וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ספר כבר מגיל שלוש: מהפכת החינוך של צרפת

על אף שרוב הילדים במדינה רשומים כבר למוסדות החינוך, מקרון הכריז על המהלך כדי לצמצם את הפערים בין העשירים לעניים, שאינם מסוגלים להרשות לעצמם את העלות הכספית. "רגע מכונן"

נשיא צרפת מקרון בגן ילדים בפריז, 27 במרץ 2018. רויטרס
מהפכה בחינוך. מקרון בגן ילדים בפריז, אתמול/רויטרס

ילדים בצרפת יחלו ללמוד בבתי הספר בגיל שלוש במקום שש, כחלק מרפורמה במערכת החינוך שעליה הכריז אתמול (שלישי) הנשיא עמנואל מקרון. בכך גיל חינוך החובה בצרפת יהיה לאחד הנמוכים ברחבי אירופה.

עם זאת, השינוי ישפיע רק על מספר קטן של ילדים, מאחר שרוב המשפחות בצרפת כבר עתה בוחרות לשלוח את ילדיהן לפעוטונים בגיל שלוש. לפי נתוני הממשלה, רק 2.4% מהילדים אינם רשומים בגיל הזה.

מקרון אמר כי השינוי נועד לצמצם את אי-השוויון בחינוך, מאחר שהורים באזורים עניים בצרפת ובטריטוריות שלה מעבר לים אינם נוטים לשלוח את הילדים לפעוטונים בשל העלות הכספית.

עוד ידיעות מהעולם
"מת כגיבור": צרפת מקיימת טקס זיכרון לאומי לשוטר שמת בפיגוע
צפון קוריאה מאשרת: קים ונשיא סין שי ערכו פגישת פסגה בבייג'ינג

לפי העיתון לה מונד, בעוד שבפריז 93% מהילדים בני שלוש רשומים ללימודים, הנתונים נמוכים בהרבה בחלק מהשטחים שבשליטת צרפת מעבר לים. "אני מקווה שעם ההתחייבות הזאת, החל משנת הלימודים ב-2019, נוכל לתקן את הפערים הבלתי-מתקבלים האלו", אמר מקרון במסיבת עיתונאים. הוא שיבח את הרפורמה כ"רגע מכונן במערכת החינוך של צרפת".

הגיל שבו ילדים אמורים להתחיל ללמוד הוא נושא הנתון לוויכוח רב. מחקר שפורסם ב-2015 הראה כי ילדים שמתחילים ללמוד בגיל מאוחר יותר, יהיו מרוכזים יותר בשיעור. בפינלנד, בפולין ובאסטוניה, שלוש מהמדינות בעלות מערכת החינוך המוצלחת ביותר באירופה, הלימודים מתחילים בגיל שבע. עם זאת, מרבית הילדים במדינות הללו נמצאים בפעוטונים, שם הם לומדים דרך משחקים. בנוסף לכך, גם הכיתות קטנות משמעותית בהשוואה למדינות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully