וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב חיזור ששלח איינשטיין למדענית איטלקיה נמכר עבור 6,100 דולר

7.3.2018 / 1:40

במהלך מכירה פומבית בירושלים הוצעו למכירה מכתבים ופתקים של הפיזיקאי זוכה פרס נובל. עוד הוצעו במכירה, מכתב לחייל ששב מחזית מלחמת העולם השנייה ומסמך ובו ראשי פרקים לשלב השלישי בתיאוריית היחסות

מכתבים של אלברט איינשטיין נמכרים במכירה פומבית בירושלים, ישראל, 12 ביוני 2017. AP
מסמכיו של אינשטיין נמכרו באלפי דולרים/AP

במכירה פומבית של חברת ווינר'ס למכירות פומביות שהתקיימה אתמול (שלישי) בירושלים, נמכר פתק מאת המדען אלברט אינשטיין שיועד למדענית איטלקיה אשר סירבה לפגוש אותו. במכירה הוצגו למכירה פתקים ומכתבים נוספים אותם הותיר אינשטיין.

בפתק, שנמכר עבור סכום של 6,100 דולר, נכתב: "לחוקרת והמדענית, שלרגליה ישנתי וישבתי במשך יומיים רצופים, כמזכרת ידידותית". הפתק כתוב בגרמנית, שפת אמו של אינשטיין, ונחתם על ידו באוקטובר 1921.

עוד בוואלה! NEWS:
ההפתעה של קים: קורץ לדרום קוריאה - אבל מעוניין בטראמפ
ח"כ לוי-אבקסיס הכריזה רשמית על הקמת מפלגה חדשה: "תתחילו לפחד"
בצו זמני: בג"ץ הקפיא את הפיצויים למפוני עמונה ונתיב האבות

מכתבו של אינשטיין למדענית האיטלקייה שסירבה לראותו שנמכר במכירה פומבית בעלות של 6,100 דולר. AP
הפתק שכתב אינשטיין למדענית האיטלקייה/AP

עורכי המכירה הפומבית אמרו כי בשנה שבה כתב את הפתק היה אינשטיין בן 42 ועמד לזכות בפרס הנובל. הנמענת, אליזבטה פיצ'יני, הייתה סטודנטית לכימיה שגילה מחצית מגילו של אינשטיין, וחיה קומה אחת מעל אחותו - מאיה, בפירנצה. במהלך ביקורו בעיר "אינשטיין רצה לראות את אליזבטה, אך זו הייתה מופנמת וביישנית מכדי לפגוש אדם כה מפורסם", נכתב באתר האינטרנט של חברת ווינר'ס, שערכה את המכירה.

פתק נוסף שלטענת החברה הכיל ראשי פרקים לשלב השלישי בתורת היחסות של אינשטיין ונכתב בשנת 1928, נמכר עבור 103 אלף דולר. במהלך המכירה נמכר גם מכתב עידוד בשפה האנגלית ששלח איינשטיין בשנת 1946 לחייל ותיק שלחם במלחמת העולם השנייה ושאף להיות מדען. המכתב נמכר עבור סכום של 6,100 דולר.

באוקטובר האחרון מכרה החברה מכתב נוסף של אינשטיין משנת 1922 בנושא מדיטציית אושר לאחר שזכה בפרס הנובל. המכתב נמכר בעלות של 1.3 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully