וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות מ-40% הצביעו: סיסי יזכה בבחירות במצרים, אך ללא התלהבות

בקהיר קיוו כי שיעור השתתפות גבוה יעניק לגיטימציה לנשיא, אך למרות מאמצי הרשויות וההטבות שהציעו לאזרחים, מעט מאוד יצאו לקלפיות. לפי ספירה חלקית, סיסי קיבל כ-92% מהקולות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בדרך לניצחון קל בבחירות על כהונתו השנייה, אך אחוז המצביעים צפוי להיות נמוך. לפי העיתון אל-אהראם, הגנרל לשעבר גרף כמעט 92% מהקולות מתוך 25 מיליון הקולות שנספרו עד כה. עם זאת, שני גורמים הקשורים להליך ספירת הקולות מסרו לרויטרס כי שיעור ההשתתפות בבחירות שנמשכו מיום שני עד אתמול עשוי להיות נמוך מ-40%. התוצאות הסופיות צפויות להתפרסם בשבוע הבא.

א-סיסי לא עמד מול מתחרה של ממש, אחרי דיכוי חריף של האופוזיציה שהזכירה לרבים את מערכות הבחירות שאפיינו את המשטרים הערביים בעשורים שקדמו ל"אביב הערבי" ב-2011. מפקד הצבא לשעבר הדיח ב-2013 את הנשיא מוחמד מורסי, איש "האחים המוסלמים" והנשיא הדמוקרטי הראשון של מצרים, בתום הפגנות ענק שהתחוללו שנתיים בלבד אחרי הפלת משטרו של חוסני מובארק.

נשיא מצרים א-סיסי מצביע בקלפי בקהיר, 26 במרץ 2018. רויטרס
כמו בתקופה שלפני "האביב הערבי". א-סיסי מצביע/רויטרס

בבחירות שהתקיימו שנה לאחר מכן, זכה א-סיסי בנשיאות עם 97% מהקולות, אך שיעור ההצבעה היה 47% בלבד. הרשויות היו נואשות להוציא מצביעים רבים יותר לקלפיות, כחלק מניסיונו של הנשיא להשיג מנדט נרחב מהאזרחים להמשיך במאבק בארגוני הטרור ולערוך רפורמות כלכליות עמוקות.

על אף הניסיונות של כלי התקשורת המזוהים עם המשטר להציג את התוצאות כניצחון גדול של א-סיסי, לא נרשמה התלהבות רבה בקרב הבוחרים לבחור בין הנשיא הנוכחי לבין מתמודד נוסף בלבד, שבכלל תמך בו לקדנציה נוספת. כל המועמדים שיכלו לקרוא תיגר על א-סיסי פרשו או נעצרו בחודשים האחרונים. חלק מהמצביעים סיפרו כי הרשויות אף שילמו להם כסף והציעו להם הטבות נוספות כדי שילכו לקלפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully