וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה חשודים באי מניעת פיגוע הדקירה בירושלים שוחררו למעצר בית

מחקירת המשטרה לאחר פיגוע הדקירה בעיר העתיקה שבו נרצח עדיאל קולמן עלה כי החשודים בגילאי 15-67 המתגוררים במקום הבחינו במתרחש ולא פעלו כדי למנוע את הרצח. השופט טען כי לא ניתן לקבוע כי לא התערבו במכוון

עריכת וידאו:ניר חן

משטרת מחוז ירושלים עצרה אמש (שני) שמונה חשודים באי מניעת פשע שנכחו ברחוב הגיא בעיר העתיקה בעת פיגוע הדקירה שלשום, שבו נרצח עדיאל קולמן. החשודים, הצעיר שבהם נער בן 15 והמבוגר ביותר בן 67, נחקרו ביחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז ובסיומה שניים מהם שוחררו. לאחר דיון בהארכת מעצרם שחרר בית משפט השלום בירושלים את חמשת העצורים הנוספים למעצר בן חמישה ימים. לגבי קטין שנעצר טרם ניתנה החלטה.

השופט איתן כהן אמר כי "על רקע גרסאות המשיבים ועל רקע הזמן הקצר שחלף מנקודת הזמן שהבחינו במתרחש ועד להגעת השוטרים דומה שקשה לקבוע באופן חד משמעי שמדובר באנשים שלא התערבו בנעשה במכוון כדי לאפשר את הפיגוע. על כן החשד הסביר לאי מניעת פשע הוא חלש". המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בשלושה ימים.

לקריאה נוספת:
מאות ליוו את עדיאל שנרצח בפיגוע בדרכו האחרונה: "בוחרים בחיים"
מארבים, דקירות וירי: ההיסטוריה העגומה של רחוב הדמים בירושלים

זירת פיגוע דקירה בשער הגיא, ירושלים, 18 במרץ 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בעיר העתיקה, שלשום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

מדובר במעצר חריג במסגרת חקירת הפיגוע - צעד דומה ננקט לפני כשנתיים וחצי, בעקבות רצח של שני ישראלים ברחוב הגיא גם כן. בהודעת המשטרה נמסר כי חקירת הפיגוע "העלתה עד כה כוונה ברורה של המפגע לפגוע באזרחים חפים מפשע על רקע לאומני" וכי שמונת החשודים הם סוחרים ותושבים הגרים בקרבת מקום. על פי ההודעה השמונה שהו במקום בזמן הפיגוע, "הבחינו במתרחש ולא פעלו בכדי למנוע או לצמצם את הפגיעה באזרח שנרצח".

עוד באותו נושא

לבד, ברחוב הדמים: כשהצעדה היומית של עדיאל הפכה לדרכו האחרונה

לכתבה המלאה
הנרצח בפיגוע עדיאל קולמן. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
נרצח בדרכו הביתה מעבודתו. קולמן/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה

קולמן, תושב כוכב השחר בן 32, עבד באתר חפירות ארכיאולוגיות בעיר דוד. הוא נהג לעבור ברחוב הגיא מדי יום בשעות אחר הצהריים בדרכו חזרה מעבודתו. המחבל, עבד אל-רחמן בני פאדל, תושב הכפר עקרבה בן 28, התנפל לעברו ודקר אותו בשעה שפסע ברחוב מכיוון הרובע היהודי בעיר העתיקה אל שער שכם.

כוח מג"ב הבחין בפיגוע, שאירע בקרבת עמדת בידוק המובילה אל הכניסה לרחבת הכותל המערבי, ופתח באש לעבר המחבל והרגו.

אתמול בלילה מיפו כוחות צה"ל בשיתוף מג"ב ושב"כ את ביתו של המחבל בכפר עקרבה הסמוך לשכם, לקראת הריסתו. כוחות הביטחון אף תחקרו את בני משפחתו של המחבל - אב לשלושה ילדים, שהאחרון שבהם נולד רק לאחרונה - עבד בחנות למוצרי רכב וקיבל בתקופה האחרונה היתר כניסה לירושלים.

מפה - שחזור הפיגוע בו נרצח עדיאל קולמן בעיר העתיקה. מערכת וואלה! NEWS
מפה - שחזור הפיגוע בו נרצח עדיאל קולמן בעיר העתיקה/מערכת וואלה! NEWS

בחודש אוקטובר 2015 נרצחו ברחוב הגיא הרב נחמיה לביא ואהרון בניטה, בפיגוע דקירה שהיה לאחד מסמלי אינתיפאדת הבודדים. אודל, אשתו של בניטה, שהייתה עמו במקום ונפצעה באורח בינוני-קשה בפיגוע סיפרה לאחר מכן כי זעקה לעזרה אך איש לא ניגש לסייע לה. "ניגשתי לערבי, הייתי על הרצפה וניסיתי להיעזר בו כדי לקום", סיפרה אז בדמעות. "אמרתי לו 'אני אשלם לך גם מיליון שקל, קח אתי את הילדים ורוץ איתי', הוא צחק עליי ואמר לי 'תמותי'". חמישה סוחרים מקומיים העובדים ברחוב הגיא נעצרו בעקבות תלונתה, אך שוחררו מבלי שהוגש נגדם כתב אישום.

בחודש אוגוסט האחרון גזר בית המשפט הצבאי ביהודה עונשי מאסר על חמישה מקרוביו של עומר אל-עבד שרצח את שלושת בני משפחת סלומון בהתנחלות חלמיש (נווה צוף) חודש קודם לכן. שניים מאחיו של אל-עבד ודודו נשלחו לשמונה חודשי מאסר לאחר שבית הדין קבע כי ידעו על כוונתו לבצע את הפיגוע ונמנעו מלדווח על כך לרשויות. בנוסף לכך גזר בית הדין עונשי מאסר של חודשיים על אביו וחודש על אמו, שהורשעה גם בהסתה בגין דברים שאמרה לאחר הפיגוע. על כל בני המשפחה הוטלו בנוסף עונשי מאסר על תנאי.

(עדכון ראשון: 10:00)

כוחות צה"ל ממפים את בית המחבל לקראת הריסתו בעקרבה - 19 במרץ 2018. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בביתו של המחבל בכפר עקרבה, אתמול בלילה/דובר צה"ל
עבד אל-רחמן בני פאדל, המחבל בפיגוע הדקירה בירושלים, 18 במרץ 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
המחבל עבד א-רחמן בני פאדל/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully