וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: פעילי המקדש יערכו טקס קורבן פסח סמוך להר הבית

למרות המתיחות סביב המקום, המשטרה אישרה לפעילים לערוך את הטקס במתחם דוידסון למרגלות הר הבית. לפי הודעת מטה ארגוני המקדש האירוע יכלול "תרגול חי של זבח פסח ותנור צלייה של קורבן". בטקס ישתתפו רבנים בולטים בהם הרב האשכנזי של ירושלים והרב דב ליאור

טקס שהתקיים שנה שעברה כדי לתרגל הקרבת קורבן בפסח. אפריל 2014. מטה ארגוני המקדש,
טקס תרגול הקרבת קורבן הפסח לפני שנתיים/מטה ארגוני המקדש

פעילי המקדש צפויים לערוך מחר (שני) את אירוע טקס תרגול קורבן הפסח במתחם דוידסון הסמוך לכותל ולהר הבית. זאת לאחר שבשנים קודמות דחתה המשטרה את הבקשות לערוך את הטקס במקום כה קרוב להר הבית מסיבות ביטחוניות.

על פי ההזמנה, האירוע של מטה ארגוני המקדש, המטה המשותף של ארגוני הר הבית והמקדש, יכלול עלייה להר, סיבוב שערי הר הבית מבחוץ, סיורים באתר דוידסון הסמוך ואת טקס תרגול קורבן הפסח שבו שוחטים כבש צעיר. הלל וייס, פעיל מרכזי בנושא הר הבית, מסביר כי השחיטה תיערך בשער הבורסקאים הסמוך למתחם דוידסון ומשם תצא תהלוכה למתחם.

באירוע צפויים להשתתף הרב הראשי האשכנזי של ירושלים אריה שטרן והרב לשעבר של קרית ארבע דב ליאור. כמו כן, צפוי להשתתף חבר הכנסת יהודה גליק שנאבק בהגבלת כניסת יהודים להר הבית.

עוד בוואלה! NEWS:
התחממות בדרום: מטח רקטות נורה ליישובי עוטף עזה תוך דקות
נלכדו יחד בדירה הבוערת: בת השנתיים מתה, אחיה בן ה-4 נאבק על חייו
דיווח: ישראל תקפה עמדת חיזבאללה בגבול סוריה ולבנון

הזמנה לטקס תרגול קורבן הפסח 2018. מטה ארגוני המקדש, מערכת וואלה!
הזמנה לטקס תרגול קורבן הפסח שייערך מחר/מערכת וואלה!, מטה ארגוני המקדש

בהודעת מטה ארגוני המקדש נכתב כי "בתרגול חי שיתקיים ביום שני שלפני החג, יתרגלו ארגוני המקדש את זבח הפסח כמצוותו במקדש, יחד עם כהנים לבושים בבגדי כהונה כשרים, לוויים משוררים בחצוצרות, דמוי מזבח ותנור צלייה של קורבן פסח". בנוסף, צויין ש"התרגולים הם גם זכר משמעותי לחורבן וגם תזכורת ליעד שאנחנו חותרים אליו. הכיסופים למקדש הולכים וגדלים בעם ישראל, ומעמד תירגול הפסח הוא אחד מביטוייו המשמעותיים ביותר".

האירוע נערך לקראת חג הפסח זו הפעם ה-15, ולפי דובר מטה ארגוני המקדש אסף פריד "התרגולים הולכים ומתקדמים ומתקרבים יותר ויותר להר הבית. לפני שנתיים זה היה בבית אורות, לפני שלוש שנים בנוף ציון ובשנה שעברה זה כבר היה בתוך החומות, ברחבה של בית הכנסת החורבה בעיר העתיקה". השנה הם אף פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לקיים את הטקס במתחם הר הבית עצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הר הבית. גוגל מפות, מערכת וואלה! NEWS
התרגולים הולכים ומתקרבים להר הבית/מערכת וואלה! NEWS, גוגל מפות

בשנה שעברה עתרו הפעילים נגד סירוב המשטרה לאפשר את קיום הטקס בגן דוידסון, אולם בג"ץ דחה אותה על הסף. השופטים קבעו כי אין עילה להתערבות וציינו כי נראה שמדובר בהחלטה נכונה של המשטרה.

עם זאת, לדברי פריד חלה התחממות ביחסים בין הפעילים למשטרה והוא מציין בין היתר את טקס ניסוך המים שנערך לראשונה בגן דוידסון לכבוד חג סוכות האחרון. לדבריו, השנה אישרו להם לקיים את הטקס באותו מקום. "אנחנו בהחלט רואים בזה התקדמות, המשטרה הרבה יותר קשובה בשנים האחרונות לפעילי הר הבית", הוסיף.

מהמשטרה נמסר כי "במשטרת ישראל התקבלה בקשת המארגנים והיא נבדקה ונבחנה כמו כל בקשה אחרת. בתאם לכך הוחלט לאשרה בכל הנוגע להיבטים שבאחריות המשטרה, בתחום הסדר והביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully