וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשק - טלפון סלולרי: הרג שחור בידי המשטרה מסעיר את קליפורניה

29.3.2018 / 11:14

סטיבן קלארק שבר חלונות של כלי רכב בסקרמנטו כששני שוטרים - אחד מהם לבן - ירו לעברו 20 כדורים. על אף שאמרו כי חשו סכנה לחייהם, על גופתו לא נמצא שום כלי נשק. בעקבות התקרית, פרצו הפגנות בעיר, שהגיעו עד לאולם מועצת העיר. "זה נראה לכם כמו אקדחים?"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ירי משטרתי בצעיר שחור בסרקמנטו, קליפורניה, מסעיר את העיר ומעלה שוב לסדר היום בארצות הברית את מערכת היחסים הטעונה בין המשטרה ובין האוכלוסייה השחורה.

המקרה אירע ב-18 במרץ, אז התקבל דיווח במשטרת סקרמנטו על צעיר העונה לתיאורו של סטיבן קלארק, ששובר חלונות של כלי רכב. מסוק משטרתי כיוון את כוחות המשטרה אל קלארק, שנכנס בינתיים לחצר הבית של סבתו.

מתיעוד האירוע עולה כי בשלב מסוים, כשהשוטרים ניסו לגשת לקלארק, אחד מהם נשמע אומר "תראה לי את הידיים שלך", ולאחר מכן קורא "יש לו אקדח". בשלב זה ירו השוטרים 20 כדורים לעבר הצעיר. בחיפוש על גופתו, החפץ היחיד שנמצא היה מכשיר טלפון סלולרי. המשטרה המקומית מסרה כי השוטרים חשו בסכנה לביטחונם האישי וסברו כי הוא כיוון לעברם אקדח.

לקריאה נוספת בנושא
שוטר בארה"ב תועד: "אנחנו הורגים רק שחורים"
שוטר עצר שחור לבדיקה וירה בו למוות; בת זוגו תיעדה את הרגע שאחרי

גופתו של צעיר שחור ולא חמוש שנורה למוות על ידי שוטרים בעיר סקרמנטו, קליפורניה, ארה"ב, מרץ 2018. רויטרס
ספג 20 כדורים. גופתו של קלארק מול השוטרים/רויטרס

התנהלות המשטרה בפרשה העלתה שאלות קשות, שכן לאחר המקרה נשמע אחד השוטרים אומר לחבריו להשתיק את המצלמות שעל גבי גופם, ואכן משלב זה הסרטון הושתק. בעיתון המקומי, סקרמנטו בי, דווח כי אחד מן השוטרים היורים היה גבר לבן ואילו השני גבר שחור. השוטרים היורים הוצאו לחופשה מנהלתית ומשטרת סקרמנטו פתחה בחקירה, אולם משפחתו של קלארק הטילה ספק ביכולת של המשטרה להביא להגיע לחקר האמת.

בעקבות המקרה, פרצו ברחבי העיר הפגנות שהביאו לחסימת הכביש המהיר וכתוצאה מכך גם לעיכוב בפתיחת משחק של קבוצת ה-NBA המקומית, סקרמנטו קינגס. כמה ימים לאחר מכן הצטרפו גם שחקני הקבוצה למחאה. ביום ראשון השבוע, במשחק נגד בוסטון סלטיקס, לבשו שחקני שתי הקבוצות חולצות שחורות עם הכיתוב "דין וחשבון", ו-"כולנו אחד", יחד עם שמו של קלארק. שחקן הקבוצה לשעבר, דמרקוס קאזינס, הציע לכסות את עלויות הלוויה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

המחאה המשיכה להתפשט גם אתמול, כאשר אחיו של סטיבן הגיע לישיבת מועצת העיר עם קבוצת מפגינים שקראו בשמו של קלארק. האח גם טיפס על שולחן המועצה והתיישב עליו. הנוכחים באולם עמדו וכיוונו טלפונים סלולריים לעבר חברי המועצה, ואחד מהם שאל: "האם זה נראה לכם כמו אקדח?". הישיבה ננעלה מוקדם מן המתוכנן אחרי שראש העיר הודיע כי לא ניתן לערוב לביטחון של המשתתפים בישיבה.

מאוחר יותר עברה ההפגנה שוב אל עבר האולם של סקרמנטו קינגס, והכניסות לאולם נחסמו, באופן שמנע מאלפי אנשים להיכנס למשחק. הקבוצה הודיעה כי לא ניתן לאפשר לצופים להיכנס למשחק בביטחה, וכי היא תפצה את רוכשי הכרטיסים.

בינתיים, הודיע התובע הכללי במדינה, חביאר בסרה, כי הוא לוקח פיקוד על החקירה, שתתנהל באופן עצמאי, בתקווה שהדבר יצליח להביא להרגעת האווירה הטעונה בעיר. דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, נשאלה על התקרית ואמרה כי "מדובר בעניין מקומי". לדבריה, "זו תקרית בהחלט נוראית, זה עניין מקומי ואנחנו רוצים שיישאר ברמה המקומית".

תיעוד הירי בקלארק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully