וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד בבית הלבן: חברות הלוו מאות מילוני דולרים למשפחת חתנו של טראמפ

27.3.2018 / 8:40

יועצים משפטיים בודקים אם ג'ארד קושנר עבר עבירה כשנפגש עם נציגי חברות, שמאוחר יותר העבירו סכום של כ-500 מיליון דולר לחברות בבעלות משפחתו. מקורביו מכחישים: "סיפורים מעין אלה מנסים לרמוז על קשרים שאינם קיימים"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

מנהל המשרד לאתיקה ממשלתית בארצות הברית, דיוויד אפול, הודיע במכתב לחבר דמוקרטי בבית הנבחרים כי היועצים המשפטיים בבית הלבן בודקים אם חתנו ויועצו הקרוב של הנשיא, ג'ארד קושנר, הפר חוק כלשהו בכך שנפגש בבית הלבן עם נציגי חברות שהלוו למעלה מ-500 מיליון דולר לעסקים של משפחתו - כך דווח לראשונה בוול סטריט ג'ורנל.

במכתב, שנשלח ב-22 במרץ, כתב אפול כי, "הבית הלבן הודיע לי כי התהליך החל. ביקשתי מן הבית הלבן לעדכן אותי בתוצאות ההליך". אפול שלח את המכתב לחבר בית הנבחרים, ראג'ה קרישנמורת'י, לאחר שהאחרון פנה אליו עם כמה שאלות אתיות בנוגע לתפקידים שקושנר ממלא בבית הלבן. במכתב אחר, ששלח שבוע אחד מוקדם יותר לסנטור ריצ'רד בלומנטל, כתב מנהל משרד האתיקה הממשלתי כי היו לו דיונים בנוגע לחששות הקשורים בנושאים אתיים עם היועצים המשפטיים של הבית הלבן כדי להבטיח שהם ייבחנו אם חוק או תקנה כלשהי הופרו.

עוד בוואלה! NEWS:
הרעלה אחת יותר מדי: החישוב השגוי של פוטין
העביר מידע סודי: פולין עצרה בכיר בחשד שריגל לטובת רוסיה
והוא לפני סיום: לקראת סוף כהונתו - אבו מאזן לא ממהר להצביע על יורש

ג'ראר קושנר במהלך ישיבת מועצת הביטחון בנושא המצב במזרח התיכון בניו יורק, ארה"ב  20 בפברואר 2018. רויטרס
רק במקרים מעטים בכירים בבית הלבן נפגשו עם בכירים בחברות שמלוות כסף לעסקיהם. קושנר/רויטרס

הפניות הללו מגיעות לאור דיווח בניו יורק טיימס מן החודש שעבר, ולפיו חברות בבעלות משפחת קושנר קיבלו הלוואות במאות מיליוני דולרים אחרי פגישות בבית הלבן עם חתנו של הנשיא. בעיתון דיווחו כי ג'ושוע האריס, מייסד חברת "אפולו גלובל" ביקר כמה פעמים בשנה האחרונה בבית הלבן כדי לייעץ בנושאי תשתיות, וכי בנוסף הוא גם נפגש כמה פעמים עם קושנר, שיחות במהלכן עלתה האפשרות שהאריס יקבל תפקיד בבית הלבן. בסופו של דבר האריס לא קיבל תפקיד בבית הלבן, אך חברת אפולו בראשה הוא עומד הלוותה לחברת הנדל"ן של משפחת קושנר 184 מיליון דולר כדי לממן רכישת גורד שחקים בשיקגו. מדובר בהלוואה שלא דווחה קודם לכן, ואשר גדולה פי שלושה מהלוואה ממוצעת שמעניקה החברה.

במקרה אחר, קיבלה חברת הנדל"ן של משפחת קושנר הלוואה בסך 325 מיליון דולר מחברת סיטיגרופ, כדי לממן בניין משרדים בברוקלין. לפי הדיווח, ההלוואה ניתנה באביב 2017, זמן קצר אחרי שקושנר נפגש בבית הלבן עם יו"ר סיטיגרופ. מקור אחד אמר לעיתון כי הפגישה לא עסקה בעסקים המשפחתיים של קושנר. העיתון ציטט מומחי אתיקה שאמרו כי רק במקרים מעטים בעבר בכירים בבית הלבן נפגשו עם בכירים בחברות שמלוות כספים משמעותיים לעסקים שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נואם בעקבות אירוע הירי במלון מנדליי ביי בלאס וגאס נבדה, 2 באוקטובר 2017. רויטרס
טראמפ/רויטרס

עורכי הדין של קושנר לא הכחישו כי הוא נפגש עם אותם הבכירים ואמרו כי הוא נפגש עם מאות אנשי עסקים. לדבריהם, "קושנר לא לקח חלק בשום עסקים או הלוואות" עבור התאגיד המשפחתי מאז הצטרף לבית הלבן. גם בחברת הנדל"ן של משפחת קושנר דחו את הקשר בין הפגישות שניהל קושנר בבית הלבן ובין התאגידים שהלוו כסף לחברה ואמרו כי תפקידו של קושנר לא השפיע על היחסים של החברה עם מוסדות פיננסיים. "סיפורים מעין אלה מנסים לרמוז על קשרים שאינם קיימים", נמסר. במקביל, מנכ"לי החברות הללו שלחו בשבוע שעבר מכתבים לאותם נציגים דמוקרטים שפנו בנוגע לפגישה, ומסרו כי במהלך הפגישות עם קושנר לא עלה כלל נושא ההלוואה לחברות של משפחת קושנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully