וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם שיעור הצבעה נמוך וללא תחרות: סיסי גרף 97% בבחירות במצרים

2.4.2018 / 16:50

רק 41% מקרב בעלי זכות הבחירה טרחו להצביע במרוץ הסגור מראש, שבו הבטיח הנשיא כצפוי את כהונתו השנייה. במשטר, שדיכא בחריפות את האופוזיציה, קיוו לשיעור הצבעה גבוה כדי להעניק לו לגיטימציה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי נבחר לכהונה שנייה עם 97% מהקולות - כך מסרה היום (שני) ועדת הבחירות המרכזית במדינה. שיעור אחוז ההצבעה בבחירות, שנמשכו שלושה ימים בשבוע שעבר היה 41% - כ-21,8 מיליון קולות - נמוך יותר בהשוואה לבחירות הקודמות ב-2014.

תומכיו של א-סיסי ניסו להוציא את המצביעים לקלפיות כדי להשיג לגיטימציה למשטרו, שדיכא את האופוזיציה והותיר למעשה את הנשיא ללא תחרות, אך לא נרשמה התלהבות רבה בקרב האזרחים. מול הנשיא המכהן עמד מועמד אחד, מוסא מוסטפא מוסא, חבר מפלגה שהביעה תמיכה בא-סיסי ונכנס למרוץ ברגע האחרון. הוא קיבל פחות מ-3% מהקולות, שהם כ-656 אלף קולות.

סך כל הקולות שקיבל היה נמוך יותר ממספר הפתקים הלבנים - כ-1.8 מיליון קולות שנפסלו, חלקם, לפי הרשתות החברתיות, באופן מכוון.

לקריאה נוספת בנושא
פחות מ-40% הצביעו: סיסי יזכה בבחירות במצרים, אך ללא התלהבות
בחירות בלתי-נראות: בסיני, התורים היחידים הם לחלוקת לחם
נשיא נגד עצמו: הבחירות במצרים החלו, וסיסי רק חושש משיעור ההצבעה

נשיא מצרים א-סיסי מצביע בקלפי בקהיר, 26 במרץ 2018. רויטרס
אכזבה למשטר. א-סיסי מצביע בבחירות/רויטרס

מערכת הבחירות הזכירה לרבים את אלו שאפיינו את המשטרים הערביים בעשורים שקדמו ל"אביב הערבי" ב-2011. א-סיסי, מפקד הצבא לשעבר, הדיח ב-2013 את הנשיא מוחמד מורסי, איש "האחים המוסלמים" והנשיא הדמוקרטי הראשון של מצרים, בתום הפגנות ענק שהתחוללו שנתיים בלבד אחרי הפלת משטרו של חוסני מובארק.

תומכיו מציגים אותו כמנהיג היחיד שיכול להביא ליציבות המדינה, שנאבקת בארגוני טרור, בהם שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש), בצפון חצי האי סיני. עם זאת, הפופולריות שבה זכה בתחילת שלטונו צנחה בעקבות החרפת המשבר הכלכלי והתגברות הפיגועים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תומכי נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי חוגגים את ניצחונו בכיכר תחריר, 2 באפריל 2018. רויטרס
תומכיו של א-סיסי חוגגים בכיכר תחריר/רויטרס

לפני הבחירות, הביע האו"ם דאגה מהשתקת האופוזיציה וכלי התקשורת, אולם מדינות המערב נותרו שקטות יחסית ביחס להפרות זכויות האדם החמורות שבהן מואשם משטרו של א-סיסי.

בין המברכים הראשונים היה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ששוחח עם נשיא מצרים. טראמפ מיודד עם א-סיסי, ואף תיאר אותו בעבר כ"איש נפלא" והזמין אותו לבית הלבן. זאת בניגוד מוחלט לקודמו, ברק אובמה.

שר החוץ של בריטניה, בוריס ג'ונסון, התבטא בזהירות יותר, וכתב בטוויטר: "מצפה לעבוד עם ממשלתו של הנשיא א-סיסי בכהונתו השנייה. למצרים יש הזדמנות בארבע השנים הקרובות להקים חברה משגשגת ודמוקרטית, על בסיס הזכויות שנקבעו בחוקה מ-2014".

גם שגרירות ישראל בקהיר בירכה את א-סיסי על ניצחונו, כמו גם רוסיה וערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully