וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי פו הדוב והאות N: סין מצנזרת ביקורת נגד ביטול כהונות הנשיא

הרשויו בבייג'ינג מונעות שימוש בביטויים ובמילים רבים, המוחים או שרק עשויים לרמוז על התנגדות למהלך שיאפשר לשי ג'ינפינג לשלוט ללא הגבלה. בין "הקורבנות" גם הספרים 1948 וחוות החיות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הרשויות בסין מצנזרות את הרשתות החברתיות במדינה, בניסיון למנוע כל ביקורת שהיא על הכוונה לבטל את מגבלות כהונת הנשיא. המפלגה הקומוניסטית, שצפויה לאשר בחודש הבא את ההצעה של הוועד המרכזי, טוענת כי המהלך הוא ביטוי לאהדה העממית הרבה למנהיג שי ג'ינפינג, בעוד שהמבקרים טוענים כי זהו שלב נוסף בדרך לבסס את שלטונו עד סוף חייו.

לפי רשימה שחיבר האתר "צ'יינה דיגיטל טיימס", בין המילים והביטויים שהרשויות בבייג'ינג חסמו לחיפוש בוויבו - הטוויטר המקומי של סין - כוללים: "עשרת אלפים שנה", ביטוי שמשמעותו בסין 'יחי'; "חוסר הסכמה"; שי זה דונג - שילוב שמותיהם של שי ושל מייסד סין הקומוניסטית מאו דזה דונג; "חסר בושה"; "פולחן אישיות"; ו"הגירה".

לקריאה נוספת בנושא
ללא מגבלת כהונות: נשיא סין בדרך לבסס את שלטון היחיד שלו

נשיא סין שי ג'ינפינג נואם בקונגרס המפלגה הקומוניסטית בבייג'ינג, 18 באוקטובר 2017. רויטרס, רויטרס
בדרך להישאר בשלטון בסין למשך שנים רבות. ג'ינפינג/רויטרס, רויטרס

בנוסף לכך, נאסר להזכיר את שושלת יואן שיקאי, מצביא שניסה ללא הצלחה להשיב את המלוכה לסין, כמו גם את ספריו המפורסמים של הסופר הבריטי ג'ורג' אורוול - 1984 וחוות החיות. גם אזכורו של פו הדוב, הדמות המצוירת שאליה משווה שי על ידי מתנגדיו, נחסמה.

לא ברור מדוע האות N נפלה קורבן גם היא, אך לפי אחת ההערכות, ייתכן שזה היה כדי למנוע את השימוש בה בתור ייצוג של מספר לא ידוע של כהונות, בדומה לייצוגה במתמטיקה.

בתגובה לביקורת של המערב, בייג'ינג האשימה היום את המערב בהתנהגות "היסטרית" בשל התכנית לביטול מגבלת שתי הכהונות לנשיא המדינה. "מיד לאחר פרסום ההצעה שלה (שלא המפלגה), התקשורת המערבית החלה בטינוף על סין בדרכים הרגילות והמגוונות שלה", נכתב במאמר מערכת בעיתון "גלובל טיימס", שיוצא לאור בחסות המפלגה הקומוניסטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully