וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר הרשות באו"ם: ישראל אימצה מדיניות של "לירות כדי להרוג"

השגריר ריאד מנסור פנה למועצת הביטחון של האו"ם בעקבות צעדת השיבה שבה נהרגו 18 פלסטינים בגבול הרצועה. הוא הצטרף לקריאתו של מזכ"ל הארגון לפתוח בחקירה עצמאית של מקרי המוות, והתלונן: "ישראל מפרה את החוק הבינלאומי"

אתר רשמי

שגריר הרשות הפלסטינית באו"ם ריאד מנסור פנה הלילה (רביעי) למועצת הביטחון של האו"ם בעקבות אירועי "צעדת השיבה" בגבול רצועת עזה, שבהם נהרגו 18 בני אדם. במכתב למועצה כתב מנסור כי "ישראל אימצה מדיניות של 'לירות כדי להרוג' במהלך הפגנות לא אלימות". מנסור גם הביע תמיכה בקריאתו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש לפתוח בחקירה עצמאית של מקרי המוות בצעדה. לדבריו, 1,500 בני אדם נפצעו במהלכה.

השגריר האשים את ישראל בהפרת החוק הבינלאומי וב"מניעה מכוונת ומערכתית" של זכותם החוקית של אזרחים פלסטינים להפגין.

עוד בנושא:
דיווח: ארה"ב בלמה הצעה במועצת הביטחון לחקירת העימותים בעזה
בצל ההכנות להפגנה בשישי: פלסטיני נהרג מירי צה"ל במרכז הרצועה

השגריר הפלסטיני באו"ם ריאד מנסור בדיון במועצת הביטחון על הכרת ארה"ב בירושלים, 8 בדצמבר 2017. רויטרס
"מניעה מכוונת של זכות ההפגנה". מנסור/רויטרס

אתמול נהרג צעיר פלסטיני בן 25 בעימותים עם צה"ל ממזרח לאל בורייג' שבמרכז הרצועה. ההרוג, אחמד עומר ערפה, תושב דיר אל בלח, מת לאחר שנפגע בחזהו, כך נמסר ממשרד הבריאות הפלסטיני.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה להודעת משרד הבריאות בעזה כי "במהלך היום התקיימו הפרות סדר אלימות בארבעה מוקדים לאורך רצועת עזה בהן השתתפו עשרות פלסטינים". על פי ההודעה, הכוחות בקרבת הגדר השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וירו לעבר כמה בני אדם שנחשדו בפגיעה בגדר המערכת. עוד נמסר כי "צה"ל לא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר המגנות על אזרחי ישראל ויפעל מול מחבלים המעורבים בכך. אנו שבים ומזהירים מפני התקרבות לגדר".

בתוך כך, לקראת סוף השבוע השני של מחאת "צעדת השיבה" שעליה הכריזו הפלסטינים בעזה, החלו בימים האחרונים צעירים ברצועה להכין כלים מאולתרים על מנת להפגין מול גדר המערכת - ומול כוחות צה"ל - ביום שישי הקרוב. בין היתר נערכים המפגינים עם רוגטקות ענקיות וכן עם "מסכות גז" מאולתרות, המכילות בצלים מוחבאים בתוך כיסויי פנים שנועדו לנטרל את השפעתו של גז מדמיע. זאת, בדומה ל"מסכה" שהכין הילד מוחמד עיאש, בן שמונה, שאף נפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה וזכה לקבל ממנו אות הוקרה על השתתפותו בהפגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully