וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן על תקיפת הכור בסוריה: "לא נכון להציגה ככישלון"

אלוף הרצי הלוי אמר כי לאגף המודיעין "אין פריבילגיה לעבוד לבד" ברקע מלחמות הקרדיטים עם מוסד סביב השמדת פרויקט הגרעין של אסד ב-2007. "מחלוקות היו ויהיו - וטוב שכך"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: תום זום זואילי

ראש אמ"ן הרצי הלוי צינן היום (ראשון) את הרוחות בעקבות חילוקי הדעות בדבר חשיפת תקיפת הכור הגרעיני בסוריה ב-2007. "לאמ"ן יש אסטרטגיה של שותפויות, אין לנו את הפריבלגיה לעבוד לבד", הסביר בוועידת "ידיעות אחרונות" ו-YNET ."דווקא אחרי הסרת האיפול, אני גאה שאמ"ן נמצא בתקופת פריחה של כל הזמנים, המרוויחים הם אזרחי ישראל. מחלוקות היו ויהיו וטוב שכך. לא נכון ולא הוגן לקחת תוצאה מוצלחת ולהציגה ככישלון לכאורה".

בהמשך דבריו התייחס הלוי לאיומים בגזרות השונות, ולהתבססות האיראנית בסוריה. "בשנה הקרובה עלולה להתפתח הסלמה בגבול הצפון, בשל נוכחות חיזבאללה בגבול ישראל ואיראן בסוריה", אמר. "המפתח להימנעות ממלחמה נמצא אצל ממשלת לבנון, שבינה לבין ממשלת ישראל ישנם פערים קטנים", אמר. החשש השני להסלמה, לשיטתו של אלוף הלוי הוא בשל הנוכחות האיראנית בסוריה. "מאז חתימת הסכם הגרעין, איראן נועזת יותר - הן בטילים והן בתמיכה בטרור. המשטר בטהראן שולח חץ שיעי לאזורנו".

ראש אמ"ן: "אפשר להביא התרעה לפני מלחמה מהרשתות החברתיות". מערכת וואלה! NEWS
אלוף הלוי/מערכת וואלה! NEWS

אלוף הלוי הבהיר כי האזור נמצא בפתח "רצף מערכות בחירות" במצרים, בלבנון ובעיראק, שיהוו מבחן משמעותי להשפעת עיראק באזור". לדבריו, "גם היכן שהתוצאות צפויות לתהליך עצמו יש משמעות. באזור שלנו הכתם שחלוק על שטחן של סוריה ועיראק היה שטחה של 'המדינה האסלאמית' שהעסיק את העולם בשנים האחרונות". לדבריו, הארגון הקיצוני מוחלש כיום אך לא נעלם ורק שינה צורה. "ראינו דוגמה לכך בצרפת בסוף השבוע האחרון", הוסיף.

באשר לעוצמתה של איראן, הלוי ציין כי הרפובליקה האסלאמית ופעילותה יהיו אלו שישפיעו על הנעשה באזור. "איראן משתמשת בשטח של סוריה נגד ישראל ללא אחריות", אמר. "לא כולם יודעים את כוונותיה הנסתרות, ולא כל מי שהפנים פועל".

עוד באותו נושא

השר ליברמן: "העורף אינו מוכן מספיק למלחמה בחזית הצפון"

לכתבה המלאה
נשיא איראן רוחאני בעצרת לציון המהפכה האסלאמית, פברואר 2018. רויטרס
איראן שולחת חץ שיעי למזרח התיכון. מצעד צבאי בטהראן/רויטרס

לדבריו, "בשנה הקרובה ישנם שני טריגרים עיקריים. הראשון, התעצמות חיזבאללה והמפתח להימנע ממלחמה בלבנון נמצא בידי ממשלת לבנון. הטריגר השני - התבססות איראן בסוריה. נקטנו במדיניות של אי-התערבות, פעלנו סביב הגבול, נושאים הומניטריים המדיניות התבררה כנכונה מאוד. עכשיו ההתבססות האיראנית בסוריה מאיימת להפר את שיווי המשקל ולניסיוניות ייצוב סוריה בידי העולם".

ראש אמ"ן הדגיש: "זוהי אולי הההזדמנות הטובה ביותר מאז תחילת ההסכם להפעיל לחץ על איראן לשינוי התנהגותה. המערב מבין שהגיע הפוטנציאל לשינוי. לא כולם מסכימים עד כמה נכון לתקן. ככל שהעולם יציג עמדה אחידה כך יגבר הסיכוי לשינוי. אנחנו נמצאים במהפכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully