וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זירות מטענים והפעלת צלפים: המארינס לומדים מצה"ל לוחמת מנהרות

13.3.2018 / 17:00

במסגרת תרגיל ההגנה הענק "ג'וניפר קוברה" המשותף לצבא ארה"ב ולצה"ל, הגיעו הנחתים לאימון "קאיה גרין" במרכז לאימוני יבשה, שם תרגלו עם לוחמי החטיבה האדומה לוחמה בשטח בנוי במתאר רצועת עזה. "כל אחד מאתנו לומד להיות טוב יותר", אמר מפקד הכוח האמריקני

צה"ל וצבא ארה"ב ערכו תרגיל משותף: "לומדים אחד מהשני"/עריכה: יוסי אלטר

בימים האחרונים התאמנו כוחות מחיל הנחתים האמריקני יחד עם לוחמי גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים במגוון מתארי לחימה במרכז לאימוני יבשה (מל"י) בצאלים במסגרת תרגיל "קאיה גרין" שמהווה חלק מתרגיל ההגנה האווירי בין הצבאות המכונה "ג'וניפר קוברה". במסגרת התרגיל הגיעו לישראל 700 נחתים, נגמ"שים וכלי רק"מ (רכבים קרביים משוריינים) גלגליים, וכן רכבי שטח "מושתקים" של יחידות מובחרות לפעילות חשאית ומיוחדת. במסגרת התרגיל הגדול התאמנו כוחות צבא ארצות הברית וכוחות צה"ל ביחד לבקשת האמריקנים.

הכוחות התאמנו באש חיה בשטחים פתוחים ובשטחים בנויים, בין היתר בבניין רב קומות שנבנה לאחרונה בלב המתקן, ולצדו כרזות של חמאס וכרזה גדולה של מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר. עוד שולבו באימון התמודדות עם מטעני חבלה מגוונים, קרבות מגע פנים מול פנים עם מחבלים ותחום המנהרות.

עוד בוואלה! NEWS:
מסקנות חקירת הרפובליקנים בבית הנבחרים: לא היה תיאום בין טראמפ לרוסיה
פיצוץ אירע סמוך לשיירת ראש הממשלה הפלסטיני בעזה; הרשות: חמאס אשם
רוסיה: אם ארה"ב תתקוף שוב בסוריה - נגיב

ג'וניפר קוברה - צה"ל וצבא ארה"ב ערכו תרגיל משותף: "לומדים אחד מהשני". אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
המסוקים מנחיתים את הלוחמים בתרגיל/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

מפקד גדוד הנחתים לוטננט קולונל מרקוס מיינס אמר אתמול: "הגענו לישראל כדי ללמוד, להתאמן ולחלוק את הידע שלנו עם צה"ל. לשני הצבאות יש ניסיון מבצעי אבל זה ניסיון שונה, באזורים שונים. המטרה היא לחלוק את המידע הזה שצברנו. זה יעזור בפעילות שלנו ברחבי העולם. זו הסיבה שאנחנו כאן".

"זה אימון מדהים. אחד האימונים הגדולים שקיים המרינס בשש השנים האחרונות", אמר מפקד גדוד הנחתים, שרכש את ניסיונו המבצעי בלחימה בעיראק. "אימונים באש חיה, בעצימות גבוהה. אנחנו רואים איך הם נלחמו בעזה ואנחנו מראים להם איך נלחמנו בעיראק ואפגניסטן. אנחנו רואים משמעויות מגוונות - כמו מה אומרת דלת פתוחה בבית, איך נראים סימנים חשודים, איך מאתרים מטענים, כל אחד מאתנו לומד להיות טוב יותר", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ג'וניפר קוברה - צה"ל וצבא ארה"ב ערכו תרגיל משותף: "לומדים אחד מהשני". אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
"אחד האימונים הגדולים שקיים המרינס בשש השנים האחרונות". לוחמי המארינס באימון/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

לדבריו, "למדנו גם על איך לייצב את הזירה, להתמודד עם אוכלוסייה אזרחית, לחימה עם צלפים, רימונים. זה צעד נוסף במערכת היחסים ההדוקה בין ישראל לארצות הברית". על לוחמת המנהרות אמר המג"ד כי מאז מלחמת וייטנאם לא נלחם הצבא האמריקני במנהרות ולכן הם ביקשו ללמוד את הנושא מצה"ל שמוגדר כמומחה לתחום, "למדנו מהם איך להתמודד עם מנהרות ועדיין להיות אפקטיביים. לנו אין ניסיון בזה".

תוך כדי התרגיל שולבו במסגרת העברת מסות של לוחמים מאזור לאזור ונחיתה בשטח האויב. עוד שולבו מסוקי תובלה כבדים מסוג CH-53 של חברת סיקורסקי ומטוסי V-22 של חברת בואינג אותם בוחן חיל האוויר הישראלי. על האפשרות של לחימה כתף מול כתף עם לוחמי צה"ל אמר המג"ד: "יש שלל תרחישים שנוכל להילחם בהם, אבל מה שאנחנו יודעים בהתאם להיסטוריה זה שאנחנו לא יודעים מה יכול להיות. אני לא יודע מה יקרה בעתיד". לסיכום הסביר המג"ד כי היתרון היחסי של צבא ארצות הברית על צה"ל הוא העבודה במסות גדולות ובהיקפים גיאוגרפים נרחבים. "נסיים פה את האימון ונחזור לכוננות לכל משימה שהנשיא ישלח אותנו אליה".

ג'וניפר קוברה - צה"ל וצבא ארה"ב ערכו תרגיל משותף: "לומדים אחד מהשני". אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
תמונתו של מנהיג חמאס סינוואר נתלתה כחלק מהתרגיל/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully