וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט לי זיתוני: 5 שנות מאסר לדורס

4.12.2014 / 0:43

בית המשפט בפריז גזר חמש שנות מאסר על אריק רוביק ושנה ושלושה חודשים על קלוד חייט, הנאשמים בדריסתה למוות ובהפקרתה של הצעירה, שהייתה בת 25, לפני שלוש שנים בתל אביב

הפגנת תמיכה במשפטה של דורסי לי זיתוני, פריז. ליאור ניר,
הפגנת תמיכה בלי זיתוני בפריז, בשבוע שעבר/ליאור ניר

בית המשפט בפריז גזר אמש (רביעי) חמש שנות מאסר על אריק רוביק ושנה ושלושה חודשים על קלוד חייט, שהורשעו בדריסתה למוות של לי זיתוני בת ה-25 לפני שלוש שנים. לשניים לא תהיה אפשרות לחנינה. כמו כן, רישיון הנהיגה שלהם נשלל לצמיתות והוטל עליהם קנס כספי.

הסעיפים המרכזיים שבהם השניים הואשמו הם גרימת מוות בנסיבות מחמירות, שיבוש הליכי חקירה, הימלטות מזירת תאונה, ניסיון שוחד ונהיגה תחת השפעת אלכוהול. חייט הואשם גם באי-סיוע לאדם במצוקה, דהיינו זיתוני בזירת הדריסה.

הוריה של זיתוני, איציק וקייט, ובן זוגה רועי פלד, המריאו אתמול לפריז יחד עם עוד עשרה חברים ופעילים בעמותת "צדק בשבילי" כדי להיות נוכחים ברגע הכרעת הדין המיוחלת. לאור התקרית האלימה שאירעה בבית המשפט ביום חמישי האחרון, שבמהלכה הותקף בשירותים של אולם המשפט פרקליטו של קלוד חייט, ביקש נציג המשפחה, עו"ד ויליאם גולדנדל, ממשמר בית המשפט הצרפתי להגיע לדיון בליווי אבטחה צמודה. גם משפחת זיתוני והמשלחת שמלווה אותה לוותה במאבטחים.

עוד בפרשה:
משפט לי זיתוני הופסק: פרקליט אחד הנאשמים הותקף
צרפת: דורס לי זיתוני נשלח ל-18 חודשי מאסר בפועל
צרפת: דורסי לי זיתוני נעצרו בחשד להונאה והלבנת הון

דיווח בצרפת: עונש מאסר לדורס לי זיתוני. קובי אליהו
משפחתה הגיעה בליווי מאבטחים. לי זיתוני/קובי אליהו

"חשוב שיהיה ברור לכולם: בית המשפט הצרפתי בחר לתת לרוביק חמש שנות מאסר ללא אפשרות לערעור לשחרור מוקדם", אמר פלד לאחר המשפט. "זו מבחינתנו ההוכחה הסופית לכך שגם מערכת המשפט הצרפתית הבינה את חומרת מעשיו של רוביק והענישה אותו בכל כוחה. על כך, אנו מודים לה ולכל התומכים בכל העולם. כולנו תקווה שהמקרה וההרשעה יימנעו מקרים דומים בעתיד"

במהלך המשפט, הסביר גולדנאדל את הנסיבות החמורות שבהן קרתה התאונה - המהירות הגבוהה שבה נסעו באזור עירוני ועדויות על הנסיעה הפראית 15 דקות קודם לתאונה. גולדנאדל תיאר את הפגיעה בזיתוני והסתמך על עדות של רוכב אופניים, שטען שהיא כי עפה למרחק של 12 מטר. רוביק וחייט, לטענת גולדנאדל, לא עצרו ולא הסתכלו לאחור,ברחו מהזירה והסתירו את האוטו בחניון צמוד לקיר על מנת להסתיר את הפגיעה ברכב.

לטענת גולדנאדל, חייט, שישב ליד רוביק בזמן התאונה, היה אשם באותה מידה בתאונה, משום שלא מנע אותה ולא הגיש עזרה. "חייט ידע שרוביק שתוי ומסומם ובכל זאת נתן לו לנהוג", טען גולדנאדל. "בריחתם לצרפת הייתה מתוכננת ורוביק הוא זה ששילם על כרטיס הטיסה של חייט. הוא דאג להסתפר לפני שעלה על הטיסה ובחר בטיסה שעוברת דרך שוויץ - כל זה מעיד על תכנון מוקדם ולא על פעולה שנוצרה בעקבות פאניקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אריק רוביק (ימין) וקלוד חייט, דורסי לי זיתוני בגזר דינם בצרפת, 3 בדצמבר 2014. ליאור ניר, מערכת וואלה! NEWS
אריק רוביק וקלוד חייט במהלך המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, ליאור ניר

עורך הדין גולדנאדל הציג את כמויות האלכוהול והסמים ששתה וצרך רוביק באותו ערב ואת ההסכם שערך עם חייט על מנת שזה ייקח עליו את האשמה כנהג. הוא השתמש בעדויות שנאספו בשטח ובהקלטות שהוקלטו לאחר התאונה. עוד טען גולדנאדל כי "התאונה התרחשה בחוסר אחריות משווע ללא שום צל של ספק. לשניים עברות קודמות רבות והם מנהלים אורח חיים עברייני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איור של אריק רוביק וקלוד חייט מהמשפט היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היום מגיע יום מאוד משמעותי עבורנו", אמר אתמול לוואלה! חדשות רועי פלד לפני הדיון. "לאור המצב הרגיש תגברנו את האבטחה סביב עורך הדין וסביב המשלחת כדי למנוע מצבים אלימים נוספים. אלו לא יעצרו אותנו אלא להפך, הם רק מוכיחים לנו כי אין ברירה אלא להכניס את השניים מאחורי הסורגים וכמה שיותר מהר. אנחנו מתרגשים ויודעים שפעלנו ללא דופי עד כה ונמשיך גם מחר".

"שתי וודקות, ושלושה או ארבעה ויסקי"

במהלך הדיון בשבוע שעבר הודה אריק רוביק במיוחס לו באירוע הדריסה, ואמר לבית המשפט: "אני אחראי למה שקרה". הוא הודה שנסע במהירות של "80 עד 100 קמ"ש", וכי שתה "שתי וודקות, ושלושה או ארבעה ויסקי". הוא פנה לשופט, והוסיף: "אתה יכול להבין שזה הרבה". במהלך הדיון השמיע פרקליטם של ההורים קלטת שבה נשמעים רוביק וחייט, המסכמים ביניהם הסכם כספי. הוא טען כי חייט, אשר הודה בתחילת החקירה בכך שנהג, למרות שהתברר שלא כך היה, עשה זאת מכיוון שרוביק שילם לו. חייט ענה לכך: "זה היה רעיון שלי". רוביק אף הוסיף בזעם: "אתה אומר שטויות".

לרוביק ולחייט עבר פלילי עשיר – השניים הורשע כמה פעמים בגין עבירות תעבורה. הם נעצרו כמה פעמים לאחר שנהגו בשכרות או ללא רישיון, והיו מעורבים גם בעבירות אחרות. בתי משפט ייחסו לרוביק קשרים עם כנופיות הונאה וכן קשרים עם העולם התחתון בתל אביב. נוסף על כך, ניסה רוביק לשחד את חברו חייט בסכום של 500 אלף אירו כדי שזה יודה כי הוא זה שנהג ברכב בעת התאונה. עם זאת, רוביק לא עמד בהבטחתו ושילם לו רק 100 אלף אירו, מה שגרם לחייט לחזור בו מהצהרתו הכוזבת.

(עדכון ראשון: 09:45)

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully