וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשד חלש": שוחררו תושבי ירושלים החשודים באי מניעת הפיגוע

בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצר שישה תושבי העיר העתיקה, בהם בן 15, שחשודים באי מניעת הרצח של עדיאל קולמן וקבע כי קשה לקבוע שלא התערבו במכוון. "המעצר הוא על רק מוצאם של החשודים וגובל בגזענות", אמר סנגורם

עריכת וידאו:ניר חן

בית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת המשטרה ושחרר היום (שלישי) למעצר בית עד ליום ראשון שישה תושבים וסוחרים מהעיר העתיקה בעיר שנעצרו בחשד לאי מניעת פשע בפיגוע שבו נרצח עדיאל קולמן. השופט איתן כהן קיבל את גרסת המשיבים כי לא הספיקו להבין מה מתרחש ועל רקע גרסאות המשיבים ועל רקע הזמן הקצר שחלף מנקודת הזמן שהבחינו במתרחש ועד להגעת השוטרים, כתב בהחלטתו כי "דומה שקשה לקבוע באופן חד משמעי שמדובר באנשים שלא התערבו בנעשה במכוון כדי לאפשר את הפיגוע או שהיו יכולים לעשות מעשה שאותו לא עשו. על כן החשד הסביר לאי מניעת פשע הוא חלש".

שמונה תושבים וסוחרים בעיר העתיקה נעצרו אתמול בחשד לאי מניעת פשע, אולם שניים מהם, גבר ואישה בשנות ה-60 לחייהם שוחררו בתום חקירתם. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של החשודים, בהם נער בן 15, בשלושה ימים לביצוע פעולות חקירה.

בדיון הציג נציג המשטרה לשופט תיעודים של הפיגוע, לפיהם עברו 34 שניות מתחילת האירוע ועד להגעת השוטרים לזירה. בהחלטת בית המשפט נכתב כי בסרטונים נראה עדיאל קולמן נאבק במחבל והשניים מתקדמים לעבר שער שכם. "תוכן הסרטונים זעזע אותי עמוקות ובעת כתיבת ההחלטה הייתי תחת אותו רושם קשה", אמר השופט בעת ההחלטה. במשטרה טענו כי היה על הסוחרים שהבחינו להתערב או להתקשר למשטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
ברק לוואלה! NEWS: כשקראתי לאולמרט שקרן עם תעודות ציינתי עובדה
הודעות מיניות לקטינות: אביה של עדי ביטי חשוד בעבירות מין
אספו מידע על 50 מיליון משתמשים: חברת הייעוץ שהונתה את פייסבוק

פיגוע דקירה בשער הגיא, ירושלים, 18 במרץ 2018. תצפית TPS
"פגיעה בתושבי העיר העתיקה על רקע מוצאם", זירת הפיגוע/תצפית TPS

עבירת אי מניעת פשע קובעת כי "מי שידע כי פלוני זומם לעשות מעשה פשע ולא נקט בכל האמצעים הסבירים למנוע את עשייתו או את השלמתו, דינו - מאסר שנתיים". אולם נציג המשטרה אמר בדיון כי "הפרשנות שלנו לאי מניעת פשע היא שגם כשבן אדם רואה פשע ולא עושה איזשהו מעשה כדי למנוע אותו זה כאילו הוא יודע שמתבצע פשע ולא אומר לאף אחד".

הסנגורים של החשודים טענו כי המעצרים הם פגיעה בתושבי העיר העתיקה על רקע מוצאם. "המעצר הזה הוא סוג של נקם בתושבי העיר העתיקה, בתושבים שלא עשו שום דבר רע", אמר עו"ד מוחמד מחמוד. עו"ד מופיד חאג' הוסיף כי "המעצר הוא על רק מוצאם של החשודים וגובל בגזענות". עוד טען מחמוד כי פלסטיני שהיה מתקרב לזירה ומתערב, מסכן את חייו כשהשוטרים מגיעים. "איך מצפים שבן אדם מהיישוב (פלסטיני - מ"ה) יתקרב לאירוע מסוג זה כשהוא יודע מהעבר מה קורה כשהמשטרה מגיעה, כשכולם בסערת הרגשות. איך הוא יסכן את חייו?", שאל.

עוד באותו נושא

לבד, ברחוב הדמים: כשהצעדה של עדיאל קולמן הפכה לדרכו האחרונה

לכתבה המלאה
שער שכם לאחר פיגוע דקירה בשער הגיא, ירושלים, 18 במרץ 2018. דוד מיכאל, TPS, מערכת וואלה! NEWS
"פלסטיני שהיה מתקרב לזירה ומתערב, מסכן את חייו כשהשוטרים מגיעים"/מערכת וואלה! NEWS, דוד מיכאל, TPS

החשודים אמרו בחקירותיהם כי חשבו שמדובר בקטטה ורק אחרי כן הבינו שמדובר בפיגוע. השופט כהן ציין בהחלטתו כי הם הבחינו במתרחש בנקודות זמן שונות ומזוויות שונות "כך שהזמן שעמד לרשותם לנתח את שאירע, להבין ולנקוט באמצעים הוא פחות מ-34 שניות". עוד הוסיף כי "לו היה מדובר במשיבים שלא סייעו ביודעם מה זומם המחבל ובאופן מכוון, לא הייתי מהסס לשלוח אותם אל מאחורי סורגי המעצר, ברם לא כך הם פני הדברים". בנוסף למעצר הבית, נקבע כי יימנעו מיצירת קשר עם מעורבים אחרים למשך 30 יום.

בן משפחה של עצור בן 17, סיפר כי הוא עובד ברחוב הגיא והם גרים באזור. לדבריו, לא ברור מה היה. הוא היה שם בזמן הפיגוע וביום שני בשעה 11:00 הגיעו שוטרים לבית ועצרו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully