וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים פלשו לשני מבנים בקרבת מערת המכפלה בחברון

קבוצת מתנחלים שטוענת לבעלות על מבנים באזור האתר, נכנסו אליהם. לדברי גורם במערכת הביטחון הם קיבלו היתר עסקה שאינו מוכיח בעלות על הקרקע. בשבוע שעבר הורה בג"ץ לפנות מתנחלים שפלשו לבית המכפלה בעיר

מערת המכפלה, חברון. 20 בספטמבר 2016. אבי כהן
מערת המכפלה בחברון/אבי כהן

קבוצת מתנחלים נכנסו שלשום (שני) לשני מבנים בחברון הסמוכים למערת המכפלה. מדובר במבנים המכונים בית רחל ובית לאה, והקבוצה טוענת לבעלות עליהם. בעבר נכנסו מתנחלים לאותם המבנים ופונו לאחר שלא קיבלו היתרים.

גורם במערכת הביטחון אמר כי המתנחלים קיבלו שלשום היתר עסקה, אך הוא אינו מוכיח בעלות. ההיתר מאפשר לקיים דיון לבדיקת בעלות או זיקה לקרקע ולנכס במסגרת הוועדה לרישום ראשון של המנהל האזרחי. מדובר בהליך שיכול לקחת זמן ממושך, אולם, לפי אותו גורם טרם הוגשה בקשה כזו לדיון.

עוד בוואלה! NEWS:
בכירים בקואליציה מעריכים: נתניהו עדיין רוצה בחירות
תיעוד גזענות בסופרמרקט השכונתי: "אתה שחור והלב שלך שחור"
דקרו והציתו: שני נאשמים ברצח אנטישמי של ניצולת השואה בפריז

דגל ישראל על חלון בית המכפלה בחברון שבו מתבצרים יהודים 26 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
פלשו למבנים בסמוך למערת המכפלה ופונו/רויטרס, רויטרס

בשבוע שעבר, בעקבות החלטת בג"ץ, פונו מתנחלים שפלשו לבית המכפלה בחברון. בית המשפט קיבל את עמדת המדינה כי יש לפנות אותם, שכן טרם הוכחה בעלותם על הנכס. נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ציינה כי לגישתה "לא נפל פגם בעמדת המדינה אשר מצדיק את התערבותו של בית משפט זה".

בתגובה לכניסת המתנחלים לבתים בחברון אמרו בארגון "שלום עכשיו" כי "זאת חוצפה שאין כדוגמתה. חבורת פורעי חוק פלשו לבתים, ואנחנו מקווים שהממשלה לא תיתן לביזיון להימשך ותפנה אותם מהבית, לפני שבית המשפט יורה על כך".

(עדכון ראשון: 0:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully