וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מל"ט "הרמס 450" חמוש בלבנון: "סוס העבודה" של חיל האוויר התרסק

31.3.2018 / 18:30

לפי דיווחים בתקשורת הלבנונית, כלי הטיס הבלתי מאויש שהתרסק בדרום לבנון הוא "הרמס 450", שלפי דיווחי הצבא המקומי נשא ארבעה טילים. כלי טיס מסוג זה משמש בעיקר לאיסוף מודיעין, ועלותו כשני מיליון דולר

צילום: יוטיוב

כלי הטיס הבלתי מאויש שהתרסק הבוקר (שבת) בדרום לבנון, נפל לפי פרסומים בלבנון במהלך פעילות מבצעית. בדובר צה"ל אישרו את הנפילה, וציינו כי ההתרסקות נבעה מתקלה טכנית. לפי התמונות בתקשורת הלבנונית מדובר במטוס לא מאויש של צה"ל מסוג "הרמס 450", ובתמונות הוא נראה נושא חימוש. בצה"ל סרבו להתייחס לפרסומים מעבר להודעה שנמסרה. עוד מסרו כי פרטי התקרית ייבדקו, וכין אין חשש לדליפת מידע בעקבות ההתרסקות.

"הרמס 450", תוצרת חברת "אלביט", מוגדר כ"סוס העבודה" של חיל האוויר הישראלי, והוא משמש בעיקר לאיסוף מודיעין. מוטת הכנפיים שלו עשרה מטרים, משקל מרבי 150 ק"ג, אורכו 6 מטרים והוא עולה כשני מיליון דולר. הוא מסוגל לטוס ברציפות של 20 שעות ולפעול ברדיוס של מאות ק"מ מאזור ההמראה. הכטב"מ התרסק בעשור האחרון מספר פעמים מסיבות טכניות.

עוד בוואלה! NEWS:
מל"ט ישראלי התרסק בדרום לבנון בשל תקלה טכנית
דיווח: ישראל תקפה עמדת חיזבאללה בגבול סוריה ולבנון
מחשש לתקיפת בזק של ישראל: "חיזבאללה הכריז על כוננות שיא"

חלקי כלי טיס בלתי מאויש שהתרסק בדרום לבנון ב-31 במרץ 2018. צבא לבנון, אתר רשמי
שאריות המל"ט בלבנון/אתר רשמי, צבא לבנון

כלי הטיס מסוגל לשאת אמצעי תצפית לילה ויום, המסייעים לאסוף מודיעין ולסייע במעקב על הנעשה בזירה הצפונית כחלק מפעילות הביטחון השוטף. צה"ל מתעקש על חופש הפעולה האווירי בצפון חרף איומים לפגוע בכלי הטיס.

כל זאת, ברקע חשש כי בלבנון יפעלו נגד ישראל כהזדהות עם הפלסטינים המוחים בגבול הרצועה. אתמול התגודדו עשרות מפגינים מול הגבול עם ישראל בקרבת הכפר הלבנוני מארון א-ראס מול מושב אביבים. המפגינים ניסו להתקרב אל הגדר וחיילי צבא לבנון התעמתו איתם ופיזרו אותם.

הדיווח על התרסקות המל"ט עלה הבוקר ברשת "אל-מנאר" הלבנונית, המשויכת לחיזבאללה, לפיה "כלי טיס לא מאויש ישראלי לצורכי ריגול התרסק בין הכפרים בית יאחון וברעשית". על פי הדיווח, לאחר ההתרסקות מל"ט אחר של חיל האוויר השמיד את כלי הטיס על הקרקע. בהודעה של צבא לבנון צוין כי מומחים טכניים נשלחו לזירה, וכי המל"ט נשא עמו ארבעה טילים שלא התפוצצו, ואלו נוטרלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מזל"ט ישראלי שהתרסק בדרום לבנון. 31 במרץ 2018. מערכת וואלה!
המל"ט שהתרסק/מערכת וואלה!
חלקי כלי טיס בלתי מאויש שהתרסק בדרום לבנון ב-31 במרץ 2018. אתר רשמי
משרידי המל"ט שהתרסק בלבנון/אתר רשמי
כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר שהתרסק בדרום לבנון ב-31 במרץ 2018. צבא לבנון, אתר רשמי
מתוך זירת ההתרסקות/אתר רשמי, צבא לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully