וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה מסתורית עם תיק אדום: מי ליוותה את המרגל הרוסי שהורעל?

מצלמות אבטחה קלטו גבר מבוגר ואישה צועדים באזור התקרית בעיר סולסברי. בתחילה סברו כי מדובר באב ובתו, שמאושפזים במצב אנוש, אך צבע השיער של האישה שונה מזה של הבת והמשטרה מחפשת אחריה. מדעני הצבא מנסים לפענח את זהות החומר והממשלה תתכנס לדיון חירום

צילום: רויטרס

משטרת בריטניה מנסה לפענח את זהותם של שני אנשים שתועדו במצלמות אבטחה בסמוך למקום שבו התגלו המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה, שהורעלו על ידי חומר מסתורי.

לפי אחת הסברות, השניים שנראים בסרטון, שצולם על יד חדר כושר במרכז הקניות בעיר סולסברי, הם האב ובתו, אך עד ראיה שראה את השניים ביום התקרית אמר כי שיערה של יוליה היה חום - ולא בלונדיני, כפי שנראית בתיעוד האישה הנושאת עמה תיק אדום. לפי דיווח בסאן, המשטרה מנהלת מצוד אחרי אותה אישה.

לקריאה נוספת בנושא
הרעלת המרגל הרוסי בבריטניה: "סיפר למשטרה כי הוא חושש לחייו"
דיווח בבריטניה: מרגל רוסי לשעבר במצב אנוש מחשיפה לחומר מסוכן

תיעוד ממצלמות אבטחה בעיר סולסברי, בריטניה, בסמוך למקום שבו אותר המרגל הרוסי המורעל  סרגיי סקריפל, 5 במרץ 2018. אתר רשמי
תיעוד ממצלמות אבטחה בעיר סולסברי, בריטניה, בסמוך למקום שבו אותר המרגל הרוסי המורעל סרגיי סקריפל, 5 במרץ 2018/אתר רשמי

סקריפל בן ה-66 ויוליה בת ה-33 עדיין מאושפזים בטיפול נמרץ בבית חולים בעיר שבדרום-מערב אנגליה, אחרי התקרית שאירעה ביום ראשון. החקירה נמצאת בידי היחידה ללוחמה בטרור, ועל אף שטרם הוצגו מסקנות או הוכחות לגבי נסיבות התקרית, החשד העיקרי נופל על מוסקבה. אחת התיאוריות גורסת כי סוכן או סוכנים רוסים הרעילו את המשקאות ששתו השניים בפאב סמוך.

הפאב נמצא בסמוך לספסל שעליו ישבו סקריפל ובתו, שנמצאו כשהם ממוטטים וחסרי הכרה. לפני הפאב, הם סעדו במסעדה במתחם. שני המקומות נסגרו והם נבחנים על ידי השוטרים וצוותים לזיהוי חומרים מסוכנים. זהות החומר טרם נחשפה, ומדענים במרכז המחקר הצבאי בפורטון דאון בוחנים אותו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אוהל בידוד במרכז קניות בעיר סולסברי, בריטניה, שם הורעל המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל, 5 במרץ 2018. רויטרס
אוהל בידוד באזור התקרית בסולסברי/רויטרס

ועדת החירום של הממשלה תתכנס היום כדי לשמוע עדכון של המשטרה על החקירה, שהגבירה את המתיחות בין לונדון למוסקבה. ראשת הממשלה תרזה מיי עודכנה אתמול בהתפתחויות ושר החוץ בוריס ג'ונסון הזהיר מהשלכות חמורות אם תוכח מעורבות רוסיה, אך בקרמלין דחו זאת ואמרו כי אין להם קשר ל"תקרית הטראגית".

המשטרה הדגישה כי אופי התקרית טרם נקבע, אך היא שומרת על "ראש פתוח". מארק רווליי, האחראי על היחידה לטרור, אמר כי "החקירה נמצאת בשלביה הראשונים וכל ספקוליצה אינה עוזרת". לדבריו, "אנחנו רוצים להבטיח לחברי הציבור שהתקרית מטופלת ברצינות רבה ואנחנו לא סבורים בשלב זה כי יש סיכון לציבור הרחב".

שלושה שוטרים שהגיעו לזירה בסולסברי טופלו בבית חולים, אחד מהם נותר באשפוז. ככל הידוע, הסימפטומים שמהם סבלו כללו גירוד בעיניים וחרחורים.

מקרי מוות מסתוריים במשפחה

קרובי משפחתו של סקריפל, שהורשע ב-2006 ברוסיה בריגול עבור בריטניה, סיפרו לרשת BBC כי הוא חשש שהשירותים המיוחדים של רוסיה יסגרו עמו חשבון בכל זמן שהוא. אשתו, אחיו הבכור ובנו מתו בשנים האחרונות, והמשפחה סבורה כי חלקם מתו בנסיבות מסתוריות.

יוליה, בתו, התגוררה במוסקבה וביקרה פעמים רבות את אביה בבריטניה, במיוחד בשנתיים האחרונות. היא עברה בתחילה עם המשפחה לבריטניה, אחרי שאביה שוחרר מהכלא, אך התגעגעה לרוסיה ושבה לבירה. ככל הנראה, ביקורה האחרון היה במקביל ליום הולדתו של אחיה, אלכסנדר.

הוא מת ביולי האחרון בגיל 43 בסנט פטרסבורג, כתוצאה מכשל בכבד, וקרובי משפחה סבורים כי נסיבות מחלתו חשודות. הוא נקבר בסולסברי לצדה של לודמילה, אם המשפחה, שמתה מסרטן ב-2012.

סרגיי סקריפל, שהורשע בריגול לבריטניה, משוחח עם עורכת דינו בשיחת וידאו מבית משפט במוסקבה, רוסיה, 2006. AP
הורשע ב-2006 בריגול לבריטניה. סקריפל בבית המשפט במוסקבה/AP

הרעלתו של סקריפל מזכירה את התקרית שבה היה מעורב סוכן הביון הרוסי לשעבר אלכסנדר ליטוויננקו. הוא הורשע בבגידה, ולפי הדיווחים באותה תקופה, הוא הודה במיוחס לו ושיתף פעולה עם החוקרים. באותה שנה שבה נכלא סקריפל, הוא נחשף לחומר הקטלני פולוניום, וב-2016 קבעה ועדת חקירה ציבורית בבריטניה כי ההוראה להרעילו הגיעה ככל הנראה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

סקריפל, קצין בדרגת קולונל במודיעין הצבאי של רוסיה (GRU), הורשע בחשיפת זהותם של סוכנים רוסים ברחבי אירופה תמורת כמאה אלף דולר שקיבל משירותי הביון הבריטיים. הוא היה אחד מבין ארבעה אסירים ששחרה רוסיה ב-2010 עבור עשרה מרגלים שהוחזקו על ידי ארצות הברית. לאחר מכן, הוא עבר לבריטניה. כחלק מאותה קבוצת מרגלים ששוחררה על ידי ארצות הברית, הייתה גם המרגלת אנה צ'פמן, שהחזיקה בדרכון בריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully