וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד בניסיון רצח ובתקיפת שוטרים: הוארך מעצר בן ה-32 שהתבצר בחיפה

13.3.2018 / 11:52

רום (רומיאו) מרשי שתקף אתמול שני קשישים ושני שוטרים באמצעות מסור ולאחר מכן התבצר בדירה ונעצר על ידי כוח ימ"מ, סירב להתייחס למעשיו. אמו ביקשה מהשופט לאשפז את בנה: "הוא חולה אין עם מי לדבר"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

מעצרו של רום (רומיאו) מרשי בן ה-32 החשוד בתקיפת שני קשישים בדירתם בחיפה ושני שוטרים ליד בית החולים בני ציון שהעיר הוארך הבוקר (שלישי) בשמונה ימים בבית משפט השלום שבחיפה. על פי החשד, תקף את השוטרים ובהמשך נמלט לרחוב סמוך ונכנס לדירתם של שני קשישים. כוחות משטרה הוזעקו למקום והצליחו לחלץ את השניים, כבני 80, במצב קשה וקל ופונו לטיפול בבית החולים הסמוך. העבירות המיוחסות לחשוד הן ניסיון רצח ותקיפת שוטרים.

"האירוע המדובר התרחש אתמול בשעות הבוקר כאשר צוות סיור הוזעק לרחוב גולומב בחיפה על ידי מד"א, בשל פניית אמו של החשוד למד"א", תיאר השופט ד"ר זאיד פלאח. "הצוות חשש מלהתקרב לחשוד שהחל להשתולל, לתקוף שוטרים, להתנגד למעצר ובהמשך ובעזרת מכשיר חד גרם לפציעת שוטרים", אמר. לדברי פלאח, " שוטרת ירתה באקדחה לעבר החשוד, אך החשוד חמק מהירי, וברח מהמקום ישירות לדירת שכנו, שם השתלט על זוג קשישים, הפריד ביניהם, כל אחד בחדר אחר ובעזרת מסור גרם לחבלות לבעלת הבית".

"החשוד אף ניסה לרצוח את הקשיש, וגרם לפציעתו הקשה באמצעות מכשיר חד וכן לפציעה קלה יותר של רעייתו", הוסיף פלאח. "המשטרה הביאה כוחות גדולים, ובאמצעות היחידה ללוחמה בטרור הצליחו להשתלט על החשוד ולהביא למעצרו. מדובר באירוע קשה, שהחשוד הביא להפעלת כוחות משטרה מוגברים על יחידותיהם השונות", קבע השופט. הוא הוסיף כי "יש לאפשר למשטרה להשלים את חקירתה עד תום, בכדי להגיע לחקר האמת".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "אם ראש הממשלה לא רוצה בחירות - הוא יכול למנוע זאת"
אביה של זמרת מוכרת חשד שביצע עבירות מין במעריצות קטינות
סוף לשמועות: עובדי עיריית ירושלים לא הופתעו ממעצר סגן ראש העיר

רום (רומיאו) מרשי  החשוד בתקיפת הקשישים והשוטרים בחיפה. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
החשוד בן ה-32 בדיון בבית המשפט בחיפה, היום/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

לבקשת עו"ד שרית גולן המייצגת את רום מרשי מטעם הסניגורית הציבורית, השופט הורה לפסיכיאטר המחוזי לבדוק אותו בדיקה פסיכיאטרית וכן במידת הצורך על הסתכלות ועל הגשת חוות דעת בעניין כשירותו של רום מרשי "להבין את אשר הוא עשה, להבחין אין מותר ואסור, ויכולתו לעמוד לדין".

טרז מרשי, אמו של רומיאו, התייפחה ממושכות במהלך הדיון. מהספסל אל תא הנאשמים היא פנתה אליו "למה עשית את זה ליצחק (הקשיש שהותקף)?". אחר כך מחוץ לאולם היא אמרה על זוג הקשישים "אין אנשים כאלה. כל מה שאני אגיד להם לא יספיק. אני לא מאמינה. הוא (הבן) חולה. אני לא יכולה לקחת אותו בכוח והוא לא רוצה ללכת לאשפוז. לא לוקח כדורים. אני לא יכולה לטפל בו והמשטרה לא עושה כלום. אמרו לי שזה לא העבודה שלהם". היא טוענת כי כשהתקשרה למוקד 100 נענתה כי למשטרה אין יכולת להתערב בעניין בנה עד שלא יעבור על החוק.

היא סיפרה כי בבוקר האירוע "הוא לא הלך (לבית החולים) בני ציון בכלל", וכי היא טיילה עמו ברחוב ובסופו של דבר בשעה 7:24 התקשרה למשטרה. "אמרתי להם יש לי בן ככה-ככה. שככה קרה ואני לא יודעת מה לעשות, תעזרו לי". היא אמרה שאחר כך התקשרה לקשישים, אך כי לא היה מענה, "התקשרתי להזהיר אותם שלא לפתוח את הדלת". היא גם טענה כי סייעה במצוד אחריו שהתנהל מיד לאחר תקיפת השוטרים וכי הפנתה את השוטר אמיר, גם הוא שכן בבניין, אל דירת הקשישים לאחר שלא ענו לה. "ידעתי הוא שמה. אמרתי לו, הוא שם. חשדתי. תחושה של אמא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
החשוד שפצע את בעלי הבית ברוב החשמונאים אותר ומתבצר באחד הבתים בעיר, חיפה, 12 במרץ 2018. אדריאן הרבשטיין
החשוד לאחר מעצרו, אתמול/אדריאן הרבשטיין

חבר מתקופת בית הספר ידע לספר עליו כי גדל בסביבה לא קלה בשכונת הדר הכרמל, "תמיד היה בעייתי. תמיד היה בריון. כזה שמכניס מכות. שורף חתולים. בשנים האחרונות ראיתי אותו מספר פעמים בכרמל, מטייל עם הכלב הקטן שלו. היה נראה לי באופן יחסי שקט מאד. מצד שני בפייסבוק שלו רשם כל מיני דברים מוזרים".

החשוד התבצר בדירה בדירת הקשישים, וכוחות משטרה מיוחדים פרצו לדירה ועצרו את החשוד. החשוד, התגורר ככל הנראה בדירה מעל דירת הקשישים שבה התבצר. החשוד אמר בדיון כי הוא "מוכן ללכת לבדיקה אשמח לעשות זאת . על מה שהיה אתמול אני נמנע מלדבר". אמו של החשוד ביקשה מהשופט לשלוח את בנה לאשפוז "הוא חולה אין עם מי לדבר, הוא הורס לי את החיים".

אחת השכנות סיפרה אתמול כי "הוא דווקא בחור שקט. אמר שהוא סטודנט בטכניון, אבל לא האמנתי לו, בשיחה שניה או שלישית הבנתי שיש לו בעיה נפשית". הקשיש שנפגע היה בעבר סגן מנהל בית ספר בעיר.

"הוא חולה"- הוארך מעצרו של רום (רומיאו) מרשי בן ה-31 החשוד בתקיפת שני קשישים ושני שוטרים בחיפה. ערן גילווארג
רום מרשי בבית המשפט/ערן גילווארג

מהמשטרה נמסר כי "הניסיון לקשור בין פנייתה של האם אל מוקד 100 לאירועי האלימות של בנה, מטעה וחוטא לאמת. פנייתה אכן התקבלה במוקד 100 בשעה 07:24 , אולם טענה בה כי בנה 'מתעסק עם עלים ברחוב וקורא למשיח' ומבקשת מהמשטרה שיבואו לאשפזו".

עוד הוסיפו במשטרה כי "בשיחה הובהר לה על ידי המוקדן שלא מדובר בחשד לעבירה פלילית או מסוכנות לציבור, וכי עליה לפנות לגורמי רפואה אל פסיכיאטר מחוזי, המוסמך לאשפז אדם. בשונה מפנייתה, ניידת שוגרה אל הרחוב כשדי לאתרו, רק לאחר שהתקבלה במוקד פניה קונקרטית ממד"א, בדבר אדם חולה שמשתולל ברחוב".

החשוד שפצע את בעלי הבית ברוב החשמונאים אותר ומתבצר באחד הבתים בעיר, חיפה, 12 במרץ 2018. אדריאן הרבשטיין
פריצת הכוחות בדירה בחיפה, אתמול/אדריאן הרבשטיין

כרמל קמין, נכדתם של זוג הקשישים אמרה היום כי "לצערנו אין הרבה חדש, סבא שלי, ניצול שואה, עדיין מונשם ומורדם וכולנו ממתינים לרגע בו יעבור ניתוח ראשון לאיחוי שברי הגולגולת מהם הוא סובל בשל התקיפה. לאחר הניתוח נקבל הערכת מצב לגביו ואנחנו מחזיקים אצבעות לשיפור מצבו".

קמין הוסיפה כי "האיש שתקף אותו הוא פולש שנכנס שלא כחוק לדירה מעליו ובמשך שנתיים חרף התלונות שלנו למשטרה ולרשויות לא נעשה דבר כדי להרחיק אותו מהמקום ולשמור על סבא וסבתא שלי. הבוקר לתדהמתנו אמו של הפולש הגיעה לדירה ואנחנו לא רואים שנעשה מאמץ אמיתי מצד הרשויות להרחיקם מהמקום. כמו כן, אנחנו בהלם לשמוע שהאם התריעה על בנה אתמול, בבוקר הפגיעה ודבר לא נעשה. אנו מצפים לקבל סיוע רפואי וכן מטפל מלווה לסבתא שלי, בת 82, שנותרה לבדה ללא סבא שלי, שהיה עד כה התומך הראשי שלה והעוזר בכל פעולות היומיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully