וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: חשפנו מאות מרגלים זרים בשנה האחרונה

5.3.2018 / 19:36

נשיא רוסיה ממשיך בקידום האג'נדה הביטחונית שלו לפני הבחירות בהמשך החודש, ואמר כי שירותי הביון חשפו פעולות של רשתות זרות. הוא קרא לחזק את הגנות הסייבר ואת אבטחת התקשורת הסודית. סגן שר החוץ: ארה"ב מנסה להתערב בבחירות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר היום (שני) כי מוסקבה חשפה יותר מ-400 מרגלים זרים בשנה שעברה וקרא לשירות הביטחון הפדרלי לפעול כדי למנוע ניסיונות זרים נוספים להשיג מידע פוליטי, כלכלי וצבאי.

פוטין, שצפוי להיבחר בקלות לכהונה נוספת בבחירות באמצע החודש, אמר את הדברים במהלך נאום לעובדי שירות הביטחון במוסקבה, שם הוא גם הזכיר את הצורך לחזק את הגנות הסייבר ואת אבטחת קווי התקשורת הסודיים שבהם משתמשים גורמים רוסיים רשמיים.

פוטין היה בעבר ראש ה-FSB ודבריו הם חלק מהנרטיב שהוא מקדם, ולפיו רוסיה היא מבצר שלעיו צרים כוחות זרים ועוינים והוא זה שמוביל את המדינה בבטחה.

"בשנים האחרונות, כמו שאתם יודעים, התגברה פעילותה ביון הזרה", אמר פוטין. "הם פועלים בשקדנות על רוסיה, משתמשים בשיטות ובטכניקות הריגול המתקדמות ביותר". לדבריו, במהלך השנה החולפת לבדה, "סוכלו פעילותם של 72 קציני מודיעין ושל 397 סוכנים של שירותי ביון זרים".

לקריאה נוספת בנושא
פוטין הבטיח לקראת הבחירות: "המאה ה-21 תיזכר בגלל ניצחונותנו"
פוטין: מפתחים נשק גרעיני חדש שאינו ניתן ליירוט - ויכול להגיע לכל מקום

נשיא רוסיה ולדימר פוטין נואם במהלך כנס של איגוד פועלי התחבורה הרוסי במוסקבה 5 במרץ 2018. רויטרס
מתכונן לבחירות. פוטין/רויטרס

מוקדם יותר היום, אמר סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריבקוב, כי למוסקבה יש ראיות לכך שארצות הברית מנסה להתערב בבחירות לנשיאות, אך לא פירט.

סוכנויות המודיעין האמריקניות מאשימות את רוסיה בהתערבות בבחירות ב-2016 ובמתקפות סייבר נגד המפלגה הדמוקרטית, אך מוסקבה מכחישה זאת.

בשבוע שעבר, הכריז פוטין על ארסנל כלי נשק גרעיניים
חדשים, באחד מנאומיו התקיפים ביותר זה שנים. הוא הצהיר כי רוסיה יכולה לפגוע בכמעט בכל נקודה בעולם ולחדור את מערכות ההגנה האמריקניות. היום, הוא הודה ל-FSB על מה שלדבריו הייתה פעילות מודיעין נגדי מוצלחת, ששמרה בסודיות על פרויקט הנשק.

עוד אמר פוטין כי משמעות איום הטרור היא שעל רוסיה להמשיך בשיתוף פעולה עם סוכנויות ביון זרות, כולל של מדינות שלהן יש מחלוקות עם מוסקבה. לדבריו, רוסיה מנעה כמאה פעולות טרור בשנה שעברה. נשיא רוסיה קרא ל-FSB להגן על הצעירים מפני הקיצוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully