וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליב שוטרת: בלגיה הרשיעה לראשונה אדם בסקסיזם

בית משפט בבריסל גזר קנס של 3,000 אירו על אדם שאמר לשוטרת שעצרה אותו בשל עבירות תנועה כי עבודתה אינה מתאימה נשים. החוק עבר ב-2014 בעקבות סרט תיעודי שחשף תופעת הטרדות ברחוב

שוטרים מחוץ לבית המשפט בבריסל, בלגיה, פברואר 2018. רויטרס
שוטרים מחוץ למשרד המשפטים בבריסל/רויטרס

אדם שהעליב שוטרת בבלגיה על רקע מגדרי הורשע בסקסיזם במרחב הציבורי, לראשונה במדינה. אותו אדם, ששמו לא פורסם, נעצר ביוני 2016 בשל עבירות תנועה. הוא אמר לשוטרת כי עבודתה אינה מתאימה לנשים. בעקבות זאת, בית משפט בבריסל קנס אותו ב-3,000 אירו. הוא עדיין יכול לערער.

החוק הועבר ב-2014, בעקבות זעם שהתעורר אחרי שסרט דוקומנטרי תיעד את העלבונות האלימות שסופגות נשים ברחובות המדינה. הוא אוסר על נקיטת כל פעולה או מתן הצהרה שמטרתם להביע זלזול באדם על בסיס מגדרו או להתייחס אליו כל אובייקט מיני.

עוד ידיעות מהעולם
מסים על הארלי דווידסון וג'ינסים: התגובה של האיחוד האירופי לטראמפ
"המשטר מתכנן אפוקליפסה חדשה": צבא אסד שלח תגבורות לפרברי דמשק

לפי העיתון לה סויאר, אותו נהג לא הופיע בבית המשפט. הוא עשוי להישלח לחודש מאסר אם הוא לא ישלם את הקנס בזמן. ההרשעה אירעה כבר בנובמבר, אך רק עתה דווחה על ידי כלי התקשורת בבלגיה.

"זאת הפעם הראשונה שבה אנחנו משתמשים בחוק הזה כדי להעמיד לדין מישהו", מסר דובר מטעם לשכת התביעה הציבורית. "זה קורה לעתים קרובות שעצורים מקללים שוטרים או מאיימים עליהם, אבל לתקוף שוטרת רק בשל מינה זה יוצא דופן".

המכון לשוויון בין נשים לגברים בבלגיה מסר כי הוא מקווה שהמקרה הזה יסייע להעלאת המודעות סביב החוק החדש ויעודד את הנפגעים לדווח למשטרה. "התפקיד החינוכי של החוק הזה חיוני בהשגת שינוי בגישה ובהתנהגות", נמסר.

  • עוד באותו נושא:
  • בלגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully