וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: אם ארה"ב תתקוף שוב בסוריה - נגיב

13.3.2018 / 11:11

צבא רוסיה העביר איום לוושינגטון, בעקבות דבריה של השגרירה באו"ם, שאמרה כי ארה"ב מוכנה לפעול בעצמה אם מועצת הביטחון לא תעשה זאת. בשנה שעברה תקפה ארה"ב בסיס של משטר אסד בתגובה למתקפה כימית באידליב

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

צבא רוסיה איים היום (שלישי) להגיב אם ארצות הברית תתקוף שוב בסוריה. הרמטכ"ל ואלרי גרסימוב, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הרוסית RIA, אמר כי מוסקבה תפגע בכל טיל או משגר שיהיה מעורב בתקיפה שכזו. הוא הזהיר כי רוסיה תגיב אם חייהם של כוחות רוסיים בסוריה יהיו נתונים בסכנה.

האיום של צבא רוסיה נמסר אחרי שאתמול אמרה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, כי וושינגטון "מוכנה לפעול" אם מועצת הביטחון של האו"ם לא תעשה זאת. היילי התייחסה לכישלון הפסקת האש שעליה הצביעה המועצה בחודש שעבר, והמשך המתקפה של משטר בשאר אסד בפרברי דמשק.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, במתקפה שהחלה ב-18 בפברואר וכוללת תקיפות אוויריות וירי ארטילרי, נהרגו כ-1,160 בני אדם. מזרח רוטה היא המעוז האחרון של המורדים באזור הבירה והמשטר השתלט על כ-60% מהשטח.

לקריאה נוספת בנושא
שבע שנים למלחמה בסוריה: יותר מחצי מיליון נהרגו, רובם אזרחים
"ארדואן מנסה לשחזר את האימפריה": טורקיה בשערי המעוז הכורדי

נשיא רוסיה, פוטין, שר הביטחון שויגו, נשיא סוריה, אסד, מבקרים בבסיס חיל האוויר במחוז לטקיה, סוריה  11 בדצמבר 2017. רויטרס
פוטין אסד ושר ההגנה הרוסי שויגו בבסיס חמימים בשנה שעברה/רויטרס

באפריל אשתקד שיגרה ארצות הברית עשרות טילי שיוט לעבר בסיס אווירי, שממנו המריאו מטוסי קרב שהשתתפו במתקפה הכימית באידליב, שבה נהרגו יותר מ-80 אזרחים, בהם ילדים רבים.

רוסיה, התומכת במשטרו של אסד, לא הגיבה אז למתקפה, אך איימה כי תעשה זאת במקרה של אחת נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully