וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בצרפת: רוב מוחלט למקרון; לה פן נכנסת לראשונה לפרלמנט

מפלגתו של הנשיא החדש זכתה ב-350 מושבים, פחות מהתחזיות אך מספיק כדי לזכות ברוב. המפלגה הרפובליקנית השמרנית תהיה המפלגה הגדולה באופוזיציה עם 137 מנדטים. מזכ"ל הסוציאליסטים התפטר: "למקרון יש את כל הכוח"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

מפלגתו החדשה של נשיא צרפת עמנואל מקרון זכתה ברוב מוחלט בפרלמנט - כך עולה מהנתונים הרשמיים שפרסם הלילה (שני) משרד הפנים בפריז. לאחר שהוכרזו כל 577 המנדטים, מפלגתו של הנשיא, "קדימה!", זכתה ב-350 מושבים - בטווח הנמוך שצפו המדגמים, אולם מספיק על מנת להבטיח רוב באסיפה הלאומית.

המפלגת הרפובליקנית השמרנית קיבלה 137 מנדטים, ותהיה מפלגת האופוזציה הגדולה. המפלגה הסוציאליסטית עם 44מנדטים, השמאל הקיצוני 27 ו"החזית הלאומית" עם תשעה. מטעם מפלגתו של מקרון, שהציבה מספר שווה של מועמדים ושל מועמדות, נמסר אמש כי הפרלמנט החדש ירשום "שיא של כל הזמנים" בייצוג נשי - ואכן, 223 מהמחוקקים שנבחרו הן מחוקקות.

עוד בוואלה! NEWS:
צרפת: הישג ענק למפלגתו של מקרון בסיבוב הראשון
שבוע לפני הבחירות בצרפת, שר בממשלת מקרון מסתבך בשחיתות
ימין, שמאל - ושוויון מגדרי: ממשלת מקרון שוברת את חוקי הפוליטיקה

נשיא צרפת מקרון מצביע בבחירות לפרלמנט, 18 ביוני 2017. רויטרס
"שיעור ההצבעה מחליש את הלגיטימציה של הפרלמנט". מקרון מצביע, הבוקר/רויטרס

הסוציאליסטים, ששלטו עד לחודש שעבר בצרפת, ספגו תבוסה משפילה, גם אם קיבלו את מספר המנדטים הגבוה בקרב ההערכות במדגמים. מזכ"ל המפלגה, ז'אן-כריסטוף קמבדלי, הכריז לאחר פרסום המדגמים על התפטרותו, וטען כי "הפסד השמאל מוכיח שלמקרון יש את כל הכוח".

מטעם מפלגת "החזית הלאומית" מהימין הקיצוני נמסר כי המנהיגה מארין לה פן, שהפסידה למקרון בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות, צפויה להיכנס לראשונה לפרלמנט, אולם בכירי מפלגתה הפסידו ככל הנראה במחוזות הבחירה שלהם.

עוד באותו נושא

צרפת רוצה שינוי: מקרון מחק את המפלגות המסורתיות

לכתבה המלאה
מרין לה פן לאחר תבוסתה בבחירות 7 במראי 2017. רויטרס
תיכנס לפרלמנט - אך ללא בכיריה. לה פן/רויטרס

אחוזי ההצבעה, 42.6%, היו נמוכים בקנה מידה היסטורי. זאת, ככל הנראה בשל עייפות הציבור מהקמפיין שנמשך כבר שבעה חודשים, אך גם מתוך חוסר שביעות רצון וזעם שעלול לסבך את המהלכים העתידיים של הנשיא הצעיר שרוצה לחלץ את הכלכלה השנייה בגודלה בגוש האירו מהקיפאון שלה. לה פן הכריזה הערב כי שיעור ההצבעה הנמוך "מחליש את הלגיטימציה של הפרלמנט החדש".

הנשיא הצביע בבוקר בעיירת החוף לה טוקה, לפני שטס לטקס מחוץ לפריז שבו צוין יום השנה לקריאתו של דה גול ב-1940 להתנגד לכיבוש של גרמניה הנאצית.

רבים מהמחוקקים ממפלגתו של מקרון יהיו טירונים פוליטיים, שייכנסו על חשבונם של ותיקי המפלגה השמרנית והמפלגה הסוציאליסטית ששלטו בצרפת במשך עשורים. יריביו של הנשיא קראו למצביעים שלא להישאר בבתיהם, והזהירו כי יותר מדי כוח יתרכז בידי מפלגה אחת, מה שיפגע בהליך הדמוקרטי.

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully