וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאפיה יהודית בכלא: הקשר בין התורם של נתניהו ודורס לי זיתוני

העיתון לה פריזאן דיווח כי ארנו מימרן, שהיה מקורבו של ראש הממשלה, ואריק רוביק, אחד מהשניים שדרסו את הצעירה בתל אביב ונמלטו, נעצרו בחשד שהיו חלק מרשת ששיחדה בכירים למען שיפור תנאיהם ושל אסירים יהודים. בין החשודים הנוספים: רב הכלא

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: נתניהו מתייחס לתרומה שהעניק לו ארנו מימרן, 2016)

איש העסקים היהודי ארנו מירמן ואריק רוביק, אחד מדורסיה של לי זיתוני, המרצים עונשי מאסר באותו בית כלא בצרפת נעצרו היום (שני) בחשד להיותם חלק מרשת ששיחדה בכירים במתקן - כך דיווח היום (שני) העיתון לה פריזאן.

לפי החשד, השניים היו חלק מרשת נרחבת בבית הכלא פרנזה, השני בגודלו במדינה. עוד ארבעה חשודים נוספים נעצרו, בהם הרב של בית הכלא ועוד יהודי מקומי, שותף עסקי של מימרן. גורמים המעורים בחקירה סיפרו כי אחד מראשי האגפים בבית הכלא ובכיר נוסף חשודים כי קיבלו כסף במטרה להקל בתנאי הכליאה של חלק מהאסירים במקום, רובם חברי הקהילה היהודית.

לקריאה נוספת בנושא
איש העסקים הצרפתי ארנו מימרן הורשע בהונאה ונידון ל-8 שנות מאסר
משפט לי זיתוני: 5 שנות מאסר לדורס

המיליארדר הצרפתי ארנו מימרן בגאלה בשבוע האופנה במילאנו, 2014. GettyImages
הורשע ב"עוקץ המאה". מימרן/GettyImages

מימרן נשלח ב-2016 לשמונה שנות מאסר בגין חלקו בהונאת המע"מ על מכסות פחמן דו-חמצני, פרשה שכונתה "העוקץ של המאה". הוא גם היה אחד מהתורמים הבולטים לליכוד ומקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו.

במהלך משפטו הוא נדרש להסביר את יחסיו עם נתניהו, ואמר כי תרם לו כמיליון דולר לטובת מערכת בחירות שניהל. ראש הממשלה הכחיש זאת, אך אחר כך אמר עורך דינו כי הסכום היה 40 אלף דולר בלבד, שהועברו לקרן ציבורית ולא לחשבון פרטי של נתניהו.

רוביק היה אחד משני תיירים צרפתים יהודים שדרסו למוות את זיתוני בתל אביב ב-2011 בטרם נמלטו בחזרה לצרפת. הוא נידון לחמש שנות מאסר.

אריק רוביק (ימין) וקלוד חייט, דורסי לי זיתוני בגזר דינם בצרפת, 3 בדצמבר 2014. ליאור ניר, מערכת וואלה! NEWS
אריק רוביק וקלוד אייזק חייט בדיון בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, ליאור ניר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully