וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בלתי-נראות: בסיני, התורים היחידים הם לחלוקת לחם

28.3.2018 / 12:20

המבצע הנרחב של צבא מצרים נגד דאעש בחצי האי מותיר את התושבים מסוגרים בבתיהם, ואלו שכבר יוצאים מהם, עושים זאת בשביל מזון שהפך למצרך נדיר. "לא מרשים לנו לעזוב"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בעוד חלק מהמצביעים בפנים שטחה של מצרים שרו לכבודו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי מחוץ לקלפיות, תושבי צפון חצי האי סיני נעמדו בתורים עבור סיבה אחרת - חלוקת מזון.

המבצע הצבאי הנרחב המתנהל בשטח הצחיח ורחב הידיים נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) חסם את מרבית נתיבי הגישה לאזור. בעקבות התקיפות האוויריות, הסיורים היומיים והטלת עוצר על ישובים, נוצר מחסור במזון ובמוצרים בסיסיים אחרים.

כשרבים חוששים לעזוב את בתיהם בשל הלחימה באנשי דאעש, מעט מאוד תושבים העזו להצביע. "הלכתי להצביע מאחר שעמדתי בתור לאיסוף לחם", סיפר סלים אחמד, מורה מהעיירה שייח זוויד, בשיחת טלפון עם סוכנות הידיעות רויטרס. "הקלפי הייתה קרובה אז הצבעתי. התושבים ממתינים לסלי מזון, שיש מעט מהם. הם לא עומדים בתור להצביע".

אחמד רעוף, משקיף בקלפי באזור אחר בעיירה, הסמוכה לרצועת עזה, אמר כי רק אדם אחד בלבד הגיע לקלפי ביום הראשון של הבחירות, שנפתחו ביום שני ויינעלו הערב. "יש 6,000 בעלי זכות בחירה באזור. תושבים מפחדים לצאת בשל הפעילות הצבאית המתמשכת והאיומים לתקוף קלפיות".

לקריאה נוספת בנושא
נשיא נגד עצמו: הבחירות במצרים החלו, וסיסי רק חושש משיעור ההצבעה

חיילים של צבא מצרים באזור אל-עריש, צפון סיני, מרץ 2018. רויטרס
בודדים יצאו להצביע. חיילים מצרים באל-עריש/רויטרס

בשבועות האחרונים, הזהירו תומכי דאעש את התושבים מפני השתתפות בבחירות, שאותן ינצח א-סיסי בקלות, אך השאלה הגדולה שנותרה היא שיעור ההצבעה. לטענת ועדת הבחירות המרכזית, שיעורי ההצבעה בצפון סיני הם "טובים מאוד". תומכיו של הנשיא טוענים כי הוא היחיד שיכול להביא ליציבות ולשפר את הכלכלה של המדינה, שהתרסקה בשנים האלימות שחוותה מאז הדחת חוסני מובארק ב-2011.

לפי תושבים מקומיים, הטקטיקה שבה נוקט צבא מצרים, שלפי מומחים היא מסורבלת מדי להבסת לוחמת גרילה, מקשה על תזוזתם ממקום למקום ועל העברת אספקה. "אנחנו לעתים ממתינים יותר מחמש שעות להגעת משאיות עם מזון", אמר יוסוף עלי מאל-עריש. "מילא הם היו נותנים לנו להסתובב בחופשיות בעיר או לעבור למחוז אחר, אבל הם לא מרשים לנו לעזוב".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי סוקר את המבצע בחצי האי סיני, פברואר 2018. רויטרס
מבטיח יציבות. א-סיסי בוחן את התכניות למבצע בסיני/רויטרס

הצבא הטיל עוצר באזורים שבהם הוא פועל מאז החודש שעבר, וכוחות הביטחון מסיירים לאורך תעלת סואץ המפרידה את סיני מפנים שטחה של מצרים. הצבא טוען כי הוא מחלקת מזון רב ומפצה משפחות על הנזק שנגרם לבתיהם במהלך הלחימה.

אחד האזורים הבודדים בסיני שבהם נרשם אחוז הצבעה גבוה היה בעיירה שבה נטבחו יותר מ-300 מתפללים בנובמבר, בפיגוע הקטלני ביותר בתולדות מצרים. גורם מקומי אמר כי מנהיגי השבטים מעודדים את התושבים לצאת ולהצביע בהמוניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully