וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מת כגיבור": צרפת ערכה טקס זיכרון לאומי לשוטר שמת בפיגוע

מקרון הוביל את האירוע במתחם צבאי בפריז, שאליו הוטס ארונו של ארנו בלטרם שנהרג במתקפה בדרום המדינה: "זאת המשמעות בלהיות חייל". תחנות המשטרה במדינה עמדו דקת דומיה

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

נשיא צרפת עמנואל מקרון הוביל היום (רביעי) טקס לאומי לזכרו של השוטר שנהרג אחרי שהחליף את עצמו בבת ערובה בזמן הפיגוע בסופרמרקט. ארנו בלטרם בן ה-44 היה ההרוג הרביעי בסדרת מתקפות הירי שאירעו ביום שישי בעיירות קרקסון וטרבס שבדרום-מערב המדינה.

"להסכים למות כדי שחף מפשע יחיה, זאת המשמעות בלהיות חייל", אמר מקרון במהלך הטקס. "אחרים, אפילו כאלו שהם אמיצים, היו מתחמקים או מהססים". כ-200 מעמיתיו של בלטרם בז'נדרמריה, כוח משטרה לאומי תחת פיקוד הצבא, השתתפו באירוע במתחם Les Invalides בפריז, שבו שוכנים מוזיאון של צבא צרפת ומרכז לווטרנים.

לפני הטקס אמר מקרון על בלטרם: "כשמסר את חייו במטרה לסיים את מעשיו הרצחניים של טרוריסט ג'יהאדיסט, הוא מת כגיבור".

לקריאה נוספת על הפיגוע
"חשבנו שזה קורה רק בערים גדולות": מיסה לזכר הרוגי הפיגוע בצרפת
דגלים מורדים לחצי התורן: צרפת אבלה על מות השוטר הגיבור

נשיא צרפת מקרון מול ארונו של השוטר שנהרג בפיגוע בסופרמרקט, בטקס אשכבה בפריז, 28 מרץ 2018. רויטרס
כבוד אחרון. מקרון מול ארונו של בלטרם/רויטרס

בבוקר, תחנות משטרה ציינו דקת דומיה לזכרו של הקצין הבכיר, שנורה על ידי המחבל רדואן לקדים בן ה-25 במהלך ההתבצרות. לקדים נשבע אמונים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שקיבל אחריות על המתקפה הקטלנית.

ארונו של בטרם, שהותיר אחריו אישה, הוטס אתמול מקרקסון, כשהוא עטוף בדגל צרפת וכשכומתתו מונחת עליו.

ברחבי המדינה היללו את בלטרם כגיבור, ובני משפחתו סיפרו כי היה זה אופייני עבורו לשים את טובתם של אחרים לפני טובתו שלו. "התנהגת ברגעיך האחרונים כפי שהתנהגת לאורך כל חייך: כפטריוט, כאדם טוב וכאדם עם לב גדול", כתב אחיו דמיאן בפייסבוק.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ארנו בלטרם, השוטר שנהרג בפיגוע בני הערובה בעיר טרב שבצרפת, מרץ 2018. AP
הציל בת ערובה. בלטרם/AP

המתקפה, שכללה חטיפת מכונית וירי לעבר שוטרים בעיירה קרקסון ולקיחת בני ערובה בסופרמרקט בעיירה טרב הסמוכה, חשפה פעם נוספת את הקושי של צרפת לשלב את הקהילה המוסלמית, הגדולה ביותר באירופה, ולהתמודד עם האיום הנשקף מפני קיצוניים מבית ומחוץ.

לקדים היה ברשימת המעקב של שירותי המודיעין מאז 2014, בשל החשד שהוא מקיים קשרים לארגונים סלפיים קיצוניים. ואולם, שר הפנים ז'ראר קולום הודה כי לאחרונה הוא קיבל זימון משירות ביטחון הפנים DGSI ועודכן כי הוא אינה מוגדר עוד כאיום.

הפיגוע ביום שישי היה הראשון מאז שמקרון, שנמצא בתפקידו מאז מאי, הסיר את מצב החירום בין השנתיים שהוטל לאחר המתקפה בפריז בנובמבר 2015. יריבו הפוליטיים של מקרון דוחקים בו להיאבק בנחישות גדולה יותר במטיפים קיצוניים.

(עדכון ראשון: 10:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully