וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים ב"מספנות ישראל" עוכבו לחקירה במסגרת פרשת שוחד בינלאומית

18.3.2018 / 9:20

המשטרה חושדת כי בתמורה לשוחד לעובד ציבור מקומי בניגריה, זכתה החברה במכרז לאספקת ספינות לחימה, בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. חוקרי יאח"ה ורשות המיסים פשטו על משרדי החברה

צילום אוויר של מספנות ישראל. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
החוקרים פשטו על משרדי החברה. מחסנים של מספנות ישראל בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

שלושה עובדים בכירים בחברת "מספנות ישראל" עוכבו הבוקר (ראשון) לחקירה באזהרה בחשד לשורת עבירות, במסגרת חקירת פרשה בינלאומית שבמרכזה מתן שוחד בעסקאות ייצוא ביטחוני. לאחר עיכובם של החשודים הגיעו חוקרי המשטרה אל משרדי החברה ופתחו בחיפושים. המשטרה חושדת כי החברה זכתה במכרז לאספקת ספינות לחימה לניגריה בעקבות מתן שוחד לעובד ציבור מקומי.

על פי החשד, תשלומי השוחד הועברו לנציגי ממשל זרים, בד בבד עם ביצוע עבירות נוספות. המשטרה חושדת כי תשלומי שוחד אלה יועדו לאפשר ביצוע עסקאות ביטחוניות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים.

העבירות המיוחסות לחשודים הן מתן שוחד לעובד ציבור זר, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במרמה, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, עבירות על חוק הפיקוח לייצוא ביטחוני וכן עבירות מס.

עוד בוואלה! NEWS:
טרור הבודדים עוד כאן: המחבל שפעל לבד - ומילא את רצון חמאס
רוסיה בוחרת: פוטין כבר ניצח, אך זקוק לקלפיות עמוסות
נקבע מותו של הפעוט בן השלוש שטבע בבריכה פרטית במושב בגליל

(עדכון: 8:06)

להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
מטה יחידת להב 433 בלוד/יותם רונן

על פי הודעת המשטרה, החקירה, שמתנהלת בידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 וביחידת יהלום ברשות המיסים, הפכה גלויה הבוקר בתום כמה חודשים שבמהלכם התבצעה פעילות סמויה.

עוד נמסר כי החקירה מתנהלת "בשיתוף מלא עם גורמי אכיפה בינלאומיים, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה" וכי משטרת ישראל "תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים".

(עדכון ראשון 08:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully