וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם חיזוק מסטיב באנון: הימין הקיצוני בצרפת מנסה להשתקם

11.3.2018 / 16:15

החזית הלאומית של מארין לה פן החליטה לסלק את אביה הקיצוני, במטרה לשפר את תדמיתה אחרי הכישלון לזכות בבחירות לנשיאות. שחקן החיזוק שהגיע לכינוס היה היועץ לשעבר של טראמפ, שהכריז: "ההיסטוריה לצדנו"

סטיב באנון הגיע לכנס הימין הקיצוני בצרפת וחיזק את ראש המפלגה ותומכיה/צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

החזית הלאומית בצרפת ניתקה היום (ראשון) את קשריה עם מייסדה ז'אן-מארי לה פן, כחלק מניסיונה של מפלגת הימין הקיצוני להפיח רוח חדשה בשורותיה לאחר כישלונו של הבת מארין לה פן לזכות בנשיאות בשנה שעברה.

על אף צרותיה, לה פן נבחרה מחדש למנהיגת החזית הלאומית בקונגרס המפלגה, אחרי שהייתה המועמדת היחידה לתפקיד. המפלגה, המתנגדת להגירה, בחרה גם מבנה הנהגה חדש ומועצת הנהגה חדשה בת מאה חברים.

החזית הלאומית זכתה גם לחיזוק של כוכב זר, כשהיועץ הבכיר לשעבר בבית הלבן סטיב באנון הופיע בקונגרס המפלגה. הוא אמר לחברי המפלגה כי "ההיסטוריה נמצאת לצדנו".

לקריאה נוספת בנושא
בחירות בצרפת: רוב מוחלט למקרון; לה פן נכנסת לראשונה לפרלמנט
מקרון הביס את לה פן בבחירות בצרפת: "דף חדש בהיסטוריה שלנו"

מנהיגת החזית הלאומית מארין לה פן וסטיב באנון בכנס בליל, צרפת, 10 במרץ 2018. רויטרס
הגיע לחזק. באנון לצדה של לה פן בקונגרס המפלגה/רויטרס

חברי המפלגה אישרו תקנות חדשות לשינוי המבנה של החזית הלאומית, הכולל גם את ביטול תפקידו של ז'אן-מארי לה פן כנשיא לכל החיים של המפלגה. החזית הלאומית כתבה היום בחשבון הטוויטר שלה כי יותר מ-79% מהמשתתפים בקונגרס אישרו את המבנה החדשה. לה פן האב, בן 89, לא השתתף בכינוס.

הוא גורש מהמפלגה ב-2015 בשל התבטאויות אנטישמיות, אבל שמר על תואר הכבוד שלו. ההצבעה היום מהווה מכה ללה פן, שייסד את המפלגה ב-1972 והעפיל במפתיע לסיבוב השני בבחירות לנשיאות ב-2002. בכך עוקפת החזית הלאומית את פסיקות בית המשפט שקבעו כי לה פן יוכל להמשיך להחזיק בתוארו כנשיא המפלגה לכל החיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מייסד החזית הלאומית בצרפת ז'אן-מארי לה פן, פברואר 2018. רויטרס
סולק מהמפלגה שייסד. לה פן האב/רויטרס

בני משפחת לה פן מנהלים קרב מר מאז שהאב בחר בבתו לרשת אותו ב-2011. האב הורשע פעמים רבות בהתבטאויות גזעניות ואנטישמיות, ועמדותיו הקיצוניות מקשות על מאמציה של בתו לנקות את תדמית החזית הלאומית ולהרחיב את התמיכה בה אל תוך המיינסטרים הפוליטי.

מטרת הכינוס בליל היא לשקם את תדמיתה של לה פן, שהצליחה להעפיל לסיבוב השני בבחירות בשנה שעברה על גבי מצע פופוליסטי, אך הובסה על ידי עמנואל מקרון הפרו-אירופי. מנהיגת הימין הקיצוני אף רוצה לשנות את שם המפלגה, צעד שאותו כינה אביה "בגידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully