וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים אלימים ושלוש שעות של חסימות: 32 עצורים בהפגנת חרדים

ההפגנה התקיימה בעקבות המשך מעצרו של תלמיד ישיבה שנמצא במעצר מתחילת החודש. המפגינים חסמו לשעות ארוכות את כביש 4 במחלף אלוף שדה, וחלק מרחוב ז'בוטינסקי בבני ברק. "נמשיך לשאת את דגל המאבק בשמד הרוחני במסירות נפש"

צילום: שלומי גבאי, יוסי אלטר

32 בני אדם נעצרו היום (חמישי) בהפגנת הפלג הירושלמי בבני ברק, שנערכה תחת הכותרת "בית המשפט מחריף את הענישה - ציבור בני התורה יחריף את המאבק". ההפגנה, שבה מחו מאות בני אדם, התקיימה בעקבות החלטת בית הדין הצבאי ביפו על הארכת מעצרו של תלמיד הישיבה מאיר בורדיאנסקי. אמש התקבל ערעור הפרקליטות הצבאית ועונשו של בורדיאנסקי, שעצור מתחילת החודש הוארך ב-45 ימי מעצר.

ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק התפתחו עימותים אלימים בין המפגינים לשוטרים. למרות מאמצי המשטרה, המפגינים חסמו את הציר המרכזי. פרשי משטרה הגיעו גם הם למקום כדי לסייע בפיזור ההתקהלות. בפלג הירושלמים תוקפים את המשטרה, שלפיהם "משתמשת באלימות קשה נגד המפגינים, ומונעת הגעת קבוצות מפגינים נוספות". מפגינים חסמו את התנועה גם בכביש 4, בין מחלף אלוף שדה למורשה. קטע הכביש נפתח לתנועה אחרי כשלוש שעות. במהלך ההפגנה נעצרו 28 בני אדם.

עוד בוואלה!NEWS:
ביהמ"ש על קורס מופרד בין גברים לנשים: "חשבו מסלול מחדש"
"מלחמת קרדיטים" על התקיפה בסוריה; ליברמן: "חוסר אחריות"
לא בבית ספרנו: 12 רשויות מחוץ לתכנית בנט לקיצור החופשות

הפגנת החרדים נגד הגיוס לצה"ל, בני ברק 22 במרץ 2018. שלומי גבאי
הפגנת החרדים בבני ברק/שלומי גבאי

עם פיזור ההפגנה הגיעו מאות מוחים לתחנת משטרת מרחב דן ברמת גן, יידו אבנים לעבר השוטרים, זרקו חפצים, ריססו על השוטרים גז מדמיע והזיקו לרכבים במקום. המשטרה עצרה ארבעה מפרי סדר נוספים.

מהוועדה להצלת עולם התורה, הגוף האחראי על המחאות מטעם הפלג הירושלמי, נמסר כי "ההפגנה הנחושה מעבירה את המסר הברור; לא לשילוב חרדים בצה"ל! נמשיך לשאת את דגל המאבק בשמד הרוחני במסירות נפש. אלפי תלמידי ישיבות ממשיכים לא להתייצב בלשכות הגיוס, ונצא עבורם לרחובות בכל עת שנידרש. המאבק לא יוכרע ולא ייפסק עד להסדרת מעמדם של תלמידי הישיבות ללא מכסות ויעדי גיוס".

אתמול אמרו בוועדה כי "כל ניסיון לשבור את רוחנו ייתקל שוב ושוב בחומה עיקשת של רבבות גיבורי החיל שיעמדו מנגד, ויזעקו סרה נגד המגמות הפשרניות מבית ומחוץ. השופט, קודם גזר הדין הסביר את החמרת הענישה בכך שהסירוב להתייצב בלשכות הגיוס פוגע בשילוב החרדים בצה"ל, נוכיח לכל מי שחפץ - כי נמשיך בכל הכוח לפגוע באותו שילוב נוראי, כהוראת גדולי ישראל בכל הדורות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנת החרדים נגד הגיוס לצה"ל, בני ברק 22 במרץ 2018. שלומי גבאי
עימותים בין שוטרים לחרדים/שלומי גבאי

אתמול התקיים בבית הדין הצבאי דיון בעניינו של העריק החרדי, ובמהלכו ביקשה הפרקליטות להטיל עליו עונש של יותר ממאה ימי מאסר. השופט נעתר חלקית לבקשה וציין כי הבחור "הורשע עקב השתמטות. סקרנו את הראיות ואת גזר הדין הקודם. זה לא טכני - שלא פעל לסדר תורתו אומנותו, ובכך פגע בשוויון בנטל ונגד השילוב ולכן הוא חמור מאוד".

שלשום הפגינו עשרות חרדים קיצונים באזור שכונת מאה שערים בירושלים נגד גיוס חרדים לצה"ל, ובמחאה הציתו בובת חייל. במסגרת ההפגנה נחסם צומת כיכר השבת וכך גם צירי התנועה המובילים למקום. ההפגנה שלשום לא התקיימה בעקבות מעצר עריק כלשהו, אך הקיצונים רואים לנכון להפגין נגד הגיוס לצה"ל גם בשל ימי "בין הזמנים", חופשה שהחלה לבחורי ישיבה ואברכים בעולם החרדי לקראת חג הפסח.

הפגנת החרדים נגד הגיוס לצה"ל, בני ברק 22 במרץ 2018. שלומי גבאי
ההפגנה בבני ברק/שלומי גבאי

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס להפגנה וכתב בטוויטר כי ‏"אם במאה שערים חושבים שיכולים להרתיע אותנו מלפעול לשירות שוויוני של כל המגזרים במדינה הם טועים". ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) מתח ביקורת על התנהלות הממשלה בנושא: "ממשלת ישראל ממשיכה לשתוק אל מול ההשתמטות מצה"ל וההסתה נגד חיילים. ממשלת ישראל צריכה לצאת נגד תופעות כאלה בפומבי, והיא שוב שותקת".

(עדכון ראשון: 16:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully