וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת נגד השופט במשפט חסן: "התנהלות הזויה ולעומתית"

גורמים במערכת המשפט אומרים בעקבות החלטת שופט המחוזי יואל עדן לזכות את חסן, כי הפגין יחס עוין כלפי התביעה, שכלל התבטאויות בעייתיות, קטיעת טיעוני התובעים ומתן אפשרות לסנגורים להתעמר בהם. פרקליטו של חסן: "במקום חשבון נפש - הפרקליטות מטילה רפש בשופטים"

צילום:שי מכלוף עריכת וידאו:ניר חן

גורמים במערכת המשפט שעקבו אחרי תיק אלון חסן שהסתיים היום (חמישי) בזיכוי מכל סעיפי כתב האישום, מתחו ביקורת נוקבת נגד התנהלות השופט יואל עדן בתיק, וטענו כי הוא הפגין יחס עוין כלפי התביעה, שכלל התבטאויות בעייתיות, קטיעת טיעוני התובעים ומתן אפשרות לסנגורים "להתעמר בהם". לוואלה! NEWS נודע כי במהלך המשפט נעשתה פנייה לנשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, בעקבות מה שהגדירו כ"שעות הדיון ההזויות" שקבע עדן.

"התיק של אלון חסן היה שונה מתיקים אחרים", אמרו גורמים במערכת המשפט לוואלה! NEWS. "הוא הפגין יחס עוין כלפינו. בגלל זה אף אחד לא הופתע מהזיכוי שניתן היום". לפי דבריהם של מספר גורמים, עדן הפגין "יחס קשה" כלפי נציגי הפרקליטות, שכלל את קטיעת דבריהם, ואף קבלת החלטות אינטנסיביות באופן מוגזם, כלשונם. "הייתה תחושה שהוא פשוט נגדנו לאורך כל הדרך", ציינו. "פרקליטים היו יוצאים שבורים מהדיונים אצלו. זה מעבר למחלוקת משפטית, זה עניין של יחס. הכרעת הדין הייתה פועל יוצא של ההתנהגות שלו לאורך כל הדרך".

אלון חסן לשעבר יו"ר וועד העובדים בנמל אשדוד על רקע הנמל, ינואר 2017. ראובן קסטרו
"השופט הפגין בתיק יחס עוין". אלון חסן/ראובן קסטרו

זוהי לא הפעם הראשונה שבפרקליטות נתקלים בשופט יואל עדן. גורמים שעמם שוחחנו היום מתחו ביקורת קשה על התנהלותו של השופט, אחרי זיכוי מהדהד נוסף בתיק של שפיכת מים רותחים על עצור בן העדה האתיופית - תיק שפרטיו סוקרו בהרחבה בוואלה! NEWS. גורמים המכירים את התיק תיארו התנהלות "הזויה ולעומתית" של עדן בדפוס פעולה דומה: קביעת שעות דיונים מבלי להתחשב בתביעה, כיבוי של הקלטות וידאו במהלך שמיעת הראיות, איומים בהחלטות פרסונליות כלפי פרקליטים, וגם - הבעת לעג לעדים הנמנים אף הם עם בני העדה.

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "במסגרת פגישות עבודות קבועות בין נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר-שבע עם פרקליט מחוז דרום, שבהם מועלים עניינים שונים הנוגעים לתחום המשפט, עלה באחת הפגישות, בין שאר העניינים, נושא שעות הדיונים החריגות במשפט שהתנהל בפני השופט יואל עדן בעניינם של אלון חסן ואחרים. לא הועלה כל נושא אחר מעבר לכך".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
השופט יואל עדן. gov.il, מערכת וואלה! NEWS
השופט יואל עדן/מערכת וואלה! NEWS, gov.il

עו"ד אשר אוחיון המייצג את אלון חסן, נמסר בתגובה: "מצער מאוד להיווכח שבמקום לעשות חשבון נפש ולפשפש במעשייה הפסולים לאורך כל המשפט, בוחרת הפרקליטות להטיל רפש בשופט ובבית המשפט. פסק הדין מנמק היטב ובלשון מאוד מאופקת את מחדליה וההתנהלות השערורייתית של הפרקליטות במהלך המשפט, ראוי מאוד שבפרקליטות ייקחו לתשומת ליבם את מהות הדברים למען ייטיבו את דרכיהם מכאן ולהבא".

עו"ד אוחיון הוסיף: "חשוב לי לומר שבפרקליטות ישנם גם פרקליטים הגונים וישרי דרך שעושים את מלאכתם בענווה ובמסירות, יחד עם זאת, בערוגות הגינה של הפרקליטות ישנם גם עשבים שוטים לא מעטים, דרכם של העשבים השוטים שאם לא עוקרים אותם מהשורש וחוזרים ומשרשים אחריהם הם עלולים לצמוח פרא ולהרוס את הגינה כולה על הפרחים היפים שבה".

ממערכת בתי המשפט נמסר בתגובה: "במסגרת פגישות עבודה קבועות בין נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר-שבע עם פרקליט מחוז דרום, שבהם מועלים עניינים שונים הנוגעים לתחום המשפט, עלה באחת הפגישות, בין שאר העניינים, נושא שעות הדיונים החריגות במשפט שהתנהל בפני השופט יואל עדן בעניינם של אלון חסן ואח'. לא הועלה כל נושא אחר מעבר לכך".

(עדכון ראשון: 23:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully