וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 הורים שכולים בעצומה לשרה רגב: אפשרי לנו להופיע בחגיגות ה-70

18.3.2018 / 21:23

ההורים שהופעתם בוטלה בטקס יום העצמאות הקרוב ביקשו מהשרה שלא להכנע לפוליטיקה הפנימית של ארגוני השכול. "אנחנו חשים עלבון צורב ופגיעה קשה", כתבו ההורים לשרת התרבות. "שמרי על זכותנו לעמוד זקופים דווקא ביום זה"

עריכת וידאו:ניר חן

300 הורים שכולים פנו היום (ראשון) לשרת התרבות והספורט מירי רגב האחראית על אירועי ה-70 לעצמאות מדינת ישראל, וביקשו שתשנה את החלטתה ותיתן להם להופיע במסגרת השתתפותם במקהלת "אור למשפחות". בשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי השתתפותם של 70 הורים מעמותת "אור למשפחות" בוטלה בעקבות התערבותו של יו"ר ארגון יד לבנים אלי בן שם מטעמים של פוליטיקה ותחרות בין עמותות השכול השונות. גורם בעמותה סיפר לוואלה! NEWS כי לאחר שנקבעו מועדי חזרות והסעות להורים, הם קיבלו הודעה כי השתתפותם בוטלה ברמיזה כי ההחלטה הגיעה מהדרג הגבוה ביותר, הלוא היא לשכת שרת התרבות וכי "מדובר בפוליטיקה קטנה בין אלי בן שם ומירי רגב".

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS פנתה השרה רגב לבן שם שיבטל את השתתפות ארגונו, ולאחר פניה זו הודיע במכתב כי ארגון יד לבנים וארגון אלמנות ויתומי צה"ל מסירים את השתתפותם בטקס כדי שלא תהייה אפליה בין הקבוצות השונות. בלשכת השרה הסבירו כי ההחלטה נעשתה מטעמים מקצועיים וכי המקהלה לא עמדה בדרישות האומנותית כדי להופיע בטקס יום העצמאות.

עוד בוואלה! NEWS:
ההורים השכולים נגד השרה רגב: אפשרי לנו להופיע בטקס המשואות
מחאת ההורים השכולים: "הודיעו לנו שלא נוכל להופיע בטקס חגיגות ה-70"

טקס לזכר חללי צה"ל בקרית שאול, ירושלים 1 במאי 2016. נועם מושקוביץ
טקס לזכר חללי צה"ל בקרית שאול, ירושלים 1 במאי 2016/נועם מושקוביץ

למרות זאת היום שלחו ההורים מעמותת אור למשפחות מכתב המבקש להחזירם לטקס. במכתב כתבו, "אנו הורים שכולים שאיבדנו את היקר לנו ביותר ,פונים אלייך באופן אישי בבקשה לשקול שנית את ההחלטה לביטול הופעת מקהלת ההורים השכולים של אור למשפחות בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-70. ההשתתפות של מקהלת ההורים היא לא אירוע מוסיקלי גרידא. היא הופעה והשתתפות המסמלת את הקשר וההמשכיות של נוכחות הבנים בטקס שלולא הם , לא היה יכול להתקיים גם מדינת ישראל כולה".

עוד הוסיפו ההורים כי, "עם קבלת ההזמנה להשתתף בטקס התלבטו ההורים קשות היות והם צריכים לעזוב באמצע יום הזיכרון שהוא היום הקשה והעצוב בשנה, את הקבר, את המשפחה, את החברים והקרובים ולעלות לשיר בירושלים. למרות הקושי, הסכמו חברי המקהלה לבוא ולהשתתף בכנס ונערכנו בהתרגשות הרגשנו והבנו כי זו דרכנו לייצג את הבנים ואת הזיכרון שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מירי רגב בטקס פרסי אקו"ם. ניב אהרונסון
רגב/ניב אהרונסון

ההורים הוסיפו בפנייתם לרגב כי "מאז היוודע ההחלטה לשלול את השתתפותנו בשם הבנים היקרים והאהובים אנחנו חושים עלבון צורב, פגיעה ואכזבה קשה ,וזאת ללא כל הסברה והצדקה. התחושה כי ניתן לשנות החלטה שנוגעת להורים שכולים בהינף יד וללא כל הצדקה מוסרית או ערכית, מדירה שינה מעיני הורים רבים ומציפה כאב עצום עבורנו ומציפה הרגשה כאילו נשכחנו", כתבו.

מי כמוך מבין כי הופעתנו היא סמל, שירת המקהלה שתלווה את הצגת תמונות הנופלים היא רגע שיאן גדול מופלא ומרגש ממנו. לכן אנו מבקשים באופן אישי לשקול שנית את הנושא. אנו בטוחים כי לא תוכלי להישאר אדישה לפגיעה ולכאב שאנו ,אבות ואמהות שכולים חשים מאז הוחלט על החרשת קולנו בטקס. אנו מודים על ההקשה ומבקשים ממך לפעול במידית לשינוי ההחלטה כדי למנוע פגיעה בלתי הוגנת דווקא בנו. אנא שמרי על זכותנו לעמוד זקופים דווקא ביום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully