וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטה פרטית ראשונה: הבינתחומי יוכל להעניק תואר דוקטור

20.3.2018 / 21:16

במסגרת החלטת המל"ג יתאפשר לראשונה למוסד אקדמי פרטי להעניק תואר דוקטור במשפטים במדינת ישראל. על פי ההחלטה, המוסד יעביר את תכנית ההכשרה לידי ועדה בינלאומית שתאשר סופית אם היא עומדת בתנאים. ועד ראשי האוניבסיטאות: ההחלטה פוגעת באיזון בין מכללות לאוניברסיטאות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המרכז הבינתחומי בהרצליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) אישרה היום (שלישי) למרכז הבינתחומי בהרצליה להגיש בקשה לפתיחת תכנית לתואר דוקטור במשפטים. על פי ההחלטה, המרכז הבינתחומי יוכל להעביר תכנית להכשרת דוקטורנטים (PhD) לבחינת ועדה בינלאומית, שתקבע אם המוסד יקבל הרשאה להענקת התואר.

זו הפעם הראשונה שהמל"ג מאשרת למוסד אקדמי שאינו אוניברסיטה להגיש בקשה לפתיחת תכנית לתואר שלישי. החלטת המל"ג מהיום התקבלה על רקע החלטה משנת 2014 ולפיה מוסדות להשכלה גבוהה שטרם הוסמכו להענקת תואר שלישי, רשאים להגיש בקשה לפתיחה של תכניות לתואר שלישי (דוקטורט), ובתנאי שעמדו בתנאי הסף שקבעה המל"ג.

עוד בוואלה! NEWS:
ברק לוואלה! NEWS: כשקראתי לאולמרט שקרן עם תעודות ציינתי עובדה
הודעות מיניות לקטינות: אביה של עדי ביטי חשוד בעבירות מין
אספו מידע על 50 מיליון משתמשים: חברת הייעוץ שהונתה את פייסבוק

המרכז הבינתחומי הרצליה. גוגל מפות, מערכת וואלה! NEWS
ועדה בינלאומית תבחן את התכנית שתוגש. המרכז הבינתחומי בהרצליה/מערכת וואלה! NEWS, גוגל מפות

בהתאם לכך, הגיש המרכז הבינתחומי בהרצליה בינואר 2016 בקשה להגשת תכנית לתואר שלישי במשפטים. הבקשה נבדקה בקפידה והיא הובאה לדיון במל"ג, רק לאחר שנמצא כי המוסד עמד בכל תנאי הסף. לצד דיוני הוועדה הבינלאומית שתבחן את התכנית, ייבדקו ההיבטים התקציביים והתכנוניים. בהתאם לבדיקות וחוות הדעת של הוועדה הבינלאומית, יוכל המוסד לפתוח את התכנית לתואר שלישי במשפטים.

"היום אנחנו עושים היסטוריה - לראשונה, נאפשר פתיחת מסלול דוקטורט במכללה פרטית במדינת ישראל", אמר שר החינוך נפתלי בנט. "מדובר בבשורה לעולם האקדמיה ובשורה לסטודנטים. לאחר עשור של גרירת רגליים הגענו להחלטה טובה, למען גיוון המחקר האקדמי והרחבת אפשרויות ההשכלה עבור הסטודנטים. פתיחת עולם המחקר למוסדות נוספים יעצים את המחקר גם באוניברסיטאות, יעודד עוד מוחות מבריקים ומצוינים להמשיך לתארים מתקדמים ויזניק את איכות המחקר האקדמי במדינת ישראל".

מנגד, בוועד ראשי האוניברסיטאות מחו על ההחלטה וטענו כי היא תסב נזק לעולם המחקר בישראל. "במקום לפעול למען האינטרס הלאומי שהנו קידום המחקר האקדמי ומיצובה של ישראל כמובילה במדע פורץ דרך, מתרחש כעת מהלך של אישור הענקת תואר דוקטור למכללה ספציפית", טענו. "מדובר באישור אשר יפגע באיזון בין אוניברסיטאות המחקר והמכללות. דוקטורט לא בא לידי ביטוי רק בשם 'דוקטור' אלא במחקר עמוק ובמערכת שלמה שמפרה אותו. מוסד שמעניק תארים שלישיים צריך להיות מוסד עם עשייה מחקרית ארוכת טווח בתחומים רבים, אחרת יש פה תואר שהוא רק לצורך קבלת תואר, שאנשים יקבלו רק לצורך אגו או העלאת שכר - בעוד אחרים מבצעים מחקר עמוק ותחרותי ברמה גבוהה.
חבל שמהלך זה במכללה יוביל לזילות תארי הדוקטורט. אנו תקווה כי אלו האחראיים על שמירת האינטרסים האקדמיים והלאומיים של ישראל יבינו במהרה את גודל הטעות ויעצרו את קידום המהלך אשר צפוי לפגוע בדור העתיד של החוקרים בישראל".

(עדכון ראשון: 16:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully