וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבריטניה: מרגל רוסי לשעבר במצב אנוש מחשיפה לחומר מסוכן

ב-BBC דווח כי סרגיי סקריפל, שקיבל מקלט בממלכה אחרי עסקת חילופי מרגלים ב-2010, נחשף לחומר לא מזוהה במרכז קניות בעיר סליסברי. יחד עמו נפגעה אישה נוספת, ככל הנראה קרובת משפחתו

צילום: רויטרס

סרגיי סקריפל, מרגל רוסי לשעבר שקיבל מקלט בבריטניה, נמצא במצב אנוש אחרי שנחשף לחומר לא מזוהה - כך דיווחה הערב (שני) רשת BBC. סקריפל בן ה-66 קיבל מקלט בבריטניה אחרי עסקת "חילופי מהגרים" בין ארצות הברית לרוסיה ב-2010. הרשויות טרם התייחסו לאפשרות שמדובר בפעולה מתוכננת מצד מוסקבה.

התקרית אירעה אתמול בעיר סליסברי, ויחד עם סקריפל, אישה נוספת, בשנות ה-30 לחייה, נפגעה מחשיפה לחומר במרכז קניות. הם נמצאו מחוסרי הכרה על ספסל במרכז קניות בעיר שבמערב אנגליה והועברו לטיפול נמרץ בבית חולים בעיר. ככל הנראה, האישה הייתה קרובת משפחתו.

המשטרה הכריזה על "תקרית חמורה" ורשויות רבות חוקרות את האירוע, אך הבהירה כי היא לא סבורה שנשקפת סכנה לציבור הרחב. בעקבות האירוע, נסגרו היום כמה מוקדים בעיר, בזמן שנבדקו אם הם נפגעו מאותו חומר לא ידוע. התקרית לא הוגדרה "טרור נגדי", אך החוקרים אמרו כי הם "שומרים על ראש פתוח".

לפי הדיווח ב-BBC, שכניו של סקריפל סיפרו כי המשטרה הגיעה אתמול לביתו, זמן קצר לאחר התקרית, ונמצאת שם מאז. עוד הם סיפרו כי הוא היה ידידותי וכי הוא איבד את אשתו בשנים האחרונות.

לקריאה נוספת בנושא
פוטין: חשפנו מאות מרגלים זרים בשנה האחרונה

סרגיי סקריפל, שהורשע בריגול לבריטניה, משוחח עם עורכת דינו בשיחת וידאו מבית משפט במוסקבה, רוסיה, 2006. AP
סקריפל משוחח עם עורכת דינו בבית משפט במוסקבה, 2006/AP

קצין המודיעין הרוסי לשעבר נשלח ל-13 שנות מאסר ב-2006, אחרי שהורשע בריגול לבריטניה באמצעות חשיפת זהותם של סוכני מודיעין רוסים ברחבי אירופה.

מוסקבה טענה כי הוא קיבל מאה אלף דולר עבור המידע שהעביר לסוכנות הביון הבריטית MI6, החל משנות ה-90. הוא הורשע בבגידה, ולפי הדיווחים באותה תקופה, הוא הודה במיוחס לו ושיתף פעולה עם החוקרים. הוא היה אחד מבין ארבעה אסירים ששחרה רוסיה עבור עשרה מרגלים שהוחזקו על ידי ארצות הברית. לאחר מכן, הוא עבר לבריטניה.

באותה שנה שבה הורשע סקריפל, הורעל למוות בבריטניה אלכסנדר ליטוויננקו, גם הוא סוכן ביון רוסי לשעבר. הוא נחשף לחומר הקטלני פולוניום, וב-2016 קבעה ועדת חקירה ציבורית כי ההוראה להרעילו הגיעה ככל הנראה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully