וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לעתירה לבג"ץ: השופטים המליצו לדחות את גירוש הזרים

13.3.2018 / 0:58

במהלך דיון שהתקיים בעתירה נגד גירוש מבקשי המקלט, המליץ בג"ץ לדחות את המבצע. מחר תתקבל החלטה לגבי מתן צו הקפאה. העותר עו"ד אביגדור פלדמן: "לזרוק את 'סרטן בגוף האומה' לאפריקה זה לא הפתרון"

צילום: אלעד הוכמן ואבי כהן, עריכה: יוסי אלטר

בעקבות עתירתו של עו"ד אביגדור פלדמן נגד גירוש הנתינים הזרים מאפריקה בידי רשות ההגירה והאוכלוסין במדינה, בג"ץ קבע בדיון שהתקיים אתמול (שני) כי המלצתו היא לדחות את מבצע הגירוש. מחר הוא צפוי לתת את החלטתו בעניין צו ביניים שיקבע האם מבצע הגירוש יוקפא עד תום הדיון או לא.

עו"ד פלדמן אמר לוואלה! NEWS כי "הגירוש פסול מכמה וכמה מסיבות, מאחר שלמדינת ישראל אין פיקוח על מה קורה להם (לנתינים הזרים, ד"י) במדינה שנייה או שלישית. על פי הסיפורים שודדים אותם או הורגים אותם ושולחים אותם לסודאן. סודאן עכשיו במצב מלחמה והם צריכים להגיע ללוב ומשם לשחות לאיטליה".

עוד בוואלה! NEWS:
סגירת מתקן חולות: חצי מהשוהים ישוחררו - החצי השני יישלח לכלא
"כולנו בני אדם": 500 השתתפו בצעדה נגד גירוש בדרום תל אביב
"כלא בישראל עדיף על רואנדה": הפליטים שמצאו מקלט בברלין

חלוקת מכתבי גירוש של רשות ההגירה למבקשי מקלט, לשכת ההגירה, בני ברק, 4 בפברואר 2018. יותם רונן
חלוקת מכתבי גירוש של רשות ההגירה למבקשי מקלט/יותם רונן

עו"ד פלדמן הציע להשתמש ב-40 אלף הזרים כעובדים זרים, וטען כי בממשלה "לא ניסו אפילו להכניס אותם למסגרות". לדבריו, "הפתרון של לזרוק את 'סרטן בגוף האומה' לאפריקה הוא לא הפתרון. בג"ץ לא היה מרוצה מתשובת המדינה".

תנועת "אם תרצו" מסרה בתגובה להמלצת בג"ץ כי "הגולם קם על יוצרו". יו"ר התנועה, מתן פלג, אמר כי "שוב אנחנו רואים כיצד פועל בג"ץ כמועצת חכמים העומדת מעל מבחרי הציבור הדמוקרטיים. ממש כמו באיראן. זהו מצב שאסור לשום שוחר דמוקרטיה לקבל".

פלג הוסיף כי "יש לזכור שחוק יסוד השפיטה מתיר לבג"ץ לדון בכל נושא, אך אין בספר החוקים כולו אפילו לא רמז המסמיך אותו לבטל חוקים או מדיניות. לכן את בקשתו לדחות את גירוש המסתננים, בניגוד גמור למדיניות הממשלה, יש לדחות על הסף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לקראת סגירת מתקן חולות: 447 זרים יצאו מרצון מאז תחילת השנה

על פי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, 64,850 זרים נכנסו לישראל מאז תחילת תופעת ההסתנננות. החל משנת 2012 חלה ירידה משמעותית בתופעה, ובשנת 2017 נכנסו עברו אפס זרים את הגבול עם מצרים. בנוסף לכך, במהלך השנים האחרונות יצאו מישראל יותר מ-20 אלף זרים למדינות מוצאם או למדינה שלישית. לפי הרשות, החל משנת 2018 יצאו מרצון 398 אריתראים ו-49 סודנים בסך הכול.

על פי הנתונים, בארבע השנים מאז הקמתו שהו במתקן "חולות" יותר מ-13 אלף מסתננים בתקופות שהייה שונות. 480 משוהי המתקן שאינם נופלים בהגדרת המתווה שר הפנים אריה דרעי שוחררו. אלה קיבלו רישיון שבו הגבלה גיאוגרפית של איסור מגורים ועבודה בשבע ערים שבהן ריכוז המסתננים גבוה במיוחד.

(עדכון ראשון: 21:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully