וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישה בסיישל ושיחה בין טראמפ לעדים: התפתחויות בחקירת המעורבות הרוסית

8.3.2018 / 10:37

בווישנגטון פוסט דווח כי החוקר המיוחד מולר אסף ראיות לקיום מפגש חשאי לפני השבעת הממשל, שנועד להקים ערוץ חשאי בין הבית הלבן לקרמלין, בניגוד להצהרות קודמות. בניו יורק טיימס דווח כי הנשיא שוחח עם שני נחקרים - על אף אזהרות עורכי דינו

צילום: CNN

החוקר המיוחד, רוברט מולר, אסף ראיות לקיומה של פגישה סודית באיי סיישל זמן קצר לפני השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא, זאת במאמץ לבנות ערוץ תקשורת אחורי בין הממשל לקרמלין ובמה שנראה כמו סתירה של הצהרות קודמות של הממשל בנושא. כך דווח הלילה (חמישי) בוושינגטון פוסט.

בינואר אשתקד נפגש אריק פרינס, מייסד של חברת האבטחה הפרטית "בלאקווטר" עם קיריל דימיטרייב, גורם רוסי המקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מאוחר יותר הוא תיאר את הפגישה הזו בפני ועדת החקירה של הקונגרס בתור פגישה מקרית, שלא נועדה לדון ביחסי רוסיה וארצות הברית.

ואולם, עד שמשתף פעולה עם צוות החקירה של מולר אמר לחוקרים כי הפגישה נקבעה מראש במטרה שאדם מצוות חילופי השלטון של טראמפ יוכל לפגוש נציג רוסי שעמו ידון בעתיד היחסים בין המדינות. ג'ורג' נאדיר, איש עסקים לבנוני-אמריקני, שעזר לארגן את הפגישה ונכח בה, העיד בפני חבר המושבעים בוושינגטון בנושא כחלק מן החקירה של מולר.

לקריאה נוספת בנושא
יועץ לשעבר לטראמפ: לא אשתף פעולה עם חקירת קשרי רוסיה
"התובע המיוחד בוחן את קשרי העסקים של קושנר עם מדינות זרות"

נשיא ארה"ב דולנד טראמפ נואם במהלך פסגת הקואליציה הלטינית וושינגטון, ארה"ב 7 במרץ 2018. רויטרס
ממשיך להתערב בחקרה. טראמפ/רויטרס

במקביל, דווח הלילה בניו יורק טיימס כי טראמפ שוחח עם שני עדים בחקירת ההתערבות הרוסית לבחירות על נושאים שעלו בעדותם בפני החוקר המיוחד. לפי הדיווח, מולר עצמו מודע לשיחות שנערכו. עם זאת, הודגש כי נראה לא מדובר במקרים שמגיעים לרף משפטי של הדחת עד.

במקרה אחד, הנשיא אמר לעוזר בבית הלבן כי יועץ המשפטי של הבית הלבן, דון מקגאן, צריך להוציא הצהרה שמכחישה פרסום בניו יורק טיימס מחודש ינואר. באותו פרסום נטען כי מקגאן אמר לחוקרים שהנשיא ביקש ממנו לפטר את מולר. מקגאן לא פרסם את ההצהרה המדוברת.

במקרה אחר, טראמפ ביקש מראש הסגל לשעבר בבית הלבן, ריינס פריבוס, איך הייתה העדות שלו בפני צוותו של מולר, והאם התייחסו אליו בצורה נחמדה. שני המקרים מעידים לכאורה כי הנשיא התעלם מן האזהרות של עורכי דינו שלא לנקוט באף פעולה שתעורר ולו מראית עין של התערבות בחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully