וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטר מתכנן אפוקליפסה חדשה": צבא אסד שלח תגבורות לפרברי דמשק

נאמני שליט סוריה ממשיכים להתקדם במזרח רוטה, וקרובים להשתלט על מחציתה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, עוד מאות לוחמים הגיעו לחזית, ובאו"ם מזהירים מפני אסונות הומניטריים נוספים בחלקים אחרים בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המורדים בפרברי דמשק הכריזו היום (רביעי) כי הם ימשיכו להגן על השטח מפני צבא סוריה ונאמניו וכי הם לא מנהלים שיחות עם רוסיה על נסיגתם - כך אמר אחד מדוברי ארגוני המורדים בהודעה ששלח לרויטרס. זאת ברקע התגברות התקיפות באזור חרף הפסקת האש שאימצה מועצת הביטחון של האו"ם.

לדברי הדובר המזה בריקדר, הפלגים במזרח רוטה והתושבים "אוחזים באדמתם ויגנו עליה". רוסיה, התומכת במשטרו של בשאר אסד, הציעה למורדים מעבר בטוח מחוץ לפרברי דמשק, יחד עם משפחותיהם וכלי הנשק שלהם. משרד ההגנה במוסקבה אמר כי כמה מורדים הסכימו להצעתה, שכוללת מתן חסינות למי שיעזוב.

לקריאה נוספת בנושא
עוד אסון תעופה רוסי: 39 נוסעים נספו בהתרסקות מטוס בסוריה
אחרי מאות הרוגים: משלחות סיוע ראשונות הגיעו לפרברי דמשק הנצורים

הקרב על פרברי דמשק - דיווח: מאות לוחמי צבא אסד פשטו על רוטה המזרחית שבפרברי העיר והשתלטו על כ45% מהשטח. רויטרס
הקרב על פרברי דמשק - דיווח: מאות לוחמי צבא אסד פשטו על רוטה המזרחית שבפרברי העיר והשתלטו על כ45% מהשטח/רויטרס

במקביל, הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי המשטר שלח כוחות נוספים לאזור עם הרחבת הקרב לכיבוש מעוזם של המורדים. כ-700 לוחמים משורות המיליציות התומכות במשטר נפרסו בחזיתות השונות במזרח רוטה, והם אמורים לסייע בכיבוש שארית הטריטוריה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, כוחות הממשל כבשו כ-45% מהשטח.

בדברים שנשא בפני מועצת האו"ם לזכויות אדם, אמר היום הנציב זיד ראאד אל-חוסיין כי המשטר מתכנן "אפוקליפסה" נוספת. לדבריו, "החודש, זה מזרח רוטה, שלפי המזכ"ל, היא גיהנום עלי אדמות; בחודש הבא או בחודש שלאחריו, אנשים יחוו אפוקליפסה במקום אחר - אפוקליפסה מתוכננת ומכוונת על ידי גורמים בתוך הממשלה, ככל הנראה בתמיכה מלאה של תומכיהם הזרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully