וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסים על הארלי דווידסון וג'ינסים: התגובה של האיחוד האירופי לטראמפ

7.3.2018 / 16:09

בעקבות הכוונה של נשיא ארה"ב להטיל מכסי מגן על יבוא פלדה ואלומיניום, בגוש מגבשים רשימת מוצרים אמריקניים סמליים, שעליהם יושתו מכסים בתגובה. "מקווים שהוא ישנה את דעתו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

האיחוד האירופי הזהיר היום (רביעי) כי הוא מוכן להגיב אם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יטיל מכסי מגן על יבוא פלדה ואלומיניום, בנקיטת צעדים נגד מוצרים אמריקניים סמליים, כמו אופנועי הארלי דווידסון, ג'ינסים וחמאת בוטנים.

נציבת הסחר, ססיליה מלנסטרום, אמר כי האיחוד - גוש הסחר הגדול ביותר בעולם - דוחה את טענותיו של טראמפ ולפיו המכסים מוגנים בזכות הבינלאומית להגנה על הביטחון הלאומי. לדבריה, אם אותם מכסים יוטלו, האיחוד ומדינות אחרות יפנו לארגון הסחר הבינלאומי. האיחוד פרסם בקרב המדינות החברות רשימה של מוצרים אמריקניים, כך שאלו יוכלו להגיב במהירות האפשרית ולהטיל עליהם מסי יבוא.

"אנחנו לא מבינים כיצד אפשר לראות באיחוד האירופי, בחברות ובבעלות ברית בנאט"ו, איום על ביטחונה של ארצות הברית", אמרה נציבת הסחר לכתבים. "ממה שאנחנו מבינים, המניע של ארצות הברית הוא צעד הגנה כלכלי, ולא ביטחוני".

לקריאה נוספת בנושא
היועץ הכלכלי של טראמפ התפטר בשל מחלוקת על הטלת מכסים

פגישה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורה"מ ביבי נתניהו, בבית הלבן, וושינגטון 5 במרץ 2018. רויטרס
משבר מול האיחוד האירופי. טראמפ/רויטרס

טראמפ נוהג לבקר את נוהלי המסחר הלא הוגנים לדבריו שנוקטות סין ומדינות אחרות. בשבוע שעבר הכריז על כך שממשלו יטיל מס בגובה של 25% על פלדה מיובאת ו-10% על אלומיניום מיובא. לדבריו, מכסי המגן הללו יישארו למשך "תקופה ארוכה", אולם לא ברור אם חלק משותפות הסחר של ארצות הברית יוחרגו מכך.

לדבריה, הבעיה האמתית היא הצפת השוק העולמי באלומיניום ובפלדה והיא קראה לוושינגטון לעבוד עם אירופה כדי לטפל בשורשי הבעיה. היא הזכירה כי צעדים דומים שנקט נשיא ארצות הברית ג'ורג' וו. בוש ב-2002 "עלו באלפים רבים של משרות בארצות הברית". היא הדגישה כי היא מקווה שוושינגטון לא תשכח זאת. בשנה שעברה יצא האיחוד 5.5 מיליון טונות של פלדה לארצות הברית.

נשיא הציבות האירופית דונלד טוסק אמר כי מנהיגי הגוש ידונו בנשוא במפגשם הבא, שיתקיים ב-22-23 במרץ. הוא דחה את טענותיו של טראמפ, ולפיהן מלחמות סחר הן טובות וקלות לניצחון. "האמת היא למעשה ההיפך - מלחמות סחר הן רעות וקל להפסיד בהן", כתב טוסק בחשבון הטוויטר שלו. הוא דחק במנהיגים בין שני צדי האוקיינוס האטלנטי "לפעול באחריות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא הנציבות האירופית דונלד טוסק במסיבת עיתונאים בבריסל. 22 ביוני 2017. רויטרס
"מלחמות סחר הן דבר רע וקל להפסיד בהן". טוסק/רויטרס

בברלין, שרת הכלכלה של גרמניה, בריגיט זייפריס, הזהירה כי "המצב חמור". לדבריה, האיחוד "מוכן להגיב בהתאם, אך המטרה שלנו היא להימנע ממלחמת סחר". היא אמרה כי היא מקווה שטראמפ ישנה את דעתו.

"מסחר יוצר עושר, כשהוא מבוסס על החלפה ועל שיתוף פעולה", אמרה שרת החוץ של גרמניה. בהתייחסות עקיפה להתפטרות של יועצו הכלכלי הבכיר של טראמפ, גארי כהן, אמרה כי חשוב שיהיו גורמים התומכים בגישה זו בממשלה האמריקני, ולכן "האיתותים הנוכחיים מארצות הברית מדאיגים אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully