וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת מינה עובדים בכירים ללא מכרז; משרד הפנים פסל: לא חוקי

בעיריית ירושלים מונו עובדים בכירים לתפקידי משנה למנכ"ל וסמנכ"לים, אך משרד הפנים קבע כי המינויים לא עומדים בפקודות העיריות וכי לא ניתן להוציאם לפועל. חבר מועצת העיר: "ברקת מנהל את העירייה כמו חצר שלטון פרטית"

עריכת וידאו: ניר חן

בעיריית ירושלים מונו שלושה עובדים לתפקידים בכירים ללא מכרז. משרד הפנים הבהיר כי מדובר במינויים לא חוקיים, אולם בעירייה טוענים כי מדובר רק בתארים וכי משרד הפנים טועה. מדובר במינויים של שלושה ראשי מנהל - ראש מנהל משאבי אנוש חיים גבאי לתפקיד משנה למנכ"ל, וראשי מנהל תפעול ותרבות ופנאי, יצחק נידם ואריאלה רג'ואן, לתפקיד סמנכ"לים בעירייה. בחוות הדעת המשפטית של משרד הפנים נקבע לאחר בדיקה כי המינויים לא עומדים בפקודת העיריות ולא ניתן להוציא אותם לפועל ללא מכרז.

על פי פקודת העיריות, "לא יתמנה אדם לעובד עירייה (..) אלא לאחר שראש העירייה או מי שהוא הסמיך לכך הכריז על המשרה בפומבי". ממידע שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי בעירייה טענו שמאחר שלא מדובר בעובדים חדשים, אין צורך במכרז. אולם משרד המשפטים דחה טענה זו, וכן את הטענה שאין צורך במכרז כי לא מדובר במשרה שהתפנתה אלא בתקן חדש.

עוד בוואלה! NEWS:
שרה בת השנתיים שמתה בשריפה בבאר שבע נטמנה: "כולנו בהלם"
לראשונה: פעילי המקדש יערכו טקס קורבן פסח סמוך להר הבית
בתפקיד שוטרי התנועה - חיילי צה"ל: כוח העזר של המשטרה ביו"ש

תמונות סטילס של ניר ברקת וואלה טוק יעקב אילון 4.5.17. צילום: יותם רונן, יותם רונן
"העיר בהידרדרות". ברקת/יותם רונן, צילום: יותם רונן

לדברי חבר מועצת העיר אריה קינג, "שוב ושוב מוכח שראש העירייה ניר ברקת הוא מנהל כושל בכל מובן. העיר ירושלים בהידרדרות בכל מדד שקיים בהשוואה לערים אחרות בארץ, ומתברר פעם אחר פעם שהוא מנהל את העירייה כאילו מדובר בחצר שלטון פרטית. אני ששמח ששומרי הסף במשרד הפנים היו ערניים ועצרו את ההשתוללות של ברקת".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "לעירייה ניתן אישור על ידי הממונה על השכר באוצר למנות שני סמנכ"לים ומשנה למנכ"ל אחד, והעירייה פעלה בהתאם לאישור זה. יודגש כי בפועל לא הוסיפה העירייה ולו תקן אחד, אלא רק העניקה את התארים האמורים למנהלים הנושאים בתפקידים ביצועיים בדרג הרלוונטי. עיריית ירושלים דוחה לחלוטין את עמדת הייעוץ המשפטי של משרד הפנים בעניין. ככל הנראה מדובר בטעות משפטית שנובעת מאי הבנת העובדות. העירייה השיבה למשרד הפנים במכתב משפטי מנומק והיא בטוחה כי המשרד ישכיל לתקן עמדתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully