וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז שנורתה בראשה: מלאלה יוספזאי חזרה לפקיסטן

כלת פרס נובל לשום, שנפצעה אנושות במתקפה של טליבאן בשל פעילותה למען השכלה לנשים ב-2012, נחתה במולדתה תחת אבטחה כבדה. בנאום נרגש ממשרדו של ראש הממשלה, היא אמרה כי זאת הגשמת חלום "לשוב ללא פחד". ביקורה צפוי להימשך ארבעה ימים

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

מלאלה יוספזאי, כלת פרס נובל לשלום, הגיעה הלילה (חמישי) לביקור במולדתה פקיסטן, לראשונה מאז שנורתה בראשה על ידי אנשי טליבאן ב-2012. בנאום נרגש שנשאה ממשרדו של ראש הממשלה שהיד חקן עבאסי, אמרה יוספזאי כי היה זה חלום עבורה לשוב למדינה "ללא כל פחד, כשאני יכולה ללכת ברחוב, לפגוש אנשים ולדבר עם אנשים". לדבריה, "אני חושב שזה שוב הבית שלי, כך שזה באמת קורה ואני מודה לכולם".

יוספזאי בת ה-20, הפועלת למען זכויות נשים, תועדה בטלוויזיה הממלכתית עם הוריה בנמל התעופה הבינלאומי בנזיר בהוטו בבירה אסלאמאבאד, כשהיא מלווה באבטחה כבדה. פרטים נוספים בנוגע לביקור נשמרים בסוד "מטעמי ביטחון". לא ברור אם היא תגיע למחוז הולדתה, סוואט, שבצפון מערב המדינה, במהלך ארבעת ימי הביקור שלה.

המחוז היה בעבר מעוז של טליבאן, אך בשנים האחרונות המצב הביטחוני בפקיסטן השתפר. עם זאת, הארגון עדיין אחראי לשורת מתקפות קטלניות, כמו גם שלוחת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

עוד בוואלה! NEWS:
גז עצבים על הדלת הקדמית: כך הורעל המרגל הרוסי בבריטניה
בהשתתפות הימין הקיצוני: אלפים צעדו לזכר ניצולת השואה שנרצחה
שופט עליון לשעבר בארה"ב: לבטל את התיקון המאפשר לשאת כלי נשק

ראש ממשלת פקיסטן שהיד חקן עבאסי וזוכת פרס נובל לשום מלאלה יוספזאי, בטקס באסלאמאבאד, 29 במרץ 2018. רויטרס
פרטי הביקור נשמרים בסוד. יוספזאי במשרד ראש הממשלה/רויטרס

יוספזאי כתבה בלוג ל-BBC על החיים תחת שלטון טליבאן כשהייתה בת 11 בלבד. ב-2012 היא נפצעה באורח אנוש במתקפת ירי על אוטובוס של בית ספר בשל פעילותה למען זכותן של נערות ברחבי העולם לרכוש השכלה. היא עברה טיפול בבריטניה, שם הצילו הרופאים את חייה, והשתקעה שם.

ב-2014 הפכה לכלת פרס הנובל הצעירה ביותר אי-פעם. לימים הפכה יחד עם משפחתה למיליונרית בזכות מכירת ספרים אוטוביוגרפיים על חייה והופעותיה בכנסים בינלאומיים. בנוסף לכך, היא הקימה קרן לתמיכה בפרויקטים חינוכיים לבנות במדינות מתפתחות.

(עדכון ראשון: 4:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully