וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז מותו של הרב אוירבך: הפלג הירושלמי יפגין נגד הגיוס

7.3.2018 / 19:00

הוועדה להצלת עולם התורה של הפלג הקיצוני הודיעה כי כמה הפגנות יתקיימו מחר ברחבי הארץ בעקבות מעצרו של בחור ישיבה מירושלים. "ממשיכים את דרכו של הרב, שהורה 'להרעיש עולם ומלואו'"

צילום: הלל מאיר TPS, שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: הלווייתו של הרב אוירבך, בשבוע שעבר)

המבחן הראשון של הפלג הירושלמי הקיצוני: הוועדה להצלת עולם התורה הודיעה הערב (רביעי) כי בעקבות מעצרו של העריק מאיר בורדיאנסקי, בחור ישיבה מירושלים, ייצאו להפגין מחר בצהריים בכמה מוקדים ברחבי הארץ. מדובר במבחן הכוח הראשון של הפלג הירושלמי מאז פטירתו של מנהיגם, הרב שמואל אוירבך, לפני כשבוע.

החלל שהותיר אחריו אוירבך הורגש היטב, ולשם כך הוקמה מועצת גדולה התורה של "בני תורה", הסיעה הפוליטית של הפלג הירושלמי. במועצה חברים כ-12 רבנים, שהצהירו בעקבות מעצרו של הבחור כי "ממשיכים את דרכו של רבינו מרן ראש הישיבה (הרב אויברך), שהורה 'להרעיש עולם ומלואו'. החובה כעת מוטלת על כל אחד ואחד לצאת ולהשתתף במחאות ההמוניות". המחאה תתקיים מחר בשעות הצהריים בירושלים.

עוד בוואלה! NEWS:
יום האישה: נחשף המכתב שבו בן גוריון קורא למנות נשים לממשלה
59% מהציבור הערבי: לא מכירים בזכות הקיום של מדינה יהודית
הוארך מעצרו של החשוד בהפצת סרטוני עירום של נטע אלחמיסטר

הלוויתו הרב שמואל אוירבך, מנהיג הפלג הירושלמי 25 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הלווייתו של הרב אוירבך בירושלים, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
הפגנת הפלג הירושלמי, צומת שרי ישראל- יפו, ירושלים 26 בנובמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת הפלג הירושלמי בבירה, בחודש נובמבר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בוועדה להצלת עולם התורה אמרו כי "הציבור החרדי ימשיך בכל הכוח את המאבק חסר הפשרות של רבינו ראש הישיבה נגד גזירת הגיוס. רבינו הורה לנו להיאבק נגד הגזירה שהפילה ומפילה חללים רבים מעולם התורה אל זרועות השמד הרוחני של הצבא, ואנו נמשיך את דרכנו במאבק עיקש וחסר פשרות".

עוד נמסר כי "במועצה שהתכנסה השבוע הכריזו רבותינו כי הם נוטלים אחריות אישית והדדית על כל המפעלים הגדולים שהוקמו בשנים האחרונות - כולל העמידה חסרת הפשרות בעניין חוק הגיוס והעלאת הנושא לסדר היום הציבורי דרך מאבקים ציבוריים והפגנות, וחיזוק אי-ההתייצבות בלשכות הגיוס - עד להחזרת החוק למתכונתו הישנה, ללא שום התניה בעמידה ביעדי גיוס כאלה ואחרים".

הלוויתו הרב שמואל אוירבך, מנהיג הפלג הירושלמי 25 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הלוייתו של הרב אוירבך, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בורדיאנסקי נעצר אמש בפעילות שגרתית של משטרת מרחב מעלה אדומים. במהלכה בדקו השוטרים את זהות הנוסעים ברכב שבו נסע, ושמו עלה במסוף המשטרתי כדרוש למעצר בעקבות סירובו להתייצב בלשכת הגיוס. הוא הועבר למטה מחוז ש"י, ומשם הועבר על ידי המשטרה הצבאית לכלא ענתות.

בכלא הצהיר כי הוא מסרב ללבוש מדים ועל כן הוחלט כי הוא ישהה באגף מבודד. מחר צפוי להתקיים דיון בעניינו בבית הדין הצבאי, ולפי הפלג הירושלמי הודיעו מאות תלמידי ישיבה המוגדרים עריקים, לאחר שבהוראת רבותיהם סירבו להתייצב בלשכות הגיוס, כי הם מוכנים להיעצר ולשהות בכלא הצבאי גם לפרק זמן ממושך. "נשב בליל הסדר בכלא הצבאי, אם זה מה שצריך כדי לבטל את גזירת הגיוס", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully