וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך היסטורי בסין: בוטלו מגבלות הכהונה של הנשיא

11.3.2018 / 12:02

הפרלמנט הנשלט על ידי המפלגה הקומוניסטית אישר כצפוי את השינויים בחוקה, שיאפשרו לשליט שי ג'ינפינג לשלוט ללא הפסקה. בכך הוא ביסס את מעמדו כמנהיג החזק ביותר של סין הקומוניסטית מאז מייסדה מאו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הפרלמנט של סין העביר היום (ראשון) שורה של שינויים חוקתיים, כולל זה המסיר את מגבלות הכהונה על הנשיא - מהלך שיאפשר לנשיא הנוכחי שי ג'ינפינג להישאר בתפקיד ללא הגבלה. ההכרזה על ההצבעה, שלה היו עדים כתבים שנכחו ב"אולם הגדול של העם", עברה עם שני מתנגדים ושלושה נמנעים מתוך 3,000 הצירים החברים בפרלמנט, הנחשב לחותמת גומי של המפלגה. מפלגת השלטון הציעה את השינויים בחודש שעבר, ולא היה ספק שהם יעברו ללא התנגדות של ממש.

לפני ההצבעה, נפוצו ביקורות ברשתות החברתיות כלפי המהלך, שגרר השוואות לקוריאה הצפונית וחשש מיצירת פולחן אישיות דומה לזה של מייסד סין הקומוניסטית מאו דזה דונז. הממשלה הגיבה במהירות בקמפיין תעמולה, צנזרה חלק מהביקורות ופרסמה מאמרים המשבחים את המפלגה.

לקריאה נוספת בנושא
בלי פו הדוב והאות N: סין מצנזרת ביקורת נגד ביטול כהונות הנשיא
הקפיצה הגדולה קדימה: נשיא סין לא מסמן יורשים - והופך לשליט כל יכול

נשיא סין שי ג'ינפינג מוחא כפיים לאחר שהפרלמנט אישר שורת שינויים בחוקה, 11 במרץ 2018. רויטרס
ללא מכשולים בדרכו. נשיא סין מוחא כפיים לאחר אישור השינויים בחוקה, היום/רויטרס

נאמני המפלגה שהשתתפו בכינוס השנתי של הפרלמנט אמרו כי ההחלטה זוכה לתמיכה רבה בקרב האזרחים, וטענו כי סין ברת מזל בזכות הנהגתו של אדם ברמתו של הנשיא שי. שי החל את כהונתו השנייה בת חמש השנים באוקטובר ובסוף השבוע ימונה באופן רשמי על ידי הפרלמנט. בין השינויים הנוספים של הפרלמנט היו הכנסת התיאוריה הפוליטית של הנשיא לחוקה - צעד שעשתה המפלגה באוקטובר - וסעיפים היוצרים מסגרת חוקית להקמת גוף על חדש למלחמה בשחיתות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כינוס של הפרלמנט של סין בבייג'ינג, 11 במרץ 2018. רויטרס
חותמת גומי של המפלגה. צירי הפרלמנט/רויטרס

מגבלת שתי הכהונות הוכנסה לחוקת סין אחרי מותו של מאו ב-1976 על ידי המנהיג דאז דנג שיופינג, שזיהה את הסכנות בשלטון יחיד ובפולחן אישיות, ובמקום זאת קידם שלטון המבוסס על הנהגה משותפת.

הממשלה הסבירה כי הסרת מגבלות הכהונה תגן על סמכות המפלגה, כששי במרכזה. היומון של המפלגה אמר כי אין מדובר בשלטון לכל החיים. כבר ב-2016, בוסס שלטונו של שי שזכה לתואר מנהיג "ליבה".

פרט לתפקיד הנשיא, שי מחזיק גם בתפקיד ראש המפלגה ובראש הצבא - עמדות הנחשבות לחשובות יותר, שמקדימות את תוארו בנשיא בדיווחי התקשורת. אחרי השינויים האחרונים בחוקה, לשום אחד מהתפקידים הללו אין מגבלות כהונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully