וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר חדשה למרצ: תמר זנדברג ניצחה בפריימריז הראשונים במפלגה

22.3.2018 / 22:45

16,954 מתפקדים הכריעו כי זנדברג תהיה יושבת הראש החדשה של המפלגה, במקום היו"ר הפורשת זהבה גלאון. שיעור ההצבעה בפריימריז הראשונים בתולדות המפלגה עמד על 53.6%. זנדברג: "ממחר - נוביל מהפכה"

צילום: אבי כהן, עריכה: תום זואילי

מפלגת מרצ בחרה הערב (חמישי) בתמר זנדברג כיושבת הראש החדשה של המפלגה, שתחליף את יו"ר המפלגה הפורשת, זהבה גלאון. שיעור ההצבעה בפריימריז הראשונים בתולדות המפלגה עמד על 53.6% - 16,954 מתפקדים, מתוך כ-31 אלף מתפקדים רשומים, שהגיעו ל-130 קלפיות ברחבי הארץ. זנדברג נבחרה ברוב מוחץ של כ-71%. לאבי בוסקילה ניתנו כ-28% מהקולות.

זנדברג, המשמשת חברת כנסת מאז 2013, גדלה במפלגה. היא החלה את דרכה כיועצת של ח"כ לשעבר רן כהן וכיהנה כחברת מועצה בעיריית תל אביב. בשבועות האחרונים היא זכתה לתמיכתם של כל הח"כים המכהנים במפלגה - בראשם אילן גילאון, אך גם מיכל רוזין, עיסאווי פריג' ומוסי רז.

"זה לא היום שלי, אלא היום של מרצ", אמרה זנדברג בנאומה אחרי ההודעה על ניצחונה. "בחודשיים האחרונים קרה פה דבר מדהים. חזרנו להאמין בעצמנו, חזרנו למגרש הפוליטי, חזרנו להיות אלטרנטיבה. ממחר בבוקר, מרצ תוביל מהפכה".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על החקירות: "מפעילים לחץ בריוני על גורמי האכיפה"
"מיותר ובזבזני": ברקת הוציא כחצי מיליון שקלים על קמפיין נגד כחלון
"מלחמת קרדיטים" על התקיפה בסוריה; ליברמן: "חוסר אחריות"

הבחירות לראשות מרצ - ההכרזה על הזוכה, ביתן 10, גני התערוכה, תל אביב. ראובן קסטרו
זנדברג, הערב/ראובן קסטרו

זנדברג הודתה לגלאון ואמרה כי "בתקופה של סיאוב כללי מסביב, זהבה הייתה מודל של אומץ ומנהיגות. זו זכות גדולה לעמוד במקום שבו היא עמדה. בשבוע שעבר התאכזבנו לראות שהמחנה הציוני הפכה לשומרת הראש של קואליציית נתניהו. זו לא ספינת דגל של השמאל, הם איבדו את הדרך ואת המצפן.

"אני מזמינה את כל חברות מפלגת העבודה שנמאס להן מהחשבונאות הפוליטית ומהסכינאות וההתחנפות לימין, הצטרפו אלינו. סתיו שפיר, מרב מיכאלי, עפר שלח, יעל גרמן יוסי יונה מקומכם איתנו", קראה להם זנדברג.

יו"ר המפלגה היוצאת, זהבה גלאון, בירכה את זנדברג על היבחרה ואמרה: "הפוליטיקה הישראלית יכולה להיות שדה קרב אכזרי, והקרבות העיקריים עוד לפניך. אני בטוחה שתתמודדי בכבוד ובנחישות. ההצלחה שלך היא הצלחה למרצ ולשמאל כולו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
זהבה גלאון נואמת בועידת מרצ, גני התערוכה, תל אביב, 17 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
"ההצלחה שלך היא הצלחה לשמאל כולו". גלאון/ראובן קסטרו

"הפריימריז הפתוחים הוכיחו את עצמם בענק, ונתנו למרצ את התנופה שהיא זקוקה לה לקראת הבחירות הבאות", אמרה גלאון. "ישראל זקוקה למרצ חזקה ובועטת, ואני מאמינה שיש לך את היכולת לעשות מרצ כזאת".

חברת הכנסת מיכל רוזין בירכה גם היא על זכייתה של זנדברג ואמרה כי "אין ספק שמרצ בהובלת תמר תמשיך להיות המפלגה האידיאולוגית והערכית שתמיד הייתה - מפלגה שנושאת בגאווה את המאבקים לחברה הגונת וצודקת יותר, לסיום הכיבוש והשליטה בשטחים, להפרדת דת ומדינה, לצדק חלוקתי, לניקיון כפיים ולשוויון מלא לכל אדם ואישה באשר הם".

המרוץ לבחירות המקדימות לראשות מרצ, שעליהן הוחלט בינואר האחרון, החל עם לא פחות מתשעה מועמדים, אך בחודש שעבר הודיעו שני המועמדים הוותיקים והמוכרים - יו"ר המפלגה הנוכחית זהבה גלאון וח"כ אילן גילאון - על פרישתם מהמרוץ. גלאון, המשמשת יו"ר המפלגה מאז 2012, הייתה זו שדחפה וקידמה את שינוי שיטת הבחירות הסגורה של המפלגה והעברת בחירת היו"ר והח"כים מוועידת המפלגה - גוף מצומצם של כאלף חברים - לידי המתפקדים.

הבחירות לראשות מרצ - ההכרזה על הזוכה, ביתן 10, גני התערוכה, תל אביב. ראובן קסטרו
זנדברג בגני התערוכה בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

בינואר האחרון אישרה ועידת המפלגה את שינוי שיטת הבחירות, והמפקד נפתח למתפקדים חדשים. לפחות מבחינת המספרים היבשים, מדובר היה בהצלחה גדולה: מספר המתפקדים קפץ מכ-18 אלף בתחילת ינואר, ליותר מ-31 אלף כיום.

בכנסת הנוכחית יש למרצ חמישה מנדטים, הרבה פחות משיא כוחה בבחירות 1992 - 12 מנדטים. ואולם, בחודשים האחרונים, על רקע היחלשותו של אבי גבאי והמחנה הציוני, נרשמת התחזקות עקבית והדרגתית בסקרים עד לשמונה או תשעה מנדטים. זנדברג הכריזה בימים האחרונים כי המטרה שלה היא להביא את מרצ לעשרה מנדטים, ובמקביל, התנהל דיון ער סביב שאלת החבירות העתידיות של המפלגה והאפשרות להצטרף לממשלה בעתיד.

בעוד זנדברג אמרה כי היא אינה פוסלת ישיבה בממשלה עם ישראל ביתנו והבית היהודי, בוסקילה הדגיש כי מבחינתו שתי מפלגות אלה אינן שותפות פוטנציאליות, אך מצד שני, אמר כי הוא רואה מצב שבו מרצ תשב בממשלה עם הליכוד.

(עדכון ראשון: 22:30)

וואלה טוק הראיון המרכזי עם יעקב אילון -  עימות מרצ   20.3.18. ראובן קסטרו
זנדברג ובוסקילה/ראובן קסטרו
הבחירות לראשות מרצ - ההכרזה על הזוכה, ביתן 10, גני התערוכה, תל אביב. ראובן קסטרו
גני התערוכה, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully