וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתפקיד שוטרי התנועה - חיילי צה"ל: כוח העזר של המשטרה ביו"ש

ברקע ביקורת דוח המבקר על הטיפול בעבירות תנועה ביהודה ושומרון, משטרת מחוז ש"י יצאה במבצע אכיפה שייקחו בו חלק בין היתר חיילי צה"ל. ביומה הראשון של הפעילות המשותפת לצה"ל ולמשטרה נרשמו 351 דוחות תנועה

אילוסטרציה - חייל צה"ל (מצ"ח) ושוטר. דו"צ, מערכת וואלה! NEWS
שוטר לצד חייל/מערכת וואלה! NEWS, דו"צ

חיילי צה"ל החלו לסייע למשטרה באכיפת עבירות תנועה בגדה, זאת במסגרת מבצע שנפתח אתמול (חמישי) לקראת חג הפסח. במסגרת המבצע פרשו הכוחות עשרות ניידות, שבחלקן גם נמצאים חיילים, לצד רכבים צבאיים. המבצע המשותף, שמובילה משטרת מחוז ש"י, התחיל כשבוע לאחר שפורסם דו"ח המבקר המותח, בין היתר, ביקורת על הטיפול בעבירות תנועה בגדה.

"לראשונה, שוטרי התנועה של המשטרה, משרד התחבורה, צה"ל, מג"ב, משטרה צבאית ובליווי מסוק, יירתמו למאבק בצמצום תאונות הדרכים ואכיפת עבירות המסכנות חיים", נכתב בהודעת המשטרה. עוד צוין כי במבצע רחב ההיקף "ייקחו חלק עשרות ניידות גלויות וסמויות ויעשה שימוש באמצעי אכיפה מגוונים, הניידות יתפרסו בצירי יהודה ושומרון, במטרה למקד את הפעילות בכבישים בעייתיים שבהם התרחשו תאונות דרכים קטלניות".

על פי ההודעה, המבצע מתמקד ב"עבירות מסכנות חיים ובריונות בדגש על מהירות מופרזת, סטיות ועקיפות, הסח הדעת, מטען יתר, פלאפון ועוד". יש לציין כי על אף חלקו של צה"ל בפעילות, חיילים אינם רשאים לחלק דו"חות תנועה, למעט המשרתים במצ"ח שיכולים לקנוס את המשרתים בצה"ל. מנתונים מסכמים של המשטרה ליומו הראשון של המבצע עולה כי נרשמו 351 דוחות תנועה בסך הכול, בהם 77 בגין עקיפות וסטיות, 49 בגין מהירות מופרזת, 40 בגין תמרורים ואי ציות לתמרור עצור.

עוד בוואלה! NEWS:
החילופים בבית הלבן: טראמפ הודיע על יועץ חדש לביטחון לאומי
יו"ר חדשה למרצ: תמר זנדברג ניצחה בפריימריז הראשונים במפלגה
חודש בכלא על כל עז: 57 חודשי מאסר לתושב נצרת שגנב מדיר בצפון

מכונית של המשטרה הצבאית בכבישי יו"ש במסגרת מבצע תנועה רחב היקף. דוברות המשטרה, מערכת וואלה!
רכבי משטרה צבאית בפעילות במבצע, היום/מערכת וואלה!, דוברות המשטרה

הפעילות מתבצעת בכבישים בגדה שבהם אירעו תאונות קשות, ובכלל זה בכביש 60 - מצומת תפוח שבשומרון עד דרום הר חברון; בכביש 90 - מבית שאן ועד לים המלח; בכביש 55 - מצומת קדומים עד לאלפי מנשה; בכביש 1 - ממחסום אל-זעים ועד בית הערבה; וכביש 437 - מצומת מישור אדומים ועד צומת אדם. עוד נכתב בהודעה כי לצד האכיפה "המשטרה תמשיך לפעול לשינוי תרבות הנהיגה, תוך שילוב פעולות הסברה ומניעה לנהגים".

בדו"ח המבקר שהתפרסם בשבוע שעבר נמתחה ביקורת על משטרת מחוז ש"י בנוגע לטיפול בעבירות תנועה. המבקר מצא כי מ-2012 ועד ינואר 2016 לא הוזנו למערכת הממוחשבת פרטים של יותר מ-8,000 גזרי דין של נהגים פלסטינים. על פי המבקר, בעקבות זאת, בית המשפט אינו יכול "לשקול להחמיר בענישה בגין מידע זה במסגרת גזרי הדין שניתנו בתקופה זו במקרים שבהם מדובר היה בעבריין 'חוזר'".

כמו כן, ציין המבקר כי עקב פערי מידע בין נתוני מערכת המחשוב של צה"ל ושל המנהל האזרחי לבין מערכת המחשוב של משטרת ישראל, עלולה להתאפשר תנועה של כלי רכב פלסטינים בלתי מורשים בשטחי הגדה וכן נהיגה של נהגים שרישיונם נשלל.

(עדכון ראשון: 9:45)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
משאית שנעצרה בכבישי יו"ש במסגרת מבצע תנועה רחב היקף. דוברות המשטרה, מערכת וואלה!
שוטר לצד משאית שעצר במהלך המבצע, היום/מערכת וואלה!, דוברות המשטרה
מד מהירות שמראה על מהירות גבוהה מהמותר בכבישי יו"ש במסגרת מבצע תנועה רחב היקף.. דוברות המשטרה, מערכת וואלה!
מד מהירות שבו משתמשים השוטרים במבצע/מערכת וואלה!, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully