וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים השכולים נגד השרה רגב: אפשרי לנו להופיע בטקס המשואות

15.3.2018 / 15:43

חברי מקהלת "אור למשפחות", שהמופע בהשתתפותם באירועי יום העצמאות ה-70 בוטל, האשימו את משרד התרבות בכניעה ללחץ של ארגון יד לבנים בעקבות "פוליטיקה קטנה של היו"ר אלי בן שם והשרה": "עצוב מאוד שבגלל דברים כאלה ההופעה מתבטלת". משרד התרבות: "אין תגובה"

עריכת וידאו:ניר חן

מקהלת "אור למשפחות" ממשיכה להיאבק בהחלטה לבטל את הופעתה במהלך טקס הדלקת המשואות, בפתח חגיגות יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל. בפוסט שפרסמו היום (חמישי) חבריה, הורים שכולים מרחבי הארץ, הם פנו לשרת התרבות והספורט מירי רגב כדי שתתערב ותבטל את ההחלטה.

כבר לפני שלושה חודשים התבשרו חברי המקהלה, בה משתתפים הורים שכולים שאיבדו את ילדיהם במערכות ישראל, כי יופיעו במהלך הטקס המסורתי. ההכנות למופע כבר החלו, ובלהקה טוענים כי כבר הועבר להם לוח הזמנים למועדי האיסוף לחזרות לטקס. המקהלה ומנהליה המוזיקליים - הזמרת קורין אלאל והמלחין קובי אשרת - החלו לעבוד יחדיו על העיבודים. אלא שאז, במקהלה טוענים כי אלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים, גילה על המופע המתוכנן, והחל להפעיל לחצים לביטולה.

"הכול כבר היה מוכן", סיפר לוואלה! NEWS אחד מהמשתתפים במקהלה. "היינו בקשר עם מארגני המופע, סיפרנו להם על החלום שלנו להופיע כמקהלה - וכולם היו איתנו. בשלב מסוים, בזמן שאחד מכלי התקשורת החל בהכנת כתבה על סא"ל דולב קידר, שנהרג במבצע צוק איתן ומשפחתו משתתפת במקהלה, נודע לבן שם על ההופעה. באותו רגע ניתקו איתנו קשר. אחד המפיקים אמר לנו שהוא איתנו אבל ההחלטה הזאת הגיעה לרמה הגבוהה ביותר - קרי לשכת שרת התרבות - וכי מדובר בפוליטיקה קטנה של בן שם והשרה".

דליה עמנואלוף מגבעת זאב, שבנה דביר היה החלל הראשון של מבצע עופרת יצוקה לפני תשע שנים, סיפרה על מפח הנפש שחוו חברי המקהלה, לנוכח המאבקים בין הארגונים. "אנחנו עושים חזרות כבר חצי שנה, ומגיעים פעם בשבועיים לחזרות ברמת גן. ישנם הורים שמגיעים מכל הארץ - אפילו מאילת. מלבד ההנאה, זה כבוד גדול עבורנו".

טקס לזכר חללי צה"ל בקרית שאול, ירושלים 1 במאי 2016. נועם מושקוביץ
טקס זכרון בבית העלמין הצבאי בקריית שאול/נועם מושקוביץ

"זה עצוב מאוד שבגלל דברים כאלה ההופעה מתבטלת", הוסיפה. "שירה היא עניין מאוד לא פשוט עבור הורים שכולים, שאיבדו את היקר להם מכול. תחושת הגאווה שלנו הייתה גדולה ועכשיו כשביטלו את ההופעה - היא הפכה לאכזבה".

ההורים החברים במקהלה מספרים כי ראו בהופעה אירוע סמלי. הם הסכימו לעזוב את הבית ביום הכי הכי עצוב בשנה, לוותר על התייחדות עם בני משפחותיהם עם זכרם של יקיריהם ביום הזיכרון, רק כדי להופיע בטקס המרגש. "ראינו בזה מעין הכרת תודה לבנים שבזכותם מתאפשר הטקס הזה וקיומה של מדינת ישראל בכלל", אמר עמוס שלו, ששכל את בנו הטייס ניסן במלחמת לבנון השנייה. הבוקר הוא הפיץ את הפוסט שבו קרא לשרה רגב להתערב. "המטרה שלנו והרצון שלנו לא לנגח אף אחד אלא להחזיר את המקהלה שתופיע באותו יום, אני סבור שבנושא הזה לא צריכה להיות פוליטיקה בין ארגונים אבל התבדיתי. הרצון היחידי שיש לי שמי שמארגן את הטקס, דהיינו משרד התרבות ומשרד ההסברה יחזיר אותנו להופעה."

אלי בן שם, יו"ר יד לבנים, מסר בתגובה: "אני לא יודע על מה מדובר. אני לא יודע שהם צריכים להופיע, ולא יודע איזו הופעה יש להם. הבטיחו גם לארגון האלמנות וגם לנו שנופיע בחגיגות ה-70. לנו אמרו שהמקהלות יופיעו באירועים מסוימים, אבל אינני יודע באיזה מהם. אנחנו לא הפעלנו שום לחצים, אנחנו חושבים שכולם צריכים להופיע בכל האירועים, אנחנו לא מתערבים בזה, יש אנשים מקצועיים שמחליטים מי מופיע ואיפה שיגידו לנו נופיע".

ממשרד התרבות והספורט נמסר: "אין תגובה".

מחאת ההורים השכולים: "הודיעו לנו שלא נוכל להופיע בטקס חגיגות ה-70". צילום מסך
מחאת ההורים השכולים: "הודיעו לנו שלא נוכל להופיע בטקס חגיגות ה-70"/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully