וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד האושר העולמי: פינלנד כבשה את הפסגה, ארה"ב בירידה

14.3.2018 / 18:02

המדינה טיפסה ארבעה מקומות ועקפה את שכנתה הסקנדינבית נורבגיה, שיחד עם יתר מדינות האזור השתלטו על העשיריה הראשונה. ארה"ב נפלה ארבעה מקומות, אפריקה סוגרת את הרשימה. ובאיזה מקום ישראל?

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

פינלנד היא המדינה המאושרת ביותר בעולם, ואילו בורונדי היא המקום הכי פחות מאושר על פני כדור הארץ - כך עולה ממדד האושר העולמי השנתי של הרשת לפיתוח פתרונות ברי קיימא של האו"ם (SDSN), שדירגה 156 מדינות לפי תמ"ג, תמיכה חברתית, אורח חיים בריא, חירות חברתית, נדיבות והיעדר שחיתות.

למרות החורפים הקשים, אזרחי פינלנד מעריכים את הטבע, הביטחון, הדאגה לילדים, החינוך וביטוח הבריאות החינמי במדינתם. היא טיפסה מהמקום החמישי בשנה שעברה אל הפסגה, שממנה הודחה נורבגיה. העשיריה הראשונה במדד השנה נמצאת בשליטת מדינות סקנדינביה: פינלנד, נורבגיה, דנמרק, איסלנד, שוויץ, הולנד, קנדה, ניו זילנד, שבדיה ואוסטרליה. אחריהן, במקום ה-11, נמצאת ישראל.

עוד ידיעות מהעולם
מכה לטראמפ: הדמוקרטים בדרך לניצחון בבחירות במעוז רפובליקני
בתגובה להרעלת המרגל: בריטניה מגרשת 23 דיפלומטים רוסים

כיכר השוק הלסינקי פינלנד. ShutterStock
הפינים נהנים מאיכות חיים גבוהה. הלסינקי/ShutterStock

בהמשך הרשימה, דורגה ארצות הברית במקום ה-18, ירידה של ארבעה מקומות בהשוואה לשנה שעברה. בריטניה הגיעה למקום ה-20, רוסיה למקום ה-59, סין למקום ה-86, השטחים הפלסטיניים למקום ה-104 ואיראן למקום ה-106. החמישייה האחרונה נפתחת על ידי תימן וממשיכה עם ארבע מדינות אפריקניות: טנזניה, דרום סודאן, הרפובליקה המרכז-אפריקנית ובורונדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ממשיכות ההפגנות נגד נשיא בורונדי, מאי 2015. רויטרס
המקום העצוב ביותר בעולם. מהומות בבירת בורונדי, 2015/רויטרס

בפעם הראשונה מאז תחילת עריכת המדד ב-2012, כולל הדוח, שמשתמש במגוון מכוני סקרים, נתונים רשמיים ושיטות מחקר, דירוג של רמת האושר בקרב אזרחים זרים ב-117 מדינות. גם בתחום זה מובילה פינלנד, ואילו האחרונה היא סוריה השסועה בקרבות.

"הממצא הבולט ביותר בדוח הזה הוא ההתאמה יוצאת הדופן בין האושר של המגרים לבין המקומיים", אמר פרופ' ג'ון הליוול מאוניברסיטת קולומביה הבריטית בקנדה. "על אף שהמהגרים מגיעים ממדינות עם רמות אושר שונות מאוד, איכות חייהם מתאימה את עצמה לתושבים במדינות החדשות שלהם", אמר. "אל העוברים למדינות מאושרות יותר מרוויחים, ואלו העוברים למדינות מאושרות פחות מפסידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully