וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי במטה יוטיוב בקליפורניה: אישה שזעמה על החברה פצעה שלושה - והתאבדה

עמרי נחמיאס וסוכנויות הידיעות

4.4.2018 / 9:15

נסים ארדם, פעילת זכויות בעלי חיים בת 39, נכנסה למטה החברה, פתחה בירי בטרם שמה קץ לחייה. היא הפעילה אתר שתקף את מדיניות החברה בנושא הכנסות מפרסום בסרטונים, וחלק מערוציה הוסרו

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

אישה אחת נהרגה ושלושה בני אדם נפצעו אמש (שלישי) במטה חברת יוטיוב בעיר סן ברונו שבקליפורניה, ארצות הברית. על פי המשטרה המקומית ההרוגה היא זו שביצעה את הירי, והיא שמה קץ לחייה. מאות עובדי החברה פונו מהמתחם במהלך התקרית, ועברו בידוק בידי שוטרים על מנת לוודא שאיש מהם אינו מעורב בירי. אדם נוסף נפצע ברגלו באורח קל במהלך המנוסה.

שני גורמים ברשויות האכיפה אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי היורה זוהתה כנסים ארדם, תושבת סן דייגו בת 39 המוכרת כפעילה למען זכויות בעלי חיים. בכתבה ב"סן דייגו טריביון" שהתפרסמה בשנת 2009 היא נראית משתתפת בהפגנה של ארגון PETA נגד שימוש בחזירים באימונים צבאיים, כשהיא לבושה במכנסי ג'ינס שעליהם מצוירים כתמי דם ומחזיקה חרב מפלסטיק. "עבורי זכויות בעלי חיים שוות לזכויותיהם של בני אדם", צוטטה בכתבה.

עוד בוואלה! NEWS:
העליון בארה"ב: לא לחייב את הפלסטינים לפצות קורבנות טרור אמריקנים
דיווח: ארה"ב בלמה הצעה במועצת הביטחון לחקירת העימותים בעזה
התגמול של סין לטראמפ: מכסים על יין, חזיר ופירות

נפגעים באירוע ירי במטה חברת youtube בקליפורניה; כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירה. רויטרס
כוחות גדולים מחוץ למטה יוטיוב/רויטרס

ברשת ABC7 המקומית דווח כי ארדם הפעילה אתר שבו תקפה את יוטיוב בשל מדיניותה בנושא הכנסות מפרסום בסרטונים וכי לאחר התקרית הורדו ערוצי וידאו שהפעילה תחת החברה. עוד דווח כי היא התגוררה עם בעלה ואביה באותו בית וכי איש מעובדי החברה לא זיהה אותה כשנכנסה למשרדים ופתחה בירי.

על פי דיווח ברשת NBC ארדם כתבה בעבר באתר שהפעילה כי "יוטיוב מסננים את התוכן שאני מעלה לערוצים שלי ומונעים ממני לקבל צפיות. אין חופש ביטוי אמיתי ואם תאמרו אמת שהמערכת לא מכירה בה ידכאו אתכם". אביה של ארדם, אסמאעיל, אמר בריאיון לרשת כי החברה "עצרה הכול ומנעה ממנה כל הכנסה", מהסרטונים שהעלתה לאתר. בעמוד הפייסבוק שלה העלתה ארדם לפני כשנה תמונה שבה היא נראית מחזיקה שלט שעליו נכתב "דיקטטורת יוטיוב - המדיניות הנסתרת: קידום תכנים מטופשים, אפליה ודיכוי האמת".

בריאיון לעיתון "Bay Area News Group" בקליפורניה הוסיף האב כי בתו נעדרה מאז יום שני ואתמול הודיעו לו שוטרים כי מצאו אותה ישנה במגרש חניה סמוך למטה החברה - ובתגובה הוא התריע בפניהם על כוונתה האפשרית להיכנס למשרדים והוסיף כי היא "זעמה על החברה". דוברת המשטרה המקומית קייטי נלסון סירבה להגיב לטענות האב, אך אישרה כי ארדם נמצאה ישנה ברכב בסמוך למקום.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

תיעוד מפינוי העובדים במתחם

"משטרת סן ברונו הגיעה לשטח ב-12:48 שעון מקומי", מסר אמש נציג המשטרה. "כשהגענו נתקלנו בעובדים רבים שעוזבים את הבניין, הייתה סיטואציה כאוטית. בחיפוש במתחם נמצאו כמה פצועים במצבים שונים. ישנם ארבעה פצועים והרוגה אחת מחוץ לבניין, שאנחנו מאמינים שהיא היורה". המשטרה המקומית פרסמה הודעה בחשבון הטוויטר שלה ובה הזהירה את הציבור שלא להתקרב לאזור.

כמה עובדים העלו תיעודים של עצמם מתוך מטה החברה לרשתות החברתיות. אחד מהם, ואדים לאברסיוק תיעד את עצמו נצור באחד החדרים יחד עם קבוצת עובדים נוספים. מגוג", חברת האם של יוטיו" נמסר כי החברה "פועלת בתיאום עם הרשויות ונספק מידע רשמי ברגע שהוא יהיה זמין".

הנשיא טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי עודכן במתרחש. "תפילותינו ומחשבותינו עם כל המעורבים. תודה לשוטרים יוצאי הדופן שלנו ולמגיבים הראשונים שנמצאים עדיין בזירה", צייץ.

(עדכון ראשון: 23:40)

מתוך חשבון הטוויטר של טראמפ

נפגעים באירוע ירי במטה חברת youtube בקליפורניה; כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירה. רויטרס
זירת אירוע הירי בקליפורניה/רויטרס
מטה יוטיוב קליפורניה אירוע ירי 3 באפריל. רויטרס
זירת אירוע הירי בקליפורניה/רויטרס
מטה יוטיוב קליפורניה אירוע ירי 3 באפריל. רויטרס
מטה יוטיוב קליפורניה אירוע ירי 3 באפריל/רויטרס
מטה יוטיוב קליפורניה אירוע ירי 3 באפריל. רויטרס
מטה יוטיוב קליפורניה אירוע ירי 3 באפריל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully