וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורות למטיילים בחג: הכביש שהיה סגור מחשש לטרור ייפתח

27.3.2018 / 19:12

מפקד פיקוד הדרום אישר לפתוח את כביש 10 בגבול מצרים, שנסגר לפני שבע שנים, ובעקבות המאבקים שמנהל צבא מצרים בתאי דאעש, שעודם נמשכים. "המטרה היא לאפשר למטיילים ליהנות מהאזור כמה שיותר, שוקלים לפתוח את הדרך גם ביום העצמאות", הסביר מפקד חטיבת שגיא

מוקטן - שם: כביש 10. גלי הרטוב, מערכת וואלה! NEWS
כביש 10 על גבול ישראל-מצרים/מערכת וואלה! NEWS, גלי הרטוב

למרות הקרבות העזים בין צבא מצרים לתאי הטרור של דאעש בחצי האי סיני, וההתחממות בגזרת עזה, מפקד פיקוד הדרום אייל זמיר אישר היום (שלישי) לפתוח לתנועה את כביש 10 הסמוך לגדר הגבול. המהלך בא לרגל חג הפסח ולטובת המטיילים חובבי המדבר שיבקשו להגיע לאזור. מדובר בקטע הדרך שבין עזוז לכביש 12 המוביל לאילת.

אלוף-משנה אבי רחמים, מפקד חטיבת שגיא האחראית על אבטחת הקטע הרגיש אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי בתום הערכת מצב הוחלט לפתוח את קטע הדרך לצד תגבור האזור בכוחות סדירים. "האזור שייפתח לתנועה מרהיב ויפה מאוד למטיילים, והוא מקפיץ את התיירות ביישובי המועצה האזורית רמת נגב", אמר רחמים, שהזכיר גם את הישגי המצרים בגזרת סיני שהובילו לקבלת ההחלטה.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל המתיחות: המשטרה מתרגלת פריצה להר הבית; "מוכנים לכל תרחיש"
דקרו והציתו: שני נאשמים ברצח אנטישמי של ניצולת השואה בפריז
"נשאר רק למכור את הגוף": עלייה של פי עשרה בזנות בקרב מבקשות המקלט

כביש 10. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
"שוקלים לפתוח את הכביש גם ביום העצמאות". כביש 10/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

"זו יוזמה שהחלה מלמטה", הוסיף רחמים. המטרה היא לאפשר לציבור ליהנות כמה שיותר. השנה אנחנו שוקלים לפתוח את הכביש באופן חריג גם לתקופת חג העצמאות". הוא ציין כי אזרחים ותיקים רבים נוהגים להגיע לאזור, כדי להעלות זיכרונות ממלחמות העבר במקום.

במשך שבע שנים היה הכביש סגור למטיילים ולכלי רכב מחשש לאירועים ביטחוניים בחצי האי סיני שיגלשו לשטח ישראל. זאת, על רקע מאבק הצבא המצרי בפעילי דאעש. נתיב הנסיעה כולל בתוכו תצפיות על חצי האי, הרי הנגב ונתיבי תנועה היסטוריים עליהם נע צה"ל לאורך עשרות שנים ומשמשים למורשת קרב עבור לוחמים וותיקים. הכביש משמש גם עבור תיירים ביישובים השונים או לאלו המעוניינים לקצר את משך הנסיעה לאילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully