וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דוגמה רעה שאין כמותה": אוסטריה אישרה לעשן במקומות ציבוריים

24.3.2018 / 7:00

הפרלמנט באוסטריה העביר הצעת חוק שהשוותה את חוקי העישון במדינה אל שכנותיה באיחוד האירופי. זאת, בהתאם להסכם עם מפלגת הימין הקיצוני שהתנתה בכך את כניסתה לקואליציה. יותר מחצי מיליון אזרחים חתמו על עצומה נגד החוק החדש

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר
מנהיג הימין הקיצוני של אוסטריה היינץ כריסטיאן שטראכה בעצרת בווינה אחרי הבחירות, 15 באוקטובר 2017. רויטרס
"החוק מהווה ביטוי לדמוקרטיה". סגן ראש הממשלה היינץ כריסטיאן שטראכה, וינה/רויטרס

חברי הפרלמנט באוסטריה הצביעו בעד ביטול האיסור על עישון במסעדות וברים. זאת בתמיכת הקואליציה ולמרות ההתנגדות החזקה מצד האופוזיציה וארגוני בריאות במדינה, האישור לעשן במקומות ציבוריים היה אמור להיכנס לתוקף בחודש מאי ולהעמיד בשורה אחת את אוסטריה עם שכנותיה באיחוד האירופי, דוגמת בריטניה, הונגריה ובולגריה.

יותר מחצי מיליון אזרחים חתמו על עצומה הקוראת להמשיך את האיסור על עישון במסעדות וברים. העצומה הביכה את הקואליציה ומפלגת החירות מהימין הקיצוני, המובילות את ביטול האיסור תוך הצדקתו בכך שמדובר בביטוי הדמוקרטיה והזכות "לחופש בחירה".

עוד בוואלה!NEWS:
"הוא רדף אחרי עם סכין; התחבאנו במקררים": עדויות מהפיגוע בצרפת
טראמפ אישר: ארה"ב תקצץ בסיוע לרשות כל עוד היא משלמת למשפחות מחבלים
האיחוד האירופי מחזיר את השגריר מרוסיה בשל הרעלת המרגל בבריטניה

אנשים שותים ומעשנים. ShutterStock
החל מחודש מאי יהיה אפשר לעשן במסעדות/ShutterStock

מפלגת החירות התנתה את כניסתה לקואליציה בהעברת החוק לפני כשלושה חודשים. החוק הועבר בפרלמנט כפי שנחתם בהסכם הקואליציוני מול מפלגת הימין הקיצונית ובראשה סגן הקנצלר היינץ כריסטיאן שטראכה. בכדי להיכנס לתוקף על ההצעה על ביטול האיסור להיחתם על ידי הבית העליון ועל ידי הנשיא, שלא צפויים לבלום זאת.

"לא נראה דבר כמותו באירופה המודרנית", נמסר בהצהרה מטעם אגדות הרופאים של וינה והארגון למלחמה בסרטן במדינה. הגופים עומדים מאחורי העצומה עוד הוסיפו כי העברת החוק מהווה "דוגמה רעה".

על פי נתוני הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD) משנת 2014, 24.3% מהאנשים בגיל 15 ומעלה מעשנים באוסטריה, מדובר בשיעור הרביעי בגודלו ב-35 מדינות ה-OECD, אחרי הונגריה, יוון וטורקיה.

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully