וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: הסרטון שהוביל למעצר חשוד ששדד קשישים באלימות

18.3.2018 / 20:49

בן 31 חשוד שארב לקשישים באזור חולון ובת ים, בזמן שהיו בדרכם לבתיהם ושדד אותם באלימות. בתיעוד בלעדי שהוביל למעצר נראה החשוד כשהוא אורב לקשישים, ולאחר שהמתין לרגע המתאים - התנפל עליהם ושדד את כספם. "אני חושבת על הסיוט שעברתי ולא נרדמת", סיפרה אחת מהקורבנות

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: ניב מעוז

דניס דבורקין, בן 31 מחולון, נעצר בחשד שעמד מאחורי גל מעשי שוד של קשישים באזור חולון ובת ים. חוקרים מצוות החקירה המיוחד (צח"מ) איילון, בפיקודו של רפ"ק חיים חמו הצליחו לאתר את דבורקין, שחשוד גם שאף תקף ופצע את קורבנותיו.

יפה בן עמי בת 86 מחולון, שנשדדה אף היא על פי החשד על ידי דבורקין, מספרת כי היא אינה מצליחה להתאושש מהמעשים הקשים. "אני חושבת כל הזמן על הסיוט שעברתי מתקשה להירדם בלילה", סיפרה בן עמי לוואלה! NEWS, אם שכולה שאיבדה את בתה גדולה בתאונת דרכים ואת בנה איש שב"כ מהלך שירותו.

"חזרתי מהמרכול סמוך לביתי ברחוב קוגל בחולון, והחזקתי ארנק וסל", שחזרה. "בארנק היו לי בסך הכל מאה שקלים וכמה כרטיסי אשראי כשהגעתי לכניסה לבניין רציתי להוציא את העיתון מתיבת הדואר. כשעמדתי להוציא את המפתח מהארנק הרגשתי מכה חזקה בכתף. הבחנתי איך האיש, שאת פניו לא זיהיתי, לוקח את הארנק שלי עם היד ובורח. צעקתי - 'גנב, גנב', והתחלתי לרדוף אחריו".

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע דקירה בעיר העתיקה: גבר נפצע קשה, הדוקר נורה למוות
מדגמים ברוסיה: פוטין בדרך לניצחון עצום עם כ-75% מהקולות
אין אור בקצה המנהרה: הדילמה הקשה שצה"ל מעמיד בפני חמאס

חשוד שארב לקשישה ותקף אותה, בת ים. חטיבת דובר המשטרה
החשוד אורב לקורבנות. מתוך תיעוד התקיפות/חטיבת דובר המשטרה

לדבריה, אחד השכנים שמע זעקותיה, אולם דבורקין הצליח להימלט במהירות. "מאז האירוע אני חיה בפחד וחוששת שיתקפו אותי שוב. עד עכשיו אני מרגישה את הכאבים בגוף מהמכה שחטפתי ממנו".

במשטרת תל אביב זיהו כבר לפני כמה שבועות את דפוס הפועלה בו נקט החשוד במהלך מעשי השוד בתא שטח מוגדר במרכז חולון. מפקדת מרחב איילון במשטרה, נצ"מ סיגל בר צבי החליטה להקים צוות חקירה מיוחד שהחל בניסיונות להתחקות אחר דבורקין. החוקירים שחזרו את מסלול ההליכה של כל אחד ואחת מהקורבנות, בטרם נשדדו.

בין השאר, החוקרים גילו כי כל הקשישים ביקורו במרכז הקניות והמסחר במרכז חולון - חלקם יצאו מסניף הבנק או מהמרכול. כולם סיפרו שצעדו לעבר ביתם בזמן שמישהו עקב אחריהם ואז כשהגיעו לחדר המדרגות או לסמטה שקטה הוא התנפל עליהם, חטף באלימות את הארנק או את השרשרת שעמדו על צווארם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חשוד שארב לקשישה ותקף אותה, בת ים. חטיבת דובר המשטרה
מתוך התיעוד/חטיבת דובר המשטרה

החוקרים הצליחו לאתר מצלמות אבטחה בהן תועד החשוד אורב לקשישים, ומחכה לזמן הנכון כדי לבצע את המעשים. אחר כך, נראה החשוד נמלט בריצה מהמקום . צוות החקירה הצליח לגבש את הפרטים לכדי תיאור זהותו של דבורקין. "החשש שלנו היה שהוא יפעל שוב וכתוצאה מכך קשיש עשוי להיפגע בצורה קשה ואף להיהרג ", סיפר רפ"ק חמו. "ניהלנו מצוד נגד הזמן".

צוותי בילוש של מרחב אילון נפרסו באזור הפעילות ובתום כמה שעות הצליחו לאתר את דבורקין. תחילה הוא הכחיש את המיוחס לו, אולם לאחר חקירה מאומצת הוא הודה ואף הצביע בפני החוקרים על המקומות בהם ביצע את המעשים.

בחקירתו טען דבורקין כי השתמש בכסף כדי לרכוש סמים. החשוד, נשוי ואב לילדה, סיפר כי לפני שבע שנים נגמל מהתמכרותו, אולם לאחרונה שב להשתמש ואף נסע עם חברו ללוד כדי לרכוש סמים.

קשישה שארב לה אדם ותקף אותה בבת ים. חטיבת דובר המשטרה
מתוך התיעוד/חטיבת דובר המשטרה

עוד עלה בחקירתו כי באחד המקרים, בהמלכם גנב שרשרת בשווי 10,000 שקלים, הוא מכר אותה לסוחר סמים בתחנה המרכזית בתל אביב תמורת שתי מנות סם בשווי 200 שקלים.
הבוקר הגישה המשטרה הצהרה תובע לבית המשפט השלום בתל אביב. המשטרה והפרקליטות מבקשות להגיש את כתב האישום כבר ביום רביעי בגין חמישה מעשי שוד של קשישים, וכן לבקש את מעצרו עד תום ההליכים.

קשישה שארב לה אדם ותקף אותה בבת ים. חטיבת דובר המשטרה
מתוך תיעוד מעשיו של החשוד/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully