וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה דיפלומטים יגורשו: נאט"ו מענישה את רוסיה על הרעלת המרגל

27.3.2018 / 17:37

מזכ"ל הברית אמר כי המשלחת הרוסית תצומצם מ-30 ל-20 נציגים, בעקבות ניסיון החיסול של סרגיי סקריפל על אדמת בריטניה. לפחות 26 מדינות גירשו יותר מ-143 דיפלומטים רוסים, במהלך הגדול ביותר מסוגו בהיסטוריה. מוסקבה מאשימה את וושינגטון ב"סחיטה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נאט"ו הודיעה היום (שלישי) כי היא מגרשת שבעה דיפלומטים רוסים מהנציגות של רוסיה בברית בעקבות מתקפת גז העצבים על אדמת בריטניה מוקדם יותר החודש - כך אמר מזכ"ל הברית ינס סטולטנברג. לדבריו, נאט"ו גם תקצץ את הגודל המקסימלי של המשלחת הרוסית בברית, מ-30 ל-20נציגים. "זהו מסר ברור מאוד לרוסיה על כך שלמעשיה יש מחיר", אמר במהלך מסיבת עיתונאים.

לפחות 26 מדינות חברו למהלך המשותף של המערב, ועד כה הוכרז על גירושם של לפחות 143 דיפלומטים רוסים. 60 מהם יגורשו מארצות הברית, בצעד התקיף ביותר של הנשיא דונלד טראמפ נגד רוסיה מאז הושבע לתפקידו. בממשל טוענים כי תקיפת הסוכן הכפול לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה בגז עצבים הייתה "הפרה חמורה של האמנה לאיסור שימוש בנשק כימי ושל החוק הבינלאומי".

בריטניה, האיחוד האירופי, ארצות הברית ומדינות נוספות קבעו כי אלטרנטיבה אחרת פרט לכך שרוסיה הייתה אחראית לתקיפה, שבה נעשה שימוש בגז העצבים הנדיר נוביצ'וק, שפותח בחשאי על ידי ברית המועצות.

לקריאה נוספת בנושא
הרעלה אחת יותר מדי: החישוב השגוי של פוטין
בעקבות הרעלת המרגל בבריטניה: טראמפ מגרש 60 דיפלומטים רוסים

שר ההגנה של בריטניה וויליאמסון מבקר חיילים בריטים המוצבים בכוח של נאט"ו בטפה, אסטוניה, 25 במרץ 2018. רויטרס
שר ההגנה של בריטניה מבקר כוח בריטי של נאט"ו באסטוניה/רויטרס

רוסיה, המכחישה כי ניסתה לחסל את סקריפל, הבטיחה כי תנקוט צעדים דומים והאשימה היום את ארצות הברית בכך שדחפה מדינות שונות להצטרף אליה. שר החוץ סרגיי לברוב אמר כי וושינגטון "סחטה" אותן ואמר כי "מעט מדינות עצמאיות" נותרו באירופה של ימינו. משרד החוץ של רוסיה מסר כי הוא מגבש כמה צעדי נגד, שיונחו לפתחו של הנשיא ולדימיר פוטין.

סגנו של לברוב, סרגיי ריבקוב, אמר מוקדם יותר כי יש להגיב בתקיפות, אולם הדגיש כי מוסקבה לא צריכה לזנוח את השיחות האסטרטגיות עם וושינגטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא רוסיה פוטין אחרי דיון על השריפה בקניון בסיביר, 27 במרץ 2018. רויטרס
יונחו לפניו שורת אפשרויות תגובה. פוטין/רויטרס

המדינות האחרונות שהורו על גירוש דיפלומטים רוסים הן מולדובה, אירלנד ואוסטרליה. הן מצטרפות בין היתר לארצות הברית - שגם סגרה את הקונסוליה הרוסית בסיאטל - גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה, פולין, המדינות הבלטיות, אוקראינה וקנדה הכריזו על הסנקציות הדיפלומטיות כבר אתמול.

בריטניה הייתה הראשונה להכריז על גירוש דיפלומטים, ומוקדם יותר החודש סילקה 23 נציגים רוסים מלונדון.

איסלנד הכריזה היום כי היא תטיל חרם דיפלומטי על משחקי המונדיאל ברוסיה בקיץ הקרוב, בדומה להודעת בריטניה על כך ששרים ובני משפחת המלוכה לא יגיעו לטורניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully