וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין הבטיח לקראת הבחירות: "המאה ה-21 תיזכר בגלל ניצחונותנו"

בנאומו בעצרת תמיכה בהשתתפות כמאה אלף בני אדם, הבטיח פוטין "ניצחונות" ומדינה עם עתיד בהיר יותר. "אף אחד לא יעשה זאת בשבילנו", אמר. מדובר בעצרת הראשונה שפוטין מכנס לקראת הבחירות שיתקיימו החודש, בעוד שבעת המועמדים האחרים לא מגיעים ל-8% תמיכה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הבטיח "ניצחונות" לרוסיה במהלך אירוע תמיכה ענק באצטדיון לוז'ניקי שבמוסקבה, בהשתתפות כמאה אלף תומכים, לקראת הבחירות ב-18 במרץ. מדובר בעצרת התמיכה הראשונה של פוטין, שסירב להשתתף בעימותים עם שבעת המועמדים האחרים. לאיש מהם אין יותר משמונה אחוזי תמיכה.

באירוע השתתפו ספורטאים אולימפיים, מפורסמים ובכירים מתחומי חיים רבים, ונשאו דברים בשבחו של הנשיא שעומד בראש המעצמה כבר שני עשורים ומבקש להאריך את כהונתו עד ל-2024. "אנחנו רוצים שהמדינה שלנו תביט קדימה לעתיד בהיר, למען ילדנו ונכדינו. נעשה את כל מה שנוכל כדי לעשות אותם מאושרים", אמר הנשיא לקהל המריע. "אף אחד לא יעשה זאת בשבילנו. ואם נעשה זאת, העשור הקרוב וכל המאה ה-21 ייזכרו על ידי ניצחונותינו".

"אני לא רואה אף מועמד אחר שיכול להיות המנהיג שלנו. הוא היחיד. פוטין הוא הנשיא שלנו", אמר התסריטאי זוכה האוסקר ניקיטה מיכאלקוב.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין נואם בעצרת תמיכה, מוסקבה, 3 במרץ 2018. רויטרס
פוטין נושא דברים בעצרת התמיכה, היום/רויטרס

תחת שלטונו של פוטין, רוסיה שבה למרכז הבמה העולמית אחרי דעיכתה עם קריסת ברית המועצות. בין היתר, סיפח פוטין את חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014, תמך בבדלנים במזרח אוקראינה והתערב צבאית בסוריה. המדיניות התקיפה שלו הגבירה את הפופולריות שלו מבית, על אף שהובילה לסנקציות ולפגיעה בכלכלה המקומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין נואם בעצרת תמיכה, מוסקבה, 3 במרץ 2018. רויטרס
עצרת תמיכה ראשונה, שבועיים לפני הבחירות. פוטין/רויטרס

ביום חמישי אמר פוטין כי מוסקבה פיתחה טיל שיוט חדש ו"בלתי מנוצח", המסוגל להגיע כמעט לכל מקום בעולם ושאינו ניתן ליירוט. לדבריו, הטיל נוסה במהלך סוף השנה שעברה. במהלך נאומו השנתי לאומה, שבו הוא פרס את המדיניות שלו לשנים הקרובות ולקראת הבחירות, הציג פוטין מגוון כלי נשק חדישים, כולל את טיל השיוט. לדבריו, מערכות ההגנה האמריקניות באירופה ובאסיה לא יוכלו לעצור את הארסנל החדש.

פוטין, שנשא נאום תקיף ולוחמני לקול תשואות הקהל, אמר כי טיל השיוט החדש "טס בגובה נמוך, בעל טווח כמעט בלתי-מוגבל עם מסלול טיסה בלתי-צפוי, שיכול לעקוף קווי הגנה ובלתי-מנוצח מול כל מערכות ההגנה מפני טילים ומערכות ההגנה האוויריות, הקיימות והעתידיות".

הוא התייחס גם למתיחות מול ארצות הברית ואמר כי דוקטרינת ההגנה החדשה שלה - הרואה ברוסיה אויב - "מדאיגה". פוטין המעיט ביכולת של נאט"ו. "בניית הכוח שלה בגבולות רוסיה ומערכות ההגנה האמריקניות יהפכו לחסרות תועלת מול בניית הכוח של רוסיה", הצהיר.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין נואם בעצרת תמיכה, מוסקבה, 3 במרץ 2018. רויטרס
תומכי הנשיא, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully